2025-06-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oviksbo94
jag tror fortfarande att Gaboro kände/visste vem skytten var för innan första skottet kom så kollade Gaboro bak när skytten kom och sedan när han ramlar ihop säger han "bror jag ber dig" för vem fan kallar någon för "bror" till nån random som snart klippt en?
Min dotter kallar mig bror och jag är hennes mamma ☹️
Citera
2025-06-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oviksbo94
jag tror fortfarande att Gaboro kände/visste vem skytten var för innan första skottet kom så kollade Gaboro bak när skytten kom och sedan när han ramlar ihop säger han "bror jag ber dig" för vem fan kallar någon för "bror" till nån random som snart klippt en?
Så vanligt är det alltså
Citera
2025-06-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzkkk
Sorry, det var maskat adressen som stod handlade om Södertälje. Men ja, han drar alltså ut mitt i natten vid 01:00 19e december ( för det är då han skriver med sin vän på signal) , tar sig till Norrköping, har koll på att Gaboro är tillbaka från "semestern" för att fira jul och födelsedag med familjen, sitter och trycker i garaget, avrättar honom 20:15 , tar en väg utan så många trafikljus till Gusum, och sen åker tillbaka... och blir gripen tio dagar senare för ett annat fall (den med stämpling till mord). Vet inte alltså, men det låter rätt jävla svårt att få ihop.
Södertälje e nära norrköping. Han åker dit japp gaboro sen kan han antingen ge bilen t nån som åkte t gusum vilket är troligare. Sen de sitter planerar nästa mord. De är jätte rimligt. Han kan ha åkt dit bara 1-2h innan mordet?
Citera
2025-06-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
gaboro blev avrättad runt 20.15 den 19e, inte mitt i natten. Varför skulle han åka mitt i natten? Det tar under två timmar att ta sig till norrköping från stockholm.

Vart har du läst om att det skrivs från en adress i stockholm? Jag har säkert missat det, men tyckte det mesta av hans positioneringar var maskade.

Det vi vet är att hans sociala telefoner slutar fungera 10.33 (iphone XR och iphone 12) Men vart de senast kopplat upp är också maskat.
Mer troligt att han isåfall började åka mot norrköping runt 10:33? Telefonerna måste ha stängts av i sthlm för att inte spåra ner mot norköping, så om han inte lämnat över telefonerna till någon annan måste han har varit kvar åtminstone till dess att dom stängs av.

Har inte polisen gått ut i efterlyst avsnittet när Skytten anländer till garaget och väntar? Då kanske man kan bygga en tidslinje och backtracka därifrån?

Även fast hela den här rappgrejen inte är bekräftad och vi förmodligen är ute och cyklar så är dina analyser underbara!
Citera
2025-06-09, 21:47
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Mer troligt att han isåfall började åka mot norrköping runt 10:33? Telefonerna måste ha stängts av i sthlm för att inte spåra ner mot norköping, så om han inte lämnat över telefonerna till någon annan måste han har varit kvar åtminstone till dess att dom stängs av.

Har inte polisen gått ut i efterlyst avsnittet när Skytten anländer till garaget och väntar? Då kanske man kan bygga en tidslinje och backtracka därifrån?

Även fast hela den här rappgrejen inte är bekräftad och vi förmodligen är ute och cyklar så är dina analyser underbara!

Tack och kul att du uppskattar det lilla arbete jag utfört, och ja jag har lagt lite väl mycket tid och kanske snöat in mig på ett spår i onödan....

Gällande bilen så är det svårt att kunna skapa en tidslinje då det finns väldigt lite info släppt till allmänheten. (kom igen polisen, låt mig få lite mer info! )

Citera
2025-06-11, 10:59
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
När folks släpps vet man inte då det går under sekretess.
- jag hade blivit förvånad om det var g1o, det hade rört om lite i huvudet och varit ganska kul att ha så fel.

Jag fick precis information från södertörns tingsrätt.
Gio blev släppt den 18/12, dvs en dag före gaboro dog.

Har beställt ut mer info kring det fallet. Återkommer
Senast redigerad av zarrelito 2025-06-11 kl. 11:17.
Citera
2025-06-11, 11:03
Medlem
Mad monks avatar
Så man vet de är en äkta negerrappare. I guess.
Citera
2025-06-11, 14:24
Medlem
Citat:
Jag fick precis information från södertörns tingsrätt.
Gio blev släppt den 18/12, dvs en dag före gaboro dog.

Har beställt ut mer info kring det fallet. Återkommer

Då ligger det fortfarande en liten misstanke om G1o då, känns dock som att han bör vara smartare än att begå ett mord dagen efter han blivit frisläppt från ett grovt narkotikabrott.

Det känns som att hans första tanke är att ligga lågt då med tanke på span osv.

Ser fram emot din nästa analys!
Citera
2025-06-11, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokinindian
Då ligger det fortfarande en liten misstanke om G1o då, känns dock som att han bör vara smartare än att begå ett mord dagen efter han blivit frisläppt från ett grovt narkotikabrott.

Ja känns ju osannolikt att dagen efter han släpps från häktet direkt mördar någon, men det är inte omöjligt. Han är ju en sicario/klivare som dom kallar sig själva. Nu vet jag inte om narkotikabrottet men om polisen tog knark så kanske han fick en skuld och därav tog på sig ett morduppdrag. Tror inte han tar in stora mängder själv utan jobbar förmodligen åt någon.
Citera
2025-06-11, 15:35
Medlem
Citat:

Det är väl inte alltid mördare begår mord av fri vilja. Det jag menar är att han kan ha tvingats av någon annan.
Citera
2025-06-11, 21:06
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:

Har fastnat lite med vad som kan vara intressant att dela med sig av.

Har du några tankar på vad jag ska försöka analysera får du gärna hjälpa mig.
(ni andra också såklart)
Citera
2025-06-12, 00:20
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Har fastnat lite med vad som kan vara intressant att dela med sig av.

Har du några tankar på vad jag ska försöka analysera får du gärna hjälpa mig.
(ni andra också såklart)

Hade tråkigt så tittade igenom filmen igen, med g1o som misstänkt istället.

Vad jag kan fick fram får mig att bli tokig.

Senast redigerad av zarrelito 2025-06-12 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in