• 5
  • 6
2025-01-09, 08:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du tror inte att de flesta vuxna kvinnor som jobbat några år har lärt sig att hushålla med sina pengar så att hon inte svälter varje månadsslut?

De flesta kvinnor och män har bott ensamma innan de flyttar ihop och skaffar barn. Tror du inte man lär sig rätt snabbt vad pengar är värda när man bott själv ett litet tag?

I dessa fall begär ju mannen att kvinnan ska betala hälften av alla fasta kostnader, och då blir det inte mycket över för henne att hushålla med, om de bor i en fin villa och hon bara har en Kommunal-lön.

Sedan finns det även andra fall, t.ex. kvinnor som blivit utförsäkrade - och inte kan få något från soc heller, eftersom sambon har en bra inkomst och HUSHÅLLETS inkomst räknas, inte individens. Samt importerade kvinnor som aldrig kommit ut på arbetsmarknaden, och hemmasambofruar med barn.
Citera
2025-01-09, 09:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I dessa fall begär ju mannen att kvinnan ska betala hälften av alla fasta kostnader, och då blir det inte mycket över för henne att hushålla med, om de bor i en fin villa och hon bara har en Kommunal-lön.

Sedan finns det även andra fall, t.ex. kvinnor som blivit utförsäkrade - och inte kan få något från soc heller, eftersom sambon har en bra inkomst och HUSHÅLLETS inkomst räknas, inte individens. Samt importerade kvinnor som aldrig kommit ut på arbetsmarknaden, och hemmasambofruar med barn.

Detta har inget med trådens ämne att göra.

Troligen tar hon huvudansvaret för hemmet och barnen och förlorar därmed ännu mer ekonomiskt på det. Så naturligtvis får den som drar in mest betala mest gällande fasta kostnader + annat.

I fallet med utförsäkrade sambon går det att kringgå socialtjänsten gällande detta.

I fallet med hemmafruarna/importerade kvinnorna får ju mannen betala, annars får han ju skita i att importera eller bli tillsammans med en kvinna som vill gå hemma.
Citera
2025-01-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Det är såå pinsamt med feminister haha. Jag känner en tjej runt 30 som kallar sig feminist fortfarande hon har en kille men hon steriliserade sig utan att berätta för honom...

Jag känner en självutnämnd feminist som varit otrogen i 10 års tid med sin kille och har skickat anusbilder till åtminstone 5 personer som jag känner dig. Vi pratar spread-cheeks-show-off-ass bilder. Så fucking patetisk människa.
Citera
2025-01-14, 11:14
Bannlyst
Citat:
Idag funderar jag på hur många feminister som är nöjda, när kvinnorna har tagit över de dåliga beteenden som är typiska för män? ("Inte alla män"!) Är "jämställdheten" uppnådd då? För att ta bara ett exempel: vi har ju hört mycket om Me too, prolongeringssofforna inne hos producenter och regissörer och sådant. "Prolongeringssoffan", för dem som inte känner till uttrycket - de unga, vackra skådespelerskorna måste ligga med gubben för att få sitt kontrakt förlängt, detta har varit mycket vanligt och alla i skådespelarbranschen har känt till det.

Men nyligen läste jag om en manlig skådespelerare, som som mycket vacker ung man blev upptäckt av en kvinnlig regissör; hon gav honom fina roller och de "var tillsammans". (Namnen spelar ingen roll, de är inte kända i Sverige ändå, och exemplet är heller inte unikt - redan Gary Cooper var tillsammans med en mycket äldre kvinna som ung, en kvinna som hade inflytande i filmbranschen.)

Vad säger feministerna? Själv tycker jag att vi kvinnor inte borde sjunka ner till /vissa/ mäns nivå, bara för att vi själva kommer upp oss i världen och får möjlighet att göra likadant. Jag gillar det viktorianska idealet mycket mer: att kvinnan var den som skulle upprätthålla moralen, utgöra ett gott inflytande på mannen. T.ex. om mannen drack, så kunde hustrun ta barnen och springa ut och gömma sig i uthuset med dem, så att han inte skulle slå dem. Idag dricker oftast även kvinnan när mannen gör det, och båda misshandlar barnen, som inte har någon trygg anknytningsperson alls. Är DET "jämställdhet"? Är ni nöjda nu?

Det finns naturligtvis fler exempel, t.ex. alla tonårstjejer som misshandlar och till och med mördar andra tjejer nu (tänk Emilia-fallet). På min tid nöjde sig tjejer med att sprida rykten och snacka skit om varandra - vilket naturligtvis inte var trevligt heller. Men i alla fall mer feminint. Och härom dagen läste jag om en ung flicka som åtalades för att ha utfört ett beställningsmord, med skjutvapen. (I Sverige.) Var det dit feministerna ville?
Jag tycker mannen kan ha en egen moral. Varför skulle det bara vara kvinnans uppgift? Många män ogillar att ta ansvar. T ex pappor som väljer att inte ha kontakt med sina barn. Då faller allt ansvar på kvinnan, vilket hon också gör.

Ja, jag tycker också att det är konstigt att tjejer väljer att gå en våldsam väg. Men det har alltid funnits tjejer som har dåligt inflytande på sina killar. Tänk t ex Therese Johansson Rojo, Madelene Ekfalk osv. Det är tjejer som har varit svartsjuka som har fått sin kille att mörda någon oskyldig. Och då kanske det är killen som är simp (vilket inte ska blandas ihop med att vara gentleman).

Men absolut, Esmeralda, Yara, och alla dessa fall där barn har vanskötts (hon som tvingades dricka ättika osv). Det är inte kvinnligt att mammorna tar sina män i försvar och ”hänkar på”. För sällan är kvinnor i sin natur aggressiva som män kan vara. T ex kunde väl Esmeraldas mamma ha separerat från sin aggressiva snubbe Patrik, när Esmeralda fick skyddad identitet vid födseln pga honom. Hon hade med all säkerhet inte vanskött henne eller kallat henne för ”das mongo” utan Patriks inverkan.
Citera
2025-01-14, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ja. Det är män som inte tar ansvar för prevention i relationer, vare sig det gäller engångsligg eller långvariga relationer. De ställer inte ens frågor om det - så av vilket skäl ska en kvinna upplysa mannen om vilken preventivmetod hon väljer? Den man som undrar bör rimligen fråga.
Du har rätt, men är man steriliserad (man/kvinna) tycker jag att man bara kan informera innan man ingår i en relation att man aldrig kommer ge den andre ett barn. Så inga falska förhoppningar väcks.

Bästa är ju att hitta någon som vill samma sak, oavsett vilket det gäller. Och faktiskt värre för en kvinna eftersom tiden tickar iväg om hon slösar tid på fel snubbe.

Men å andra sidan borde en snubbe när tjejen är 30 ha ifrågasatt detta med barn redan.

Men nää, kvinnor har ingen skyldighet att upplysa män. De får ta lite eget ansvar, skydda sig själva och vid mer seriösa träffar fråga kvinnan, vilket sällan sker idag. Män ska heller inte ta för givet att kvinnor ska bära ansvaret, vilket de gör idag.

Citat:
Det är ju svårt för en kvinna att begära vigsel före sex idag, eftersom det inte är normen. En kvinna som begär det riskerar att bli ensam hela livet i stället. Hon anses vara bigott, pryd, gammeldags, tokreligiös - alternativt beräknande. För 60 år sedan kunde en kvinna fortfarande utan problem ställa detta ultimatum: inget sex före bröllopsnatten. (De muslimska kvinnorna i Europa kan det än idag, men de får å andra sidan inte välja sina män själva, eller om de önskar leva med en man överhuvudtaget.)
Haha! Inte enligt männen på FB. De anser att detta hade varit optimalt. Men eftersom män inte lever som de lär, eller tänker rationellt när det kommer till det vardagliga i livet, så förstår de inte att de själva hade fått gå utan sex innan äktenskapet. För man har väl en vanlig relation som vanligt, innan man gifter sig.

Det är så gott som alltid män som visar intresse och initierar sex. Hade en kvinna nekat honom sex när han vill, hade han ju tagit sitt pick och pack och dragit för en annan…som kan ställa upp på det. Däri ligger problemen för kvinnan, när det ställs orimliga krav på kvinnor. Det är lika mycket mannens ansvar att införliva ett sådant krav. Å andra sidan kan ingen förutsäga hur den sexuella kompabiliteten kommer bli, och mannen riskerar att bli sexlös senare om kvinnan inte tycker den är bra.
Senast redigerad av AbstinentKanin 2025-01-14 kl. 11:39.
Citera
2025-01-14, 12:38
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Du har rätt, men är man steriliserad (man/kvinna) tycker jag att man bara kan informera innan man ingår i en relation att man aldrig kommer ge den andre ett barn. Så inga falska förhoppningar väcks.

Det är inte för mycket begärt men jag anser samtidigt att om en person anser att barn är ett måste i livet så bör den personen ta ansvar för sina egna behov och föra det på tal. Det enda som egentligen är självklart är att man på raka frågor aldrig ska ljuga.
Citera
2025-01-14, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det är inte för mycket begärt men jag anser samtidigt att om en person anser att barn är ett måste i livet så bör den personen ta ansvar för sina egna behov och föra det på tal. Det enda som egentligen är självklart är att man på raka frågor aldrig ska ljuga.
Ja visst, och tar man aldrig upp det själv så får man väl anta att det inte är något som är prioriterat. Har själv dissat killar som inte ville ha barn/inte ville ha fler barn/inte ville ha barn inom kort. Då var ju det mitt beslut.

Tyvärr kan jag intyga att män inte är lika hänsynstagande i den frågan som jag själv har varit. Träffade en där jag sa att jag inte ville ha barn som ”gammal”, utan ganska snart i så fall. Han svarar att han vill vänta typ 20 år! 😳

Utan att respektera min vilja försökte han göra allt för att hålla mig kvar.
Citera
2025-01-19, 10:57
Faktum är att alla vita swedistanska män borde sterilisera sig som barn. Som en vaccination helt enkelt. Det hade löst mängder av problemas.
Citera
2025-01-21, 12:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Faktum är att alla vita swedistanska män borde sterilisera sig som barn. Som en vaccination helt enkelt. Det hade löst mängder av problemas.

Jo, för de mörkhyade importerade är ju helt problemfria... särskilt i förhållande till kvinnor..?
Citera
2025-01-26, 22:13
Medlem
Jag bor i Stockholm. När jag säger att svennehoran är fett jävla rökt så menar jag det.

Den svenska kvinnans beteende är helt bissart.
Under mina år i Stockholmslivet har jag aldrig mött någon så dekadent som den Svenska horan. Det Svenska ludret tillsammans med den svenska bögen är inget att spara.

Detta spelar egentligen ingen roll för svensken är inte närvarande längre. Om några år så kommer det inte finnas några Svenskar som skriver om den här skiten längre.
Citera
2025-03-14, 02:56
Den toxiska feminismen:

Kvinnor kan! För att männen lärt dem...

Feminister är absolut nöjda med tingens ordning, det är det som är feminism. Av åtminstone idag- kvinnor som verkligt kan har aldrig av männen blivit hindrade från något alls.
Sedan att kvinnor "hindras" av graviditeter och amning och att ensam, oavsett pappan finns kvar i hemmet eller inte, tvingas fostra de barn hon gemensamt har med en man är inte likställt med att som kvinna(och mamma)bete sig som och agera som en man.
Det är enligt min mening varken manligt eller kvinnligt att en kvinna börjar agera och bete sig som en man.
Det är så onaturligt från båda parters sida denna striden mellan man vs kvinna och att en pappa bland människosläktet likt många djur skiter fullkomligt i sin avkomma och som sagt så blir det än mer omänskligt när många kvinnor gör samma sak?

Feminism går före avkomma så visst står åtminstone den osunda feminismen upp för samma slags snedvridna "ideal" som många grottmänniskor till s. k "män"/ "pappor" står för.
Tragiskt för alla avkommor, dock.
Men, men- striden och kampen mellan könen(man vs kvinna och pappa vs mamma) är viktigast och då har man inte tid att tänka på de egna och gemensamt framavlade barnen/ avkommorna.

Lyckliga äro alla de barn som har en eller båda föräldrar med medfödda instinkter ifråga om moderskänslor och/ eller faderskänslor.
Senast redigerad av MIKSTY 2025-03-14 kl. 03:15.
Citera
2025-03-14, 14:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Nej det är en oxymoron ts, alltså "nöjda feminister", hade detta varit "nöjda kvinnor" hade dom givetvis aldrig blivit feminister till att börja med, modern feminismen handlar trots allt bara om att vältra sig i offerskap för kvinnor.

Kvinnor har redan mer rättigheter än män i detta landet så det har inte funnits någon "jämställdhet" att slåss för på över 30 år så det feminister slåss för nu är ju bara större könsskillnader, kvinnor skall ha det ännu lättare bara för att dom är kvinnor, det skall bli ännu större skillnader och kvinnor skall ha ännu mer än dom redan har.

Riktigt feminism dog redan på 60-talet. Redan då togs rörelsen över av big pharma och andra mörka krafter. Tänk att män lyckades intala kvinnor att det är kvinnor som vill ligga runt.....
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in