2024-12-26, 17:08
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Underhållande hur upprörda ni är nu "och kräver ändring" när ni för några år sen inte brydde er när resten av Sverige hade liknade problem. För övrigt röstade ni för detta.

Karma.
Menar du att man röstade på S V och MP där?
Sist jag kollade så var det mest svenska förorter och glesbygd som röstade på de främsta invandringspartierna.
Citera
2024-12-26, 21:27
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Och stenkastning, våldsamma upplopp med enorm skadegörelse.
SVT skyllde då, som idag, på ekonomiska klyftor och polisbrutalitet.
Vi fick en skarp varning från Paris förorter.

Svenska journalister gjorde allt för att vilseleda svenska folket. Det har de lyckats med.

Är det klarlagt vem som var måltavlan?
Det är en förbrytelse mot det svenska folket, i all väsentlig mening av ordet. Må arbetslöshet drabba dem.

I sak vet jag intet.
Citera
2024-12-27, 02:48
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Vi som har bott på Östermalm i flera generationer kan se en negativ utveckling, ja. Förfall är ett starkt ord och där är vi givetvis inte men BRF:er måste verkligen börja screena sina blivande medlemmar i väsentlig högre utsträckning än idag. Det ska inte räcka att kunna köpa en våning med sina knarkpengar via någon tveksam mäklare som troligen också är kriminell, BRF måste börja ställa krav på god vandel, personlig lämplighet och även rekommendationer. Det kanske inte går som BRL ser ut idag men då måste vi få till en lagändring.

Stockholms stad får i vilket fall sälja av kulturhus med liknande krav så borde inte vara omöjligt för en BRF att få igenom detta i sina stadgar.
Både bourgeoisin och de rörliga elementen inom proletariatet tvingas lämna Östermalm på grund av det ökande våldet, vilket är en direkt följd av det kapitalistiska systemets förfall. Politikernas oförmåga att agera i tid speglar bourgeoisins ointresse för arbetarklassens lidande, trots att liknande situationer redan observerats i Centraleuropa. Den annalkande ekonomiska krisen kommer att förvärra de sociala orättvisorna, vilket oundvikligen leder till proletariatets uppror mot förtrycket. Samtidigt manipulerar de borgerliga medierna medvetet informationen för att hålla arbetarklassen i okunnighet och upprätthålla status quo. Detta visar att både de styrande och deras propagandamaskineri ser arbetarklassen som sin främsta måltavla, i sin strävan att bevara det kapitalistiska förtrycket.
Eller hur?
Senast redigerad av becko 2024-12-27 kl. 02:52.
Citera
2024-12-27, 13:49
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Mina referensramar sträcker sig längre tillbaka än 30 år...det fanns skumma typer i Fältan, och i Lönnen i Villastan. Inte så mycket i övrigt, om du inte felaktigt räknar in Gärdet till Östermalm.

Däremot var stora delar av Söder riktigt sunkigt på den tiden. Även det nu så heta Birkastan...rena rama slummen på sina håll.

Däremot vet jag att det förekommer mycket droger på Östermalm, ja. Det gjorde det redan när jag gick i högstadiet, vilket är mer än 30 år sedan.
Om du nu är född och uppväxt där varför tjatar du om helt andra stadsdelar? Jag som riktig stockholmare räknar inte in Gärdet till Östermalm heller. Tycker du att ditt område blivit sämre senaste åren? Varför då? Det stämmer inte. Ungefär samma slum som det alltid varit runt krogarna med chockvågor utåt ett par gator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in