Citat:
Ursprungligen postat av
UppmarksamhetsHora
Incels är personer som närmast skryter om att de inte får till det. De självidentifierar. De kallar sig själva incels och har någon form av förening eller vad man skall kalla det.
Om din definition av incel är någon som inte får till det hela tiden så är stora delar av befolkningen incels inklusive 90 % av feminister. Sannolikt är du en incel. Var går gränsen? En månad, två, fem månader?
Nej det är ingen annans fel till er som tror det att ni inte får till det.
Det jag stör mig på är att man hela tiden pratar om incels och feminism som motsatser. Det är ju idiotiskt.
Tror ni de män som får till det mest är feminister eller? Knappast.
Nä nu behöver min hjärna en paus från sådana här totalt hjärndöda dikotoma diskussioner.
Jag anser att man är en incel, om man är över 20 år och aldrig har haft sex med en kvinna, undantaget prostituerade. En del har inte ens hållit en tjej i handen, än mindre kramats o kyssts.
Men jag vet att vissa säger att man blir en incel om det går en viss tid man har varit utan sex. Visst stämmer det att man då lever i en form av ofrivilligt celibat (om man vill ha sex), men jag räknar inte de som faktiskt haft ett fungerande sexliv till incel-gruppen.
Kanske bara är jag som tycker så, men jag har utgått ifrån av vad jag läst på t.ex.
https://incels.is/ Riktigt tragiska jävlar som vräker ut sitt kvinnohat, vilket är något jag även räknar som ett incel-symptom, misogyni. Räcker med att bara läsa ett par trådar där för att förstå vilka typer jag menar.
Men inte heller jag ser incel-kulturen som en motpol till feminismen. Vet inte varför de skulle anses vara motsatser? Fast jag vet att många incels skyller all ondska (sett ur deras synpunkt) på kvinnor i allmänhet, men särskilt på feminister.
Och det jag menar, så finns det personer som typ skäms för att de aldrig legat med någon o är typ över 30 år, så de hittar på nått förhållande de egentligen aldrig haft. Har en i min närhet o vi är över 40, han har bara legat med ett fnask i Thailand, aldrig haft ett förhållande, men säger till andra att han haft tillfälliga 4-5 sexpartners, men vill t.ex. inte gå in närmare på vem o sånt där. Jag ifrågasätter inte honom, då vi är goda vänner o jag förstår att han kanske skäms för det. Men han hatar inte kvinnor, men det räknar jag inte som ett kriterium för incel, det är mer ett vanligt symptom på det.