2024-12-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Dom flesta snubbarna är incels, speciellt i dagens värld där om du inte är lång och har ett hyffsat snyggt ansikte resulterar i noll matches på tinder.
Hjälper det inte ens med en storfetdase?
Citera
2024-12-26, 18:42
Medlem
arnold2k5s avatar
Tar man huvudet ur röven och börjar umgås med andra vuxna så inser man rätt fort att allt inte är just yta och idioti. Vuxna orkar inte bry sig och dom flesta älskar sin partner trots trivselkilon, skavanker och annat.

Incels är bara pubertala snorungar
Citera
2024-12-26, 18:49
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Incels är personer som närmast skryter om att de inte får till det. De självidentifierar. De kallar sig själva incels och har någon form av förening eller vad man skall kalla det.
Om din definition av incel är någon som inte får till det hela tiden så är stora delar av befolkningen incels inklusive 90 % av feminister. Sannolikt är du en incel. Var går gränsen? En månad, två, fem månader?
Nej det är ingen annans fel till er som tror det att ni inte får till det.

Det jag stör mig på är att man hela tiden pratar om incels och feminism som motsatser. Det är ju idiotiskt.
Tror ni de män som får till det mest är feminister eller? Knappast.
Nä nu behöver min hjärna en paus från sådana här totalt hjärndöda dikotoma diskussioner.
Jag anser att man är en incel, om man är över 20 år och aldrig har haft sex med en kvinna, undantaget prostituerade. En del har inte ens hållit en tjej i handen, än mindre kramats o kyssts.

Men jag vet att vissa säger att man blir en incel om det går en viss tid man har varit utan sex. Visst stämmer det att man då lever i en form av ofrivilligt celibat (om man vill ha sex), men jag räknar inte de som faktiskt haft ett fungerande sexliv till incel-gruppen.

Kanske bara är jag som tycker så, men jag har utgått ifrån av vad jag läst på t.ex. https://incels.is/ Riktigt tragiska jävlar som vräker ut sitt kvinnohat, vilket är något jag även räknar som ett incel-symptom, misogyni. Räcker med att bara läsa ett par trådar där för att förstå vilka typer jag menar.

Men inte heller jag ser incel-kulturen som en motpol till feminismen. Vet inte varför de skulle anses vara motsatser? Fast jag vet att många incels skyller all ondska (sett ur deras synpunkt) på kvinnor i allmänhet, men särskilt på feminister.

Och det jag menar, så finns det personer som typ skäms för att de aldrig legat med någon o är typ över 30 år, så de hittar på nått förhållande de egentligen aldrig haft. Har en i min närhet o vi är över 40, han har bara legat med ett fnask i Thailand, aldrig haft ett förhållande, men säger till andra att han haft tillfälliga 4-5 sexpartners, men vill t.ex. inte gå in närmare på vem o sånt där. Jag ifrågasätter inte honom, då vi är goda vänner o jag förstår att han kanske skäms för det. Men han hatar inte kvinnor, men det räknar jag inte som ett kriterium för incel, det är mer ett vanligt symptom på det.
Citera
2024-12-26, 19:08
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Jag anser att man är en incel, om man är över 20 år och aldrig har haft sex med en kvinna, undantaget prostituerade. En del har inte ens hållit en tjej i handen, än mindre kramats o kyssts.

Men jag vet att vissa säger att man blir en incel om det går en viss tid man har varit utan sex. Visst stämmer det att man då lever i en form av ofrivilligt celibat (om man vill ha sex), men jag räknar inte de som faktiskt haft ett fungerande sexliv till incel-gruppen.

Kanske bara är jag som tycker så, men jag har utgått ifrån av vad jag läst på t.ex. https://incels.is/ Riktigt tragiska jävlar som vräker ut sitt kvinnohat, vilket är något jag även räknar som ett incel-symptom, misogyni. Räcker med att bara läsa ett par trådar där för att förstå vilka typer jag menar.

Men inte heller jag ser incel-kulturen som en motpol till feminismen. Vet inte varför de skulle anses vara motsatser? Fast jag vet att många incels skyller all ondska (sett ur deras synpunkt) på kvinnor i allmänhet, men särskilt på feminister.

Och det jag menar, så finns det personer som typ skäms för att de aldrig legat med någon o är typ över 30 år, så de hittar på nått förhållande de egentligen aldrig haft. Har en i min närhet o vi är över 40, han har bara legat med ett fnask i Thailand, aldrig haft ett förhållande, men säger till andra att han haft tillfälliga 4-5 sexpartners, men vill t.ex. inte gå in närmare på vem o sånt där. Jag ifrågasätter inte honom, då vi är goda vänner o jag förstår att han kanske skäms för det. Men han hatar inte kvinnor, men det räknar jag inte som ett kriterium för incel, det är mer ett vanligt symptom på det.

Jo, men då tänker vi nog lika kring definitionerna.
Du talar om riktiga incels som identifierar sig själva som det. Oskulder osv.
Dessa hatar feminister av olika skäl. De menar väl att det är feministernas fel att de inte får ligga. Det menar inte jag.
Jag hatar feminister för att feminism har blivit en sjuk ideologi som främst förstör arbetslivet och är partisk baserat på kön och därmed håller för ögonen när kvinnor beter sig illa mot män och andra kvinnor. Ofta i arbetslivet.
Så man kan avsky feminister av olika skäl.

Precis hatet för feminister kan vara till följd av inceldom.

Men hatet mot feminister kan också vara grundat i typ saker som det där med Amber Heard, Jordan Peterson, Kathy Newman, hela den där faderuttan.

Man kan vara galet promiskuös och bara hata feminister för att de är bäng i bollen. Högermänniskor som grupp hatar nog feminister mer. Kid Rock t.ex han är nog inte feminist, men han är ju inte heller incel.
Citera
2024-12-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Tar man huvudet ur röven och börjar umgås med andra vuxna så inser man rätt fort att allt inte är just yta och idioti. Vuxna orkar inte bry sig och dom flesta älskar sin partner trots trivselkilon, skavanker och annat.

De som är riktiga "incels" pga deras utseende utstrålar dåliga gener/ohälsa/sjukdom, det är programmerat i våra hjärnor att undvika dessa då vi inte vill bli "sjuka" själva. Så de människor som drog nitlotten kommer inte ens till det stadiet du nämner, de har inte möjligheten att ens umgås med andra vuxna etc.
Citera
2024-12-26, 20:35
Medlem
Citat:

Jag tror inte att de är arga specifikt på kvinnor eller feminismen, utan livet i sig. Världen är inte rättvis och det är fullt rimligt enligt naturens lagar att en del människor inte räcker till, och kommer aldrig att få en partner. Sen så godhets-signalerar alla människor till de som inte räcker till, det är ingen som säger sanningen etc, så hade inte blivit förvånad om detta är en bidragande faktor till deras tillstånd.
Citera
2024-12-26, 20:42
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag kan hålla med om denna definition även om man är incel fram till dess man inte är det. Om du träffar någon när du är 25 är du inte längre incel, även om du var incel när du var 20-25.

Men TS definition av incels som en slags sanningssägande är ju den toxiska varianten som tar ut sin frustration över sitt ofrivilliga celibat genom avsky mot kvinnor generellt. Från ett utilaristiskt perspektiv så har jag större sympati med de incels som inte vill ha med kvinnor att göra utan att för den skull hata kvinnor. Dessa incels kan då fokusera på annat i livet och behöver inte lida över en upplevt olycklig situation.
Citera
2024-12-26, 21:13
Medlem
Nej, incels är inte "ärliga" eftersom de har en felaktig verklighetsuppfattning.
Om incels är ärliga, så kan man också säga att:

- Kroppsaktivister är de enda ärliga kvinnorna, eftersom de "vet" att ingen kan leva hälsosamt
- BLM är de enda ärliga negrerna, eftersom de "vet" att allt är de vitas fel
- Islamisterna är de enda ärliga religiösa eftersom de "vet" att Allah kommer rövknulla oss alla i slutändan om vi inte knäböjer för den enda guden

Etc, etc, etc. Nej, det är inte "ärligt" att basera sin livssyn på ett smalt utsnitt av verkligheten. Sorry.
Citera
2024-12-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Vi ser ju alla våldsamheter incels i Sverige skapar ett stort hot mot samhället eller ren propaganda inplanterat i din hjärna?

Man får titta på statistiker och man kan se att det skapas mest våld där kvinnor uppfostrar pojkar.

Tänk dig själv att som pojke växa upp med en mamma som ogillar män.

1. Pojken kan ej identifiera sig med någon man ,får mentala problem.

2. Det blir extremt mycket våld mellan män eftersom barn tar över känslor från modern. Mest mord har de i Wahington huvudstad i USA och de har mest LGBT och ensamma mammor där. Skulle dessa inte vara så idiotiska skulle de fatta att de inte skulle inseminera sig med spermier som ger pojkar utan satsa på flickor.

Det verkar som de ensamstående kvinnor inte fattar hur olämpligt det är att skaffa pojkar.

Skulle dessa skaffa flickor skulle incel-problemet minska och färre mentalt sjuka pojka/män skulle skapas.

Jag skulle också tro att de pojkar som mördar i Sverige inte har några föräldrar. De blir bara dumpade i Sverige som en del av klanen.

Det är en jätteviktig reform att hindra att ensamma pojkar blir skickade till Sverige dessa blir ofta några slags Incels som skapar problem.

Ha för mycket flickor /kvinnor skapar inga problem ,ha för mycket pojkar/män skapar enorma problem.
Citera
2024-12-26, 21:49
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Man får titta på statistiker och man kan se att det skapas mest våld där kvinnor uppfostrar pojkar.

Tänk dig själv att som pojke växa upp med en mamma som ogillar män.

1. Pojken kan ej identifiera sig med någon man ,får mentala problem.

2. Det blir extremt mycket våld mellan män eftersom barn tar över känslor från modern. Mest mord har de i Wahington huvudstad i USA och de har mest LGBT och ensamma mammor där. Skulle dessa inte vara så idiotiska skulle de fatta att de inte skulle inseminera sig med spermier som ger pojkar utan satsa på flickor.

Det verkar som de ensamstående kvinnor inte fattar hur olämpligt det är att skaffa pojkar.

Skulle dessa skaffa flickor skulle incel-problemet minska och färre mentalt sjuka pojka/män skulle skapas.

Jag skulle också tro att de pojkar som mördar i Sverige inte har några föräldrar. De blir bara dumpade i Sverige som en del av klanen.

Det är en jätteviktig reform att hindra att ensamma pojkar blir skickade till Sverige dessa blir ofta några slags Incels som skapar problem.

Ha för mycket flickor /kvinnor skapar inga problem ,ha för mycket pojkar/män skapar enorma problem.
Jag tror också att det är väldigt viktigt att ha två närvarande föräldrar, en pappa och en mamma, under sin uppväxt, så att man kan lära sig från båda.

Att ensamstående skaffar barn, eller att homosexuella par gör det, är ett problem. Nu är det vanligt o helt accepterat att vara bög eller lesbisk, det tycker jag med, men att låta barn ha två pappor eller två mammor, nej, det är inte nyttigt.

Tyvärr håller inte heller den mesta av familjelyckan särskilt länge idag, det är väldigt vanligt att barn bara har en förälder närvarande, oftast bara mamman, i bästa fall finns någon styvpappa som är beredd att ta över och agera fadersgestalt.

Man kallar skämtsamt folk som "sitter o spelar datorspel i mammas källare", när man vill smäda någon. Men de som faktiskt bor i mammas källare, som vuxna, över 30 år, hur mår dom egentligen!? Där är en anledning till fenomenet incels. Får mig att tänka på filmen Psycho, med Norman Gates och hans uppstoppade mamma...
Citera
2025-02-03, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5

Alltså i dagsläget går män som ser ganska bra ut runt med dessa brudar som har trivselkilon medans dom själva gymmar. Tänker 20-40 åringar.

Hela den här idén att incels är någon form av gnälliga jävlar bara med sjuk standard på kvinnor måste få ett slut. Det är kvinnornas marknad och kvinnorna väljer. Många som är att betrakta som incels är det inget fel på men dom lider av något likt "body dysphoria"baserat på hur dåligt det går för dom på tinder och får sin självkänsla körd i botten då dom ratas av kvinnor om dom försöker ha någon form av standard typ ingen galen småbarnsmorsa eller inget luder eller inget fetto. Knappast radikala krav.

Kvinnor sitter med icks och skit snarare när dom borde kolla sig själva i spegeln först och sedan göra ett klamydiatest. Sen sluta leka prinsessan på ärten.

Män borde hjälpa varandra stå upp för varandra snarare än leka tuffa mot män som blir utan kvinnor ett växande samhällsproblem som bara skojas bort eller tolkas att det är deras egna fel när saker har blivit skevt.

Det enda man kan säga är att incels ger upp. Livet handlar inte bara om kvinnor. Det är tråkigt att dom inte verkar få uppleva den insikten utan inbillar sig att en fin brud hade löst allt. Livet är ingen romantisk film/fantasi.

Fokusera på allt ni kan göra bättre för er själva fixa pengar, jaga muskler, hitta på saker. När ni blir äldre ni kommer se hur många kvinnor som blir sur, rutten mjölk medans ni stegrar själva mot nya mål. Med eller utan en kvinna.
Senast redigerad av Congelado 2025-02-03 kl. 17:04.
Citera
2025-02-06, 23:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ärliga angående vad dock ts? Vi som varit med enda sedan incels kallades för "snälla killarna" vet ju att deras beskrivning av problemet har skiftat fullständigt genom åren. Först var dom för snälla. Sen var dom för fula för allt handlande om ansiktet på män. Sen var dom för korta. Sen handlade det om konkurrens från blattar.

Vad som alltid varit konstant? Jo att det alltid bara är aspies som är incels och aspies kommer aldrig ge oss någon sanning, dom är neurotiska ältare som aldrig kommer någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in