2024-12-21, 22:14
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Inte vanligt, men det förekommer.

Japp. Jag bodde förut i Solna (visserligen inte innerstan men bara ett stenkast ifrån Torsplan) och en natt så exploderade en korvkiosk där nära Karolinska Sjukhuset. Det var en sådan där gastank, var en jäkla smäll och skador på närliggande hus. Vet fortfarande inte om det var med flit eller inte, de här sakerna brukar ju inträffa mitt i natten, vilket är det som gör att Grevgatan-fallet är ganska unikt. Om någon valsade upp dit med en handgranat måste det ju ha funnits massor av vittnen?

Som folk sa, O'learys och Tudor Arms precis bredvid, gående folk, dörrvakter, allt möjligt folk måste ha sett den här figuren. Det är lite därför jag fortfarande tror att det kan ha varit en olycka.
Citera
2024-12-21, 22:14
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Ryder
Satt på tudor när det smällde. Hela puben skakade. Tog 5-10 innan vi blev utsläppta från lokalen och då var det fullt blåljus ute på gatan.

Va fan fick ni inte gå ut för?
Citera
2024-12-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det kan inte vara något i lokalen som pangat då? Tänker på ev. gastuber osv.

Olearys är ju mittemot med stora fönster och Tudor brukar ha dörrvakt, det är full rulle där, tycker bara att det låter lite märkligt då att kasta granater under middagstid…

Det är redan minst två forumanvändare som vittnat om att det handlar om minst en detonation från handgranat
Citera
2024-12-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Aftonbladet:
– Det är något som har smällt utomhus, men vi vet inte vad. Vi arbetar på platsen för att ta reda på vad som smällt och för att dokumentera skadornas omfattning, säger Susanna Rinaldo, presstalesperson på polisen.

Det låter väldigt luddigt, men det lär vi få svar på sen förstås…
Citera
2024-12-21, 22:21
Medlem
Förstår ingenting.

Handgranat blir förvisso en smäll men att massa byggnader runt om halva Östermalm ska ha skakat utav en handgranat är ganska obegripligt. Närvarat vid en handgranats detonation och naturligtvis blir det en smäll men inte så att folk med i halva Stockholm hör den.
Citera
2024-12-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det är redan minst två forumanvändare som vittnat om att det handlar om minst en detonation från handgranat

Det enda jag har sett är att det har ”talats” om handgranat, gissar att det beror på att det var en stor smäll.
Citera
2024-12-21, 22:23
Medlem
Huset är idag bostadsrätt men ägdes av kommunala Familjebostäder till 2010. Något kvarboende patrask med kriminell koppling?
Citera
2024-12-21, 22:26
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Det låter väldigt luddigt, men det lär vi få svar på sen förstås…
På SVT som jag missade tidigare, står det faktiskt "explosion vid port"

Granaten måste då ha lämnats vd entrén på skönhetssalongen.
OM det nu är en granat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...r-pa-ostermalm
Senast redigerad av exoticspice 2024-12-21 kl. 22:29.
Citera
2024-12-21, 22:29
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrodinger.123
Huset är idag bostadsrätt men ägdes av kommunala Familjebostäder till 2010. Något kvarboende patrask med kriminell koppling?
Ja en till explosion på Östermalm med kriminell koppling, folk i chock glassplitter överallt, ganska allvarligt.
En till allmänfarlig ödeläggelse med explosiva varor, hela Östermalm är nu spärrat.
Östermalm mer åt helvete, mer bomber, ödeläggelse och felsprejningar än Akalla och Hjulsta, alla som kan har redan dragit härifrån.
Explosionsvågorna har nått Östermalm permanent, frågan vad som händer härnäst med Östermalm.
Sagt många gånger, men folk ska hålla på och tro på Östermalm vad som än händer.
Senast redigerad av becko 2024-12-21 kl. 22:31.
Citera
2024-12-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
På SVT som jag missade tidigare, står det faktiskt "explosion vid port"

Granaten måste då ha lämnats vd entrén på skönhetssalongen.
OM det nu är en granat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...r-pa-ostermalm

Nu kanske jag kommer med en helt vansinnig tes, men har sett många marschaller ute och lägger man t.ex en luftgastub vid elden så kanske det kan bli en liknande smäll?
Citera
2024-12-21, 22:42
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Det kan inte vara något i lokalen som pangat då? Tänker på ev. gastuber osv.

Olearys är ju mittemot med stora fönster och Tudor brukar ha dörrvakt, det är full rulle där, tycker bara att det låter lite märkligt då att kasta granater under middagstid…

Exakt mittemot ligger Capio vårdcentral. De borde kanske ha övervakningskameror för sin entré?
Citera
2024-12-21, 22:46
Medlem
BOMBOCLATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Någon som är arg på Zlatan? Milan supportrar kanske.

Båda hans fastigheter ligger ett kvarter bort, Storgatan korsningen Styrmansg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in