Citat:
Ursprungligen postat av
Newton555
Om man ger hunden hemlagad mat så bör den kompletteras med vitaminer och mineraler för hund. Och det är speciellt viktigt om det är en växande hund så att den inte får vitaminbrist. Och för mycket protein kan orsaka en dålig mage.
Ungefär hälften av maten ska innehålla animalier och den andra hälften vegetabilier. Vegetabilierna bör innehålla något fiberrikt förutom grönsaker. Animalierna kan vara råa, men koka kycklingkött. Ge aldrig kokta ben! Men de kan ingå i själva koket då det finns en hel det nyttigheter från benen i buljongen. Om du får mycket buljong kan du spara och koka grynen och eller grönsakerna i den. Ge aldrig lök!
Hej, jag skrev i första inlägget att jag är väldigt hundvan, jag har haft hund i snart 30år. Inte min första valp, vad de får och inte får äta är jag väl medveten om, men tack iaf för inlägget. För tillfället får hunden knappt hemlagad mat då jag är rädd att hans mage ska börja grina, men såklart får han en ostskiva, skinkbit, en smörklick, krossade ägg inklusive skal osv. Min förra hund gav jag mycket kokt kyckling (utan ben), ska ta med mig det om buljongen, tack för tipset!