2026-05-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Det är föräldrars ansvar att uppfostra barnen, inte samhällets. När du fyllt 18 är det eget ansvar som gäller.
Samhället har ett ansvar fortfarande.

Dessutom om det nu ska handla om "omogna pojkar" så finns det en ännu större anledning att någon annan har ett ansvar
Citera
2026-05-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan

Dessutom om det nu ska handla om "omogna pojkar" så finns det en ännu större anledning att någon annan har ett ansvar

Om man misstänker att föräldrana inte tar sitt ansvar får man göra en orosanmälan till soc.
Citera
2026-05-01, 16:35
Avslutad
Citat:

Jag är högst osäker på om jag hänger med i dina resonemang, men menar du att ”incel” borde vara någon slags diagnos, där man per automatik blir omyndighetsförklarad, eller åtminstone blir tilldelad vårdresurser?
Citera
2026-05-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Jag är högst osäker på om jag hänger med i dina resonemang, men menar du att ”incel” borde vara någon slags diagnos, där man per automatik blir omyndighetsförklarad, eller åtminstone blir tilldelad vårdresurser?
Speciellt om man snackar om "pojkar".
Annars kan det bara handla om mobbning.
Citera
2026-05-13, 21:28
Avslutad
Citat:
Speciellt om man snackar om "pojkar".
Annars kan det bara handla om mobbning.

Menar du att dom hänvisar till vuxna män som pojkar, för att dom tycker att dom har ett omoget beteende?

Jag tror det är mycket hönan och ägget över detta. Vad jag förstår så använder incels mycket tillmälen också, och betyder värre sånt här.

Det blir nog svårt att föra den diskussionen på det sättet tror jag. Man får försöka ta sakdiskussionen och förklara sin ståndpunkt. Går inte det, så får man driva frågan vidare.

Men jag måste säga att jag har väldigt svårt att se några goda argument från incel-sidan. Det är väldigt mycket känsloargument tycker jag, som går ut över ett rimligt samtycke.
Citera
2026-05-13, 21:43
Medlem
Citat:
Menar du att dom hänvisar till vuxna män som pojkar, för att dom tycker att dom har ett omoget beteende?

Jag tror det är mycket hönan och ägget över detta. Vad jag förstår så använder incels mycket tillmälen också, och betyder värre sånt här.

Det blir nog svårt att föra den diskussionen på det sättet tror jag. Man får försöka ta sakdiskussionen och förklara sin ståndpunkt. Går inte det, så får man driva frågan vidare.

Men jag måste säga att jag har väldigt svårt att se några goda argument från incel-sidan. Det är väldigt mycket känsloargument tycker jag, som går ut över ett rimligt samtycke.
Ja till exempel
Citera
2026-05-13, 21:47
Medlem
Kvinnor bryr sig inte heller om mäns autonomi, mäns preferenser, mäns vilja om man exempelvis säger något att män eller vissa män skulle förtjäna ensamhet.
Det är ologiskt om man snackar om män som skulle inte respektera kvinnor men så sedan gör man det själv också.
Lite som någon skulle kritisera personer som man tycker inte respekterar yttrandefriheten och sedan vill man begränsa yttrandefriheten just för de personer som man tycker inte respekterar yttrandefriheten.

Män ska respektera alla kvinnor men kvinnor ska på sin höjd endast respektera män som de gillar.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-05-13 kl. 22:00. Anledning: .
Citera
2026-05-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Jag skrev att det inte är det moderna samhällets fel att det inte anpassar sig efter efterblivna mäns efterblivna värderingar.

Anser du att det är samhället fel som inte förblir efterblivet för dessa mäns skull?
Och det är samhällets fel om de inte anpassar sig till kvinnorna?
Citera
2026-05-13, 22:01
Avslutad
Citat:
Kvinnor bryr sig inte heller om mäns autonomi, mäns preferenser, mäns vilja om man exempelvis säger något att män eller vissa män skulle förtjäna ensamhet.
Det är ologiskt om man snackar om män som skulle inte respektera kvinnor men så sedan gör man det själv också.
Lite som någon skulle kritisera personer som man tycker inte respekterar yttrandefriheten och sedan vill man begränsa yttrandefriheten just för de personer som man tycker inte respekterar yttrandefriheten.

Män ska respektera kvinnor bara för de är kvinnor men kvinnor ska på sin höjd endast respektera män som de gillar.
Jag har inte sett det. Däremot så har jag sett att man vänder sig mot att incels insinuerar, eller rakt ut argumenterar för, att kvinnor bör närma sig incels fastän det inte ligger i kvinnans intresse.

Det är ett övertramp och jag förstår om man reagerar med ett visst mått av aggression då.
Citera
2026-05-13, 22:04
Medlem
Citat:
Jag har inte sett det. Däremot så har jag sett att man vänder sig mot att incels insinuerar, eller rakt ut argumenterar för, att kvinnor bör närma sig incels fastän det inte ligger i kvinnans intresse.

Det är ett övertramp och jag förstår om man reagerar med ett visst mått av aggression då.
https://medium.com/publishous/men-deserve-the-male-loneliness-epidemic-962638315e21
Citera
2026-05-13, 22:06
Medlem
Citat:

Man skulle i så fall påstå att det inte ligger i mannens intresse när kvinnor ställer krav.

Bättre att använda andra argument.
Citera
2026-05-13, 22:18
Avslutad
Citat:
Man skulle i så fall påstå att det inte ligger i mannens intresse när kvinnor ställer krav.

Bättre att använda andra argument.
Fast det beror på hur kraven ser ut.

Jag kan kräva att om jag ska ha sex med någon, då ska hon vara 2 meter lång. Det kan eventuellt väcka anstöt hos någon, men det är deras problem. Inte att jag inte kan förstå dom, men det är fortfarande deras problem.

Om någon under 2 meter på något sätt skulle insuinera, eller rakt ut argumenterar för, att deras problem att hantera det, nu är mitt problem - ja då har vi ett betydligt större problem.

Skulle det då skrivas artiklar om hur fel ute dom är, ja då skulle det ju vara sant.

Här kommer hönan och ägget in, som så många gånger mellan könen. Splittringen blir större och större. Och det enda man kan göra är att fokusera på sitt, vem man själv är, och vad man själv är här för.

Är det för att trissa upp stämningen mer - eller göra vad man kan för att förstå sig på problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in