2025-01-17, 21:27
Medlem
blowns avatar
Får man reda på vad UV står för? Ulrik Vikander? Urban Viking? Sjukt nyfiken.

Angående handlingen så tycker jag också det är många plotholes.

Citera
2025-01-17, 21:36
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHerder
I avsnitt fyra måste den som klippte ihop filmen har knarkat. Tanten med den försvunn dottern byter mellan blont och rött hår tre gånger utan kronologiskt sammanhang. Dessutom förflyttar sig poliserna till hallen där de två personerna ligger mördade utan någon som helst förklaring hur de hamnade där, rätta mig gärna om jag har fel eller om jag somnade mitt i den triviala handlingen.

Stod "20 år tidigare" . Alltså dom visade vad som hände för 20 år sen. Lite rörig serie. Dom hoppar lite bakåt och framåt. Förmodligen för att man ska förstå helheten?
Citera
2025-01-18, 10:47
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Stod "20 år tidigare" . Alltså dom visade vad som hände för 20 år sen. Lite rörig serie. Dom hoppar lite bakåt och framåt. Förmodligen för att man ska förstå helheten?

De har inte haft text på varje tidsförflyttning, märkte jag i början. Först i andra eller tredje avsnittet börjar de skriva ut att det är en annan tid.
Citera
2025-01-18, 22:22
Medlem
En riktig kalkonserie. Ologisk handling och uppenbarligen med minimal budget eftersom man varken har riktiga polisbilar eller uniformer.
Skippa!
Citera
2025-01-18, 23:50
Medlem
Jag håller verkligen med om allt negativt som skrivits här. Hur kan man göra sånt skit. Och Hans Rosenfelt som skrivit bron har ju tappat det helt. Man kan analysera precis varenda scen och se hur idiotiska dom är. Ett exempel till: Mannen som skulle hjälpa Ryskan vid jakttornet blev av med huvudet som tack för hjälpen. Och vad hände sedan, tydligen ingen som saknade honom. Scenen är helt försvunnen i den fortsatta handlingen. Och det har skett 11 mord men det är fortfarande Kling och Klang som skall lösa det hela. ( Kvinnliga sura polisen plus töntiga älskaren.) Ingen brottsplatsundersökning, ingenting. I verkligheten skulle det ju vara stora pådraget.
Nej jag orkar inte ta fram mer exempel, som jag skrev, varje scen är en kalkonkatastrof. Jag är 75 år och det här är nog nåt av det sämsta jag sett i hela mitt liv.
Citera
2025-01-18, 23:55
Medlem
Haparanda ser man inte mycket av och polisstationen verkar vara en nedlagd bensinmack. Sorgligt.
Citera
2025-01-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Jag håller verkligen med om allt negativt som skrivits här. Hur kan man göra sånt skit. Och Hans Rosenfelt som skrivit bron har ju tappat det helt. Man kan analysera precis varenda scen och se hur idiotiska dom är. Ett exempel till: Mannen som skulle hjälpa Ryskan vid jakttornet blev av med huvudet som tack för hjälpen. Och vad hände sedan, tydligen ingen som saknade honom. Scenen är helt försvunnen i den fortsatta handlingen. Och det har skett 11 mord men det är fortfarande Kling och Klang som skall lösa det hela. ( Kvinnliga sura polisen plus töntiga älskaren.) Ingen brottsplatsundersökning, ingenting. I verkligheten skulle det ju vara stora pådraget.
Nej jag orkar inte ta fram mer exempel, som jag skrev, varje scen är en kalkonkatastrof. Jag är 75 år och det här är nog nåt av det sämsta jag sett i hela mitt liv.
Är helt enig.
Citera
2025-01-19, 15:58
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43

Ja det reagerade jag också på.
Vad hände med 4-hjulingen som Kat snodde?
Den "dyker" upp i avsnitt 5 igen när hon återigen tar den. Samma?

Det med vargarna har dom inte alls nämnt nått mer om.

Jävligt rörigt...
Citera
2025-01-19, 16:01
Medlem
Mazeppas avatar
Citera
2025-01-19, 16:41
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:

Varit inne på det spåret också
Citera
2025-01-19, 22:19
Medlem
Taskigt med söt försvunnen dotter som sen återkommer som psykopat mördare. Stackars Henrik Dorsin!
Citera
2025-01-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ja det reagerade jag också på.
Vad hände med 4-hjulingen som Kat snodde?
Den "dyker" upp i avsnitt 5 igen när hon återigen tar den. Samma?

Det med vargarna har dom inte alls nämnt nått mer om.

Jävligt rörigt...

Rörigt är bara förnamnet, finns inget som är vettigt och håller ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in