2025-01-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Det är förmodligen föräldrar som fått nog och tipsat polisen, kommunen och diverse medier (Dagens Nyheter svt m.fl).

Ja, jag utgår ifrån att allt som sålts trotsallt fallit inom lagens ramar. Och hur man då istället tacklar problemet med att agera brottsligt(?) genom att förtala(?) enskilda invidvider. Givetvis får jag ändra mitt anseende om dem gjort något brottsligt - Men i nuläget har jag tolkat det som i att det faktiskt inte ens fastställts eller finns något tillgängligt underlag för oss att ta del av som bekräftar det.

Samtidigt som vi har en illegal marknad där vi redan är fullt medvetna i att vi aldrig kommer stoppa med förbud där heller, försöker vi som stat så ängsligt bara förbjuda förbjuda förbjuda och gå så långt i vi tillomed agerar kriminellt i försöken att stoppa utvecklingen vi inte kan värja oss emot.

Desto tidigare vi inser att vi måste reglera saker vi inte kan kontrollera tillgången på desto tidigare kan vi återgå till ett fungerande land.
Senast redigerad av kutis123 2025-01-12 kl. 21:37.
Citera
2025-02-01, 05:30
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Ja folk dör när butiksägarna börjat spränga varandras kiosker.
Men du kanske har vant dig med att det sprängs varje dag. Du vill kanske att det ska sprängas 4 gånger om dagen?
Vilket trams inlägg.

Vilka kiosker har man sprängt i Sverige menar du?
Restauranger och andra företag har jag hört talats om men aldrig kiosker?

Vad tror du att butiksägarna bryr sig mest om, drogerna eller i slut endan pengarna?
Eller glöm att jag frågade dig, jag svarar direkt istället.

Självklart är det pengarna butiksägarna / säljarna vill åt. O pengarna kommer alla som vill åt tack vare den nuvarande svenska lagstiftningen mot Thc.

Med detta sagt så, så menar jag inte att ditt påstående är falskt, bara att din kommentar ligger fel i tiden och inte är aktuell på riktigt ännu.
Citera
2025-02-01, 05:51
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Snark...

Ja, jag brukar skriva här på fredag eller lördag kvällar när jag är full som fan. O sen undrar jag alltid efteråt hur fan jag har skrivit när man har nyktrat till lite. hehe

Nej, jag har inte brukat annat än alkohol samt cannabis o testat tjack någon gång för jäkligt länge sen, men det var inget för mig.

Cannabis var perfekt för mig med obearbetad ptsd, uppväxt med tortyr samt depression.

Som jag skrivit så många gånger så fick cannabisen mig att vilja leva, orka och kunna träna, fick även rutiner inom allt i vardagen, (o då har jag hatat "rutiner" tidigare) samt så vill jag vara kreativ som i att skapa och läsa på om saker.

Som "normal" har jag inga problem med att bara sova sova o sova och orkar knappt ta tag i disken o har aldrig energi och är aldrig glad eller mår bra.
Hade inte detta problemet när jag brukade. O sjukvården har jag försökt med men antideppen hjälpte inte.

Jag var även den sista som jag vet om som började dricka alkohol. Hade även 0 tolerans för droger. Men fick en joint efter ett misslyckat självmord. Och det hjälpte mig att se på saker ur olika perspektiv (vilket jag har svårt för som normal).

Därav gillar jag cannabis.

I övrigt ang det du skrev om, vet att jag blir riktigt arg på alkoholen och skällt ut några här inne (ett tag sen nu), men jag har även varit öppen med nackdelarna av cannabisen. Så nej, jag hoppar inte på alla som har en annan åsikt. Jag har hoppat på dom som inte ens försöker till diskussion utan endast försöker trycka ner samt enbart påvisar ren illvilja mot att mötas upp kring mitten av diskussionen.
Senast redigerad av LostinDarkness 2025-02-01 kl. 06:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in