2007-01-11, 18:12
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Revisionisterna menar ju konsekvent att inga judar blev gasade i de sk Förintelselägren och i princip så blev inga heller mördade på något annat sätt heller.
Revisionist-svaren är att Treblinka, Sobibor, Belzec, Majdanek, Chelmo etc var transitläger för judar som skulle vidare österut.

General Nogi (medlem på forumet) har själv "erkänt" att 700.000 judar anlände till Belzec (Treblinka?) men sen vet han inte riktigt var de blev av, bara att de iaf inte blev gasade.

Men var blev judarna av egentligen?
Vilka byar i öst "invaderades" av judar i början på 40-talet?
Och hur tog de sig dit? Tågen gick inte längre har jag förstått....

Vi kan väl prova att svara på frågor in denna tråd och skippa förolämpningarna Ezzelino.
Tror en hel del återvände hem efter WW2. Finns det inte väldigt många judar i södra Polen, bara något jag hört. Kan ju vara en skröna.
Citera
2007-01-11, 18:16
Medlem
TB-303s avatar
Sammanfogade tråden, frågeställningen är densamma.
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Förmodligen har det funnits många nu svårfunna trådar på temat "men vart tog de då vägen", men här vill jag på förekommen anledning höra revisionisternas syn på en specifik aspekt av detta:deporterade väst- och centraleuropeiska judars öde.
Citera
2007-01-11, 21:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Vi kan väl prova att svara på frågor in denna tråd och skippa förolämpningarna Ezzelino.

Absolut, ditt gamla troll. Men du brukar ju ha en tendens att börja gagga på efter ett tag, och då får du på nöten igen, det lovar jag.

Enligt Vrba-Wetzler flydde "många" polska judar 1944 via Slovakien till Ungern och sannolikt vidare.
Enligt den bannade användaren Tzahal (en fanatisk sionist) flydde "många" judar till Östasien. Jews went where Jews are.
Citera
2007-01-12, 11:00
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Absolut, ditt gamla troll. Men du brukar ju ha en tendens att börja gagga på efter ett tag, och då får du på nöten igen, det lovar jag.

Enligt Vrba-Wetzler flydde "många" polska judar 1944 via Slovakien till Ungern och sannolikt vidare.
Enligt den bannade användaren Tzahal (en fanatisk sionist) flydde "många" judar till Östasien. Jews went where Jews are.

Om jag inte minns fel "raddade" en uppsatt japan (Suzuki?) 10 000 judar i Manchuriet eller Shanghai, men jag ar osaker pa nar de tagit sig dit. Jag ska vid tillfalle se vad jag hitta om judiska flyktingar i ostasien och deras antal.
Citera
2007-01-12, 12:30
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Om jag inte minns fel "raddade" en uppsatt japan (Suzuki?) 10 000 judar i Manchuriet eller Shanghai, men jag ar osaker pa nar de tagit sig dit. Jag ska vid tillfalle se vad jag hitta om judiska flyktingar i ostasien och deras antal.
Då är det ca 5 990 000 kvar. Glöm inte heller bort de övriga oönskade som saknas...
Citera
2007-01-12, 20:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Då är det ca 5 990 000 kvar. Glöm inte heller bort de övriga oönskade som saknas...

Rena fantasisiffror. Inga sex miljoner judar "saknas", det borde du veta vid det här laget, om du läste Revisionisttrådarna och inte bara skräpade ner dem med OT. Simon Wiesenthalcentren och Yad Vashem har jobbat med sin greuelpropaganda i många decennier och har inte förmått leverera någon lista om sex miljoner namn på förment "gasade" judar som är tillgänglig för icke-troende .
Citera
2007-01-12, 20:28
Medlem
quarks avatar
Citat:
Rena fantasisiffror. Inga sex miljoner judar "saknas", det borde du veta vid det här laget, om du läste Revisionisttrådarna och inte bara skräpade ner dem med OT. Simon Wiesenthalcentren och Yad Vashem har jobbat med sin greuelpropaganda i många decennier och har inte förmått leverera någon lista om sex miljoner namn på förment "gasade" judar som är tillgänglig för icke-troende .
Om du vill ha namn, så finns det här judarna som bodde i Meppel (Nederländerna):
http://www.joodsmonumentmeppel.nl/si...milies-uk.html

Av 265 judar hade 238 blivit mördade.
Citera
2007-01-12, 21:04
Medlem
Transpherances avatar
Citat:

Om jag inte missminner mig, vilket jag naturligtvis inte gör, så är siffran 5,7 milj fastställd vid Nurnbergrättegångarna och är deriverad utifrån ett väldigt gediget material - och dessutom redan nedskrivet med hänvisning till de lite lätt astronomiska siffror som sovjetunionen och andra ville få igenom.
Senaste trovärdiga uppskattningen gällande felmarginal på dessa beräkningar skulle röra sig om plus minus en miljon. Det ger vid hand i förintelsen som minst 4,7 milj utrotade judar och utöver detta alla andra minoriteter och mindre begåvade/handikappade.
Citera
2007-01-13, 00:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi

Något hundratusental polacker och judar tycks ha tagit sig till Iran under kriget. Historien är full av subtila ironier:

http://p102.ezboard.com/Shoah-Refuge...cID=1534.topic
Citera
2007-01-13, 10:01
Medlem
BlizzardKings avatar
Att många redan vid Hitlers makttillträde och därefter försökte dölja sitt judiska ursprung genom konvertering och namnbyte är bevisat av bl a Douglas Reed men en mängd judar emigrerade också till exempelvis Sovejetunionen. Jag hittade denna sida där en viss Laurent Rucker skriver följande:

http://www.russkiivopros.com/archiv/...a.html#clanek3
Citat:
"---The Ribbentrop-Molotov partition of Poland and the Soviet annexation of Eastern Poland, Bessarabia, the Northern Bukovina and the Baltic States resulted in the Soviets having to absorb almost 2 million Jews. The Jewish population under Soviet rule grew up from 3,020,000 in 1939 to 4,800,000 persons in 1940. To this one must add almost 300,000 refugees from the German-occupied Poland, Romania and Czechoslovakia.---"
Citera
2007-01-13, 10:02
Medlem
Transpherances avatar
Citat:
Något hundratusental polacker och judar tycks ha tagit sig till Iran under kriget. Historien är full av subtila ironier:

http://p102.ezboard.com/Shoah-Refuge...cID=1534.topic

Om man läser lite mer och tar en titt på resten av tråden ifråga så finner man följande citat
Citat:
These people have long been accounted for. They were the 'Anders Army' and their dependants. They were taken east by the Soviets before June 1941, released from in some cases POW camps (minus executed officers, of course) in August 1941 and then allowed to leave.

Most were indeed Poles and not Polish Jews. There are quite a mass of statistics about them. There are quite a number of articles and books about them too.

In short, these people don't affect the figures one iota, because they're already included in the figures among the survivors.

Nice try. Now go find a lamp-post to urinate on somewhere else.

Jag tycker inte att Herr RC verkar ha så mycket att komma med.
Citera
2007-01-13, 10:37
Medlem
Transpherances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Att många redan vid Hitlers makttillträde och därefter försökte dölja sitt judiska ursprung genom konvertering och namnbyte är bevisat av bl a Douglas Reed men en mängd judar emigrerade också till exempelvis Sovejetunionen. Jag hittade denna sida där en viss Laurent Rucker skriver följande:

http://www.russkiivopros.com/archiv/...a.html#clanek3

Rucker skriver mycket riktigt att ca knappt 2 milj judar hamnade under det Sovjetiska Generalserkretariatet i polen, ukarina och vitryssland, efter molotov-ribbentrop-pakten.
Han nämner dock inget om hur många av dessa 'nästan 2 milj judar' som hamnade under den tyska arméns fötter under Operation Barbarossa, då dessa landområden och dess befolkning hamnade i tyskarnas händer.

Dessutom; om man läser man lite längre på sidan så framkommer att endast 220.000 judar sedermera kom tillbaka från samma landområden vid krigsslutet.
Citat:
In 1948, 220,000 of 250,000 displaced persons came from the Soviet sphere of influence: Poland (150,000), Czechoslovakia (5,000), Romania (40,000), and Hungary (25,000). Out of the 250,000 Jewish DP, 142,000 went to Palestine.
Vad hände med resten? 1.750.000 människor försvunna - konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in