Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-06, 10:24
  #1501
Medlem
Granbocks avatar
Nån som vet några hemsökta platser i östra Bohuslän - Sydvästra Dalsland? Hade vart kul att veta...
Citera
2016-02-20, 17:19
  #1502
Medlem
UndDrangs avatar
Lite nyfiken om bra hemsökta platser i Uppsalaområdet? Är uppvuxen i stan men känner själv inte till något bra ställe.
Citera
2016-02-20, 17:50
  #1503
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=aZv0ItLPOpE

Den här skolan påstår många att det spökar i. Ligger i Värmland
Citera
2016-02-21, 00:34
  #1504
Medlem
Muppish89s avatar
Någon som vet någon hemsökt plats i Dalarna runt avesta/horndal/Hedemora/falun/Borlänge området? Isf vilka och vad har hänt?
Citera
2016-03-22, 20:34
  #1505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffHardy
Kastlösa har erbjudit mej mig ett riktigt paranormalt fenomen delux. Var utanför och från ingenstans lös huset upp för att lika snabbt slockna igen. Sket och pissade ner mig tror jag. Många å sedan men kommer fortfarande ihåg känslan.

Är det inte någon kolerakyrkogård eller barnkyrkogård i närheten?

Någon som vet om det händer saker vid Mysinge hög förresten?
Citera
2016-05-12, 14:19
  #1506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immer
Känner någon till om det finns något påstått spökställe/hus i Boråstrakten, frånsett Torpa stenhus?
mördarhuset i Bosnäs, en kvinna mördades här o sen dess är hennes make o hund borta, men hunden sägs yla varje natt
Citera
2016-05-20, 19:03
  #1507
Medlem
Skarnfogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndDrang
Lite nyfiken om bra hemsökta platser i Uppsalaområdet? Är uppvuxen i stan men känner själv inte till något bra ställe.

Kolla med Paranova. De är från Uppsala och vet det mesta om spöken.

http://www.paranovaua.se/
Citera
2016-06-07, 17:06
  #1508
Medlem
magica69s avatar
Kan tipsa om Borgvattnets Herrgård. Jag har sovit där en natt och det är ett väl känt "spökhus"-
Den energin som man känner inne i detta hus är inte något jag känt förut. Det känns obehagligt, kalla kårar som jag fick när jag var där. http://www.borgvattnet.eu/
Det okända har även gjort ett besök där. Intill finns en gammal kyrkogård och ett gammalt bårhus.
Jag såg inget "spöke" den natten jag sov där, men jag är övertygad om att det finns något där och att det finns de som sett saker. Rekommenderas varmt :-)
Citera
2016-06-23, 03:46
  #1509
Medlem
blue_no1s avatar
Jag har hört av ganska många som campat på öhn:s camping (marmen) i matfors sundsvall som säger att i det sk servicehuset är inte kul att gå till på natten för att skita eller duscha eller nåt som tar några minuter, jag har oxå varit där några ggr o kan intyga att när jag satt på toa, hörde jag att nån gick in o började diska, kunde urskilja två kvinnoröster men inte så jag hörde samtalet, men typ ganska nära, när jag var klar spolade jag o låste upp o knallade ut i den korta lilla korridor för att upptäcka att det INTE ALLS var nån i köket, där var släckt och jag var ensam i huset...

Ibland när man står i denna dusch o tittar upp mot det lutade trätaket, kan man se mörka blöta handavtryck i ett barns storlek!
om de semare kanske på nån slags kemisk(?) väg kommer fram när fukten når taket vet jag inte men ibland händer detta och på olika ställen.
jag har pratat med dom som bott där många år, och det finns ganska mkt om detta hus att fundera på, en trodde det fanns nån koppling med året (eller siffrorna) 1671.......

finns ingen som kan veririera detta ?

-för mååånga måååånga år sedan fanns även en gammal skola kvar där vi ungar brukade leka ca 1 km frå servicehuset, det mesta fanns kvar (tidigt 80 tal) bla gamla läxböcker, gammal medicin, krocketspel o massa massa annat, men det var iaf två våningar, mysigt skrämmande hus, flera gånger var vi på övervåningen som vi hörde nån som gick upp för trappen rakt mot oss, o vi gömde oss, livrädda ungar, sen blev det bara tyst igen när stegen kommit upp på våningen, det blev lika knäpptyst som innan o när vi gick fram o kollade, var det aldrig någon där!

skolan är idag riven, den låg just nedanför kyrkan nere vid vattnet, helt otroligt läge även.......
skulle vara skoj om nån visste nåt om detta!

må bäst!
Citera
2016-06-26, 02:22
  #1510
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppish89
Någon som vet någon hemsökt plats i Dalarna runt avesta/horndal/Hedemora/falun/Borlänge området? Isf vilka och vad har hänt?

Fanns ett nedbrunnet spökhus någonstans i Dalarna, dock många år sen det brann, minns inte vad stället hette dock :/

Har för mig att det fanns ett ställe som hette Uplink eller liknande vid Tuna kyrka, och där sägs det spöka!
Citera
2016-07-08, 23:23
  #1511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppish89
Någon som vet någon hemsökt plats i Dalarna runt avesta/horndal/Hedemora/falun/Borlänge området? Isf vilka och vad har
vill inte tipsa offentligt då det mycket möjligt är utvecklingsstörda/förståndshandikappade andar där som alla inte ska få kontakta men du är välkommen att PMa, skrev ut först men fick olustig känsla och tårarna forsade när jag skrivit klart.
Ta det lugnt.
Edit1: sett lampor tändas och släckas i jämn rytm mitt i natten i huset vid platsen ... får inga dåliga vibbar av stället annars men vet historian och är tvärsäker att det inte var elfel.

Edit2: annars finns Norn med en kristen f.d. gravplats utan kyrka. Aldrig hört något läskigt där trots kortare boende-period intill gravplatsen, men bra plats att locka på kristna andar.
På dalaälvsbron längs riksväg 70 i Hedemora har jag varit med om paranormala grejer (likt ett dimtäcke med olje-partiklar (strålkastarljusen gav regnbågsskimmer) med tillhörande huvudvärk) och någon som sa längre fram "gå härifrån, det är farligt!" på samma kväll. Vi såg dock ingen men följde blint rådet!
__________________
Senast redigerad av JotIdiot 2016-07-08 kl. 23:52.
Citera
2016-07-26, 00:53
  #1512
Medlem
Florencedemons avatar
Någon som vet om nåt bra ställe i Järfälla/Norra Sthlm?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback