Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-28, 21:43
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Ja, de säger förnamnet i sista avsnittet, men det hade inte med UV att göra.

Skojsigt att detta tas upp! Jag trodde helt klart att han kallades så för att han var byns "underhållsverkstad".
Citera
2025-01-29, 14:31
Medlem
Citera
2025-01-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Den scenen är lika obegriplig som resten av scenerna i serien.
Citera
2025-01-29, 16:36
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK

Det var ju faktiskt väldigt kul.
Citera
2025-01-29, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Har sett tre avsnitt på play, segt när inte har plus då det bara släpps ett avsnitt varje vecka.

Det är ju ingen verklighetsbaserad serie, men vissa saker är för överdrivet gjort. Kan ta tre exempel.

Första avsnittet.
Efter krocken när paret upptäcker att det finns massa pengar och narkotika i bilen. Att ett fattigt par tar pengarna är förståelig. De nöjer sig inte med att bara ta pengarna och drogerna, de tar också med sig bilen med en död man hem och gräver ner liket på egna tomten. Ingen normala människor skulle ta med sig en bil med ett lik hem, då lämnar man massa spår efter sig.

Hade varit en sak om paret hade dumpat bilen med liket på något annat ställe för att köpa tid tills bilen blir reparerad.

När Kat stjäl en bil, gick för lätt då nyckeln satt kvar. Ingen normal person låter nyckeln sitta kvar i bilen på en offentlig plats.

Tredje avsnittet.
När lastbilen kör in i bilen. Om olyckan varit på riktigt så hade man inte överlevt i den farten som lastbilen körde in i bilen. För det andra så hade bilen inte rullat och landat på taket, bilen hade bara glidit framför lastbilen.
Faktum är att på många ställen på den norrbottniska landsbygden lämnar folk fortfarande nycklarna i bilen (eller lämnar husdörren olåst)
Citera
2025-01-30, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Det var ju faktiskt väldigt kul.

Ja faktiskt, jag fnissade lite för mig själv när jag hörde det. Lyssnade på ljudboken 😊
Citera
2025-01-30, 11:08
Medlem
Otroligt bra serie!
Och Stings dotter är ju helt fantastisk i sin roll.
Citera
2025-01-30, 12:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Otroligt bra serie!

Nja det får du inte säga!

Citat:
They are the child of musician Sting and actress Trudie Styler.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eliot_Sumner

Den är en sådan där den alltså, så får inte kallas något könsuppdelande som dotter.

Men annars ja bra serie. Även om lite förvånande. I Haparanda fick vi höra att det finns nyfikna personer överallt som ringer polisen vid lilla minsta för att tipsa. Ändå kunde denna Anton Chigurh-kopia (bra jämförelse) ränna runt överallt och tom på en snodd fyrhjuling utan att någon såg något...
Citera
2025-01-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Otroligt bra serie!

Driver du med oss!?
Citera
2025-01-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nja det får du inte säga!

Den är en sådan där den alltså, så får inte kallas något könsuppdelande som dotter.

Men annars ja bra serie. Även om lite förvånande. I Haparanda fick vi höra att det finns nyfikna personer överallt som ringer polisen vid lilla minsta för att tipsa. Ändå kunde denna Anton Chigurh-kopia (bra jämförelse) ränna runt överallt och tom på en snodd fyrhjuling utan att någon såg något...
Jo frugan läste om henne..tycker det är lite symptomatiskt med dessa barn till kändisar.
Man kan bara spekulera i anledningen.

Men jag tycker hon är helt perfekt i den roll hon gör.

Kul det där om att folk ringer in om trimmade mopeder..haha
Citera
2025-01-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Driver du med oss!?
Absolut inte. Tycker det är det bästa jag sett på svenska kanaler på mycket länge.
Citera
2025-01-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Faktum är att på många ställen på den norrbottniska landsbygden lämnar folk fortfarande nycklarna i bilen (eller lämnar husdörren olåst)
Så är det, men man kanske får börja tänka om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in