Citat:
Ursprungligen postat av
Snarkomanen
Snark...
Ja, jag brukar skriva här på fredag eller lördag kvällar när jag är full som fan. O sen undrar jag alltid efteråt hur fan jag har skrivit när man har nyktrat till lite. hehe
Nej, jag har inte brukat annat än alkohol samt cannabis o testat tjack någon gång för jäkligt länge sen, men det var inget för mig.
Cannabis var perfekt för mig med obearbetad ptsd, uppväxt med tortyr samt depression.
Som jag skrivit så många gånger så fick cannabisen mig att vilja leva, orka och kunna träna, fick även rutiner inom allt i vardagen, (o då har jag hatat "rutiner" tidigare) samt så vill jag vara kreativ som i att skapa och läsa på om saker.
Som "normal" har jag inga problem med att bara sova sova o sova och orkar knappt ta tag i disken o har aldrig energi och är aldrig glad eller mår bra.
Hade inte detta problemet när jag brukade. O sjukvården har jag försökt med men antideppen hjälpte inte.
Jag var även den sista som jag vet om som började dricka alkohol. Hade även 0 tolerans för droger. Men fick en joint efter ett misslyckat självmord. Och det hjälpte mig att se på saker ur olika perspektiv (vilket jag har svårt för som normal).
Därav gillar jag cannabis.
I övrigt ang det du skrev om, vet att jag blir riktigt arg på alkoholen och skällt ut några här inne (ett tag sen nu), men jag har även varit öppen med nackdelarna av cannabisen. Så nej, jag hoppar inte på alla som har en annan åsikt. Jag har hoppat på dom som inte ens försöker till diskussion utan endast försöker trycka ner samt enbart påvisar ren illvilja mot att mötas upp kring mitten av diskussionen.