2025-01-04, 08:02
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Den svenska avundsjukan är inte vacker.
Tur att man inte är svensk då.
Citera
2025-01-04, 08:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Tur att man inte är svensk då.

Du har anammat den svenska avundsjukan vilket förmodligen är den sämsta av de svenska egenskaper man kan anamma.

Men jag håller med. Tur att du inte är svensk. Det skulle vara ett för kraftigt slag mot Sverige.
Citera
2025-01-04, 08:46
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Du har anammat den svenska avundsjukan vilket förmodligen är den sämsta av de svenska egenskaper man kan anamma.

Men jag håller med. Tur att du inte är svensk. Det skulle vara ett för kraftigt slag mot Sverige.
Du har totalt missat en massa inlägg. Gå tillbaka se ser du att jag har redan förklarat att jag kan jobba hemifrån.
Försök igen.
Citera
2025-01-04, 08:54
Avslutad
Citat:

Instämmer. Alla ska ha det lika dåligt tydligen.

Hur man kan vara emot att jobba hemifrån och förkortad arbetstid är ett mysterium. Är väl bara arbetsgivare och nyttiga idioter som är fast i simulationen som tycker det är bra att vi ska slita ut oss och dö i förtid.
Citera
2025-01-04, 09:56
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Här har vi en som slänger med ord värre än Sveriges politiker. Jag har eget företag, är mer än nöjd över min arbetssituation och tjänar förmodligen mer det första kvartalet än du gör under hela året.

Tycker fortfarande det är orättvist att vissa t.ex spelar dator 80% av arbetsdagen medan andra sliter. Förstår att du känner dig träffad, datanörd!

PS. Även om jag nu blir en trött kontorsnisse så är det fortfarande någon som måste bygga. Missade du att jag skrev det i förra inlägget?

Jag tycker det är orättvist att du tjänar mer än mig blir ju då ett argument. Alla borde ha samma lön oavsett arbete och insats! Det är i alla fall så jag tolkar din inställning?
Citera
2025-01-04, 10:41
Medlem
guderis avatar
Citat:

Japp en massa patetiska bittra gnällkärringar, samma sak varje tråd, i stort sätt alltid samma konton som grinar.
Citera
2025-01-04, 10:42
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag tycker det är orättvist att du tjänar mer än mig blir ju då ett argument. Alla borde ha samma lön oavsett arbete och insats! Det är i alla fall så jag tolkar din inställning?

Japp alla måste tydligen ha exakt samma lön, exakt lika många semesterdagar, jobba exakt samma tider och bara jobba på speciella platser, annars blir det ojättvist..
Citera
2025-01-04, 10:43
Medlem
guderis avatar
Citat:
Du har totalt missat en massa inlägg. Gå tillbaka se ser du att jag har redan förklarat att jag kan jobba hemifrån.
Försök igen.

Så vad bryr du dig om hur andra jobbar och varför? Det är väl arbetsgivarens jobb och inte ditt?
Det luktar gammal bitterfitta lång väg.
Citera
2025-01-04, 11:36
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så vad bryr du dig om hur andra jobbar och varför? Det är väl arbetsgivarens jobb och inte ditt?
Det luktar gammal bitterfitta lång väg.
Nej så är det inte alls. Jag missunnar ingen att jobba hemma. Missförstå mig inte.
Jag blir däremot lite road av en del anställda som tror att de är så oumbärliga för arbetsgivaren att de kan diktera arbetsvillkoren.
Citera
2025-01-04, 11:43
Medlem
guderis avatar
Citat:
Nej så är det inte alls. Jag missunnar ingen att jobba hemma. Missförstå mig inte.
Jag blir däremot lite road av en del anställda som tror att de är så oumbärliga för arbetsgivaren att de kan diktera arbetsvillkoren.

Jag tror det är du som missuppfattar vad många menar med det. Det handlar nog snarare om att dom vet att det finns andra arbetsgivare som är villiga att anställa, inte att dom är oumbärliga på en specifik arbetsplats.

Jag är exempelvis dataingengör, jag har jobbat med AI i många år och kan därmed anses vara lite av en expert på att sätta upp moderna AI system. Om min nuvarande arbetsgivare skulle göra någonting som jag anser inte passa mig, exempelvis gå ner från dagens 2 till 5 obl kontorsdagar så skulle jag berätta för min arbetsgivare att jag antingen vill ha kvar mina nuvarande förmåner eller så kommer jag börja söka efter nya jobb.

Självklart gör jag det inte för att jag anser mig oumbärlig på min nuvarande arbetsplats utan därför att jag vet att min kompetens är eftersökt och att det finns andra arbetsgivare som kan ge mig andra vilkor.

Samma sak om jag är inne i en rekryteringsprocess och det visar sig att mina krav på distansjobb inte kan uppfyllas av arbetsgivaren, då tackar jag nej till jobbet och söker vidare, inte konstigare än att tacka nej när ens löneanspråk inte kan mötas.
Senast redigerad av guderi 2025-01-04 kl. 11:46.
Citera
2025-01-04, 12:44
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag jobbar hemifrån utan att det står inskrivet i mitt avtal. Frågan kvarstår fortfarande. Varför skulle jag acceptera en lönesänkning för att få fortsätta med det? Skulle min arbetsgivare helt plötsligt bli dum i huvudet och beordra in mig till kontoret skulle jag helt enkelt sluta. Vad som faktiskt står i avtalet är rätt oväsentligt för mig.

Japp, se användaren ovan. Jag frågade just detta, men får bara en massa motfrågor till svar.

Varför? För det är ungefär vad du myglar bort av arbetsgivarens pengar. Som en sorts schablon.
Varför började du hos din arbetsgivare om jobbet inte var hemmaarbete?
Citera
2025-01-04, 12:52
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Exakt vad är problemet att de sover under deras obetalda lunchrast?
Inget, men vart ska Anders som bygger lägenheter sova på sin lunchrast? På stolen i fikarummet medan kontorsnissen sover i sin hästensäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in