2025-04-17, 19:04
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Det beror på. Har kört de flesta varianter av fasta. Periodisk fasta kan jag göra under längre tid. Fasta med bara vatten har jag gjort som mest 2 dagar på äldre dagar. Strikt keto typ 40-50g protein brukar bli 1 dag, har hänt 2 dagar, sen eventuellt att jag äter normalt eller byter ut fettet mot högt protein. Kör lite på känsla och hur vardagen ser ut.

Men det brukar vara ganska genomtänkt och planerat lite i förväg och sedan återgår till det normala. Så det har aldrig blivit som ett beroende för mig. Men nu på senare tid gillar jag att variera allt möjligt, keto, fasta, högt med kolhydrater, underskott, överskott och balans. Tycker att kroppen är mer på topp av att rotera. Det blir lite av en platå att äta för likt hela tiden tycker jag.

Lite roligare också att variera sig, tycker man blir mer peppad att testa nytt. Kul att läsa på om något och prova på hur det funkar för en.
Citera
2025-04-18, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Lite roligare också att variera sig, tycker man blir mer peppad att testa nytt. Kul att läsa på om något och prova på hur det funkar för en.

Nja, jag personligen tycker att det ger någon pepp direkt. Eller kanske för att det inte är något nytt?
Men kan inte minnas att det har känts peppande på något sätt. Isf skulle jag påstå att det är mer ångestfyllt att göra något nytt för att det är utanför komfortzonen men av samma skäl tänker jag att det är viktigt att göra något obekvämt och bilda en egen uppfattning samt skapa nyans.

Jag brukar passa på att dokumentera mycket för att kunna se tillbaka objektivt på det hela. Men har lärt mig något om mig själv av varje diet eller kost förändringar, eller förändringar generellt. Ofta kan man inte förlita sig på känslor, för min del.
Citera
2025-04-18, 09:20
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Nja, jag personligen tycker att det ger någon pepp direkt. Eller kanske för att det inte är något nytt?
Men kan inte minnas att det har känts peppande på något sätt. Isf skulle jag påstå att det är mer ångestfyllt att göra något nytt för att det är utanför komfortzonen men av samma skäl tänker jag att det är viktigt att göra något obekvämt och bilda en egen uppfattning samt skapa nyans.

Jag brukar passa på att dokumentera mycket för att kunna se tillbaka objektivt på det hela. Men har lärt mig något om mig själv av varje diet eller kost förändringar, eller förändringar generellt. Ofta kan man inte förlita sig på känslor, för min del.

Jag blir peppad och inspirerad av lite allt möjligt i kostväg mellan varven, har så klart testat allt i kostväg någon gång (ätstörd sedan 1997 typ, som jag brukar säga) men kan ändå få en re-birth ungefär t.ex. "ÅH KETO" 🤩 osv. Bara det att sist jag körde det hette det strikt lchf.
Citera
2025-05-17, 12:54
Medlem
Dishys avatar
Nej nu har jag lovat mig själv att inte vara missnöjd med kroppen för det är ju ren idioti, jag ser snygg och stark ut. 73-74 stadiga muskulösa kilon på 168 cm är fan inte dåligt nånstans. Så jävla 1998 att vara missnöjd med sin normala kropp också.

Ni fåtal läsare av min journal får jättegärna påminna mig om jag vacklar och börjar mässa om viktnedgång, kalorier och keto igen.

Framöver blir det bara fokus på att må bra. Har alltså inget emot att försöka äta bättre, stressa mindre osv men tänker inte vara påeldad av något jävla kroppsmissnöje.

Här har Cleolina (FB) Fet fröken försöker formtoppa verkligen hjälpt mig, vi har blivit vänner privat och hon ger mig verbala örfilar ibland när jag spiralar loss i kroppsmissnöje. Sedan jag börjat snacka med henne har det blivit såå mycket bättre med kroppsdysmorfin. Ser oftare och oftare en vältränad person i spegeln nu där jag förut alltid såg en fet. Nästan otroligt hur mycket den delen av det mentala blivit. Tack Cleo ❤️
Citera
2025-05-17, 14:21
Medlem
Dishys avatar
Direkt efter att jag skrev ovan gjorde jag lunch och det blev sparris, blomkål, tzatziki och hummus för det var det jag var sugen på. Mår jag bra vill jag äta bra, det vet jag ju. Därför så sjukt kontraproduktivt att jag vet om att jag har känsloätningsproblematik men ändå valt att vara missnöjd med kroppen och utseendet. Ond cirkel deluxe.
Senast redigerad av Dishy 2025-05-17 kl. 14:25.
Citera
2025-05-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Nej nu har jag lovat mig själv att inte vara missnöjd med kroppen för det är ju ren idioti, jag ser snygg och stark ut. 73-74 stadiga muskulösa kilon på 168 cm är fan inte dåligt nånstans. Så jävla 1998 att vara missnöjd med sin normala kropp också.

Ni fåtal läsare av min journal får jättegärna påminna mig om jag vacklar och börjar mässa om viktnedgång, kalorier och keto igen.

Framöver blir det bara fokus på att må bra. Har alltså inget emot att försöka äta bättre, stressa mindre osv men tänker inte vara påeldad av något jävla kroppsmissnöje.

Här har Cleolina (FB) Fet fröken försöker formtoppa verkligen hjälpt mig, vi har blivit vänner privat och hon ger mig verbala örfilar ibland när jag spiralar loss i kroppsmissnöje. Sedan jag börjat snacka med henne har det blivit såå mycket bättre med kroppsdysmorfin. Ser oftare och oftare en vältränad person i spegeln nu där jag förut alltid såg en fet. Nästan otroligt hur mycket den delen av det mentala blivit. Tack Cleo ❤️

Är man relativt vältränad, mer än normen så ser man bättre ut än normen. Ju hälsosammare kroppen är så ännu mer attraktiv utstrålning får man. Resten sitter bara i ens eget huvud.

Helt ärligt så hur många är egentligen vältränade på ett gym?
Tycker att det fortfarande är en handfull människor och resten tränar ihjäl sig nästan utan att komma någonstans. Man behöver absolut inte vara extrem för att se bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in