2024-12-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det är nog din svenska som är så bristfällig att du inte förstår vad jag skrivit. Du verkar lite trög och har uppenbart svårt att uttrycka dig begripligt.

LostinDarkness får man ta med en nypa salt. En ökänd användare som under flera år återkommer till diverse cannabistrådar med sina luddiga inlägg om vilken mirakeldrog cannabis är, han hugger på alla som har det minsta ont att säga om drogen. Jag tror han är en ex-pundare som brukat tyngre saker, senare har han blivit frälst/räddad av cannabis, var snäll
Citera
2024-12-15, 14:13
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrek
Ens värt att diskutera?

Såg riktlinjer för forumet.

Frågeställning:

Vad hände egentligen butiken? Rör det sig om osannighet eller liknande?

Alltså vad kommer detta få för konsekvenser för cannabis över lag.

En fråga jag klurar på är om det egentligen var otillåten tch nivå. Bestäm själva.

Ooops! Länk kommer här.

https://www.mitti.se/nyheter/butik-s...953.9fa01c43f5

Citering enligt riktlinjerna:
Det handlar om de där THC-O, THC-P och andra omvandlade CBDs i vape och godisform, de har väl också blivit olagliga nu? Sumpans tobak har alltid vart i framkanten inom det här. ser de ofta nämnas. Stack nog i ögonen för hela området ett bra tag när de sålde så öppet eller något.
Senast redigerad av neomunaa 2024-12-15 kl. 14:16.
Citera
2024-12-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
LostinDarkness får man ta med en nypa salt. En ökänd användare som under flera år återkommer till diverse cannabistrådar med sina luddiga inlägg om vilken mirakeldrog cannabis är, han hugger på alla som har det minsta ont att säga om drogen. Jag tror han är en ex-pundare som brukat tyngre saker, senare har han blivit frälst/räddad av cannabis, var snäll
Som någon som själv är för en legalisering så kan jag inte göra annat än att hålla med dig om den punkten.
LiD är karikatyren av en stoner rakt igenom och en av dom få tror att cannabis är en helt ofarlig drog utan minsta lilla sidoeffekter till den. Tyvärr är det just dessa avarter som smutsar ned bilden för hela legaliseringsdebatten!
Citera
2024-12-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Som någon som själv är för en legalisering så kan jag inte göra annat än att hålla med dig om den punkten.
LiD är karikatyren av en stoner rakt igenom och en av dom få tror att cannabis är en helt ofarlig drog utan minsta lilla sidoeffekter till den. Tyvärr är det just dessa avarter som smutsar ned bilden för hela legaliseringsdebatten!

Jaa så är det.. det är personer som honom och kriminella avskum som röker för att spela tuffa som gör debatten svårt för oss som vill legalisera.
Citera
2024-12-15, 17:26
Medlem
Majasmokers avatar
Jag röker inte mycket nuförtiden men fick för mig att köpa en "joint" av Sumpans Godis tidigare i höstas. Alltså en gammal hederlig, ingen vape. Jag kände för en man röker på riktigt. Tänkte att jag tar det jävligt försiktigt, typ ett halvt bloss om man tänker en vanlig cigg. Men helvete vad starkt. Som att köra i sig en kvarting sprit som om den vore en 33cl vanlig 5% öl. Tog lite lite till senare & starkt var det då med men kontrollerbart.

Dagen efter tänkte jag att jag helt enkelt tar ett ännu mindre bloss än dagen innan men då fick jag världens panikångestattack så den slängde jag bort. Alldeles för "osäker" i känslan eller hur jag ska säga.

Förstår om andra fått "psykosliknande" anfall.

Legalisera, kontrollera. Hellre än att det ska komma nya okända droger hela tiden. Har provat några panikångestattacker, snetändningar, & det är bara när jag har provat typ tidigare spice & nu de här "nyare" thch & vad det nu heter. Aldrig det jag hmm, fixade själv om vi säger så.

Förresten så glömde jag säga att jag åkte förbi förra söndagen & nu heter butiken Vapeexperten eller nåt. Om jag nu inte satt & drömde på 515 som passerar där.
Senast redigerad av Majasmoker 2024-12-15 kl. 17:31. Anledning: Stavar som en kratta. Måste verkligen gå till optikern nu 😞
Citera
2024-12-16, 02:22
Medlem
KaninSlejpners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Smoketower ligger i Solna, men annars har du nog rätt. Sumpans Godis och ST var troligen också de två butiker som polisen raidade i höstas, vilket var startskottet för säljstoppet.

Tack för rättelsen, ja det stämmer!
Citera
2024-12-16, 03:48
Medlem
HeroicDozes avatar
Vilket jävla trasigt system på grund utav att det inte går att köpa lagligt röka som i länder som Kanada och USA, släpp sargen Sverige.
Citera
2024-12-16, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Det finns rena CBD-oljor utan thc idag.

Ja men vill ha lite thc. Tycker de fungerar bättre
Citera
2024-12-16, 22:59
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Jag röker inte mycket nuförtiden men fick för mig att köpa en "joint" av Sumpans Godis tidigare i höstas. Alltså en gammal hederlig, ingen vape. Jag kände för en man röker på riktigt. Tänkte att jag tar det jävligt försiktigt, typ ett halvt bloss om man tänker en vanlig cigg. Men helvete vad starkt. Som att köra i sig en kvarting sprit som om den vore en 33cl vanlig 5% öl. Tog lite lite till senare & starkt var det då med men kontrollerbart.

Dagen efter tänkte jag att jag helt enkelt tar ett ännu mindre bloss än dagen innan men då fick jag världens panikångestattack så den slängde jag bort. Alldeles för "osäker" i känslan eller hur jag ska säga.

Förstår om andra fått "psykosliknande" anfall.

Legalisera, kontrollera. Hellre än att det ska komma nya okända droger hela tiden. Har provat några panikångestattacker, snetändningar, & det är bara när jag har provat typ tidigare spice & nu de här "nyare" thch & vad det nu heter. Aldrig det jag hmm, fixade själv om vi säger så.

Förresten så glömde jag säga att jag åkte förbi förra söndagen & nu heter butiken Vapeexperten eller nåt. Om jag nu inte satt & drömde på 515 som passerar där.

Jag röker en spliff med 1G rent THCH. Ibland röker jag halva och resten efter en halvtimma typ. Sedan rullar jag en ny efter en timme eller två.

Just saying. Det är mycket svagare än riktigt weed eller hasch så man får lägga på betydligt mer. Om du blir helt cp på ett bloss är det dig det är fel på.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-12-16 kl. 23:06.
Citera
2024-12-17, 05:49
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Jag röker en spliff med 1G rent THCH. Ibland röker jag halva och resten efter en halvtimma typ. Sedan rullar jag en ny efter en timme eller två.

Just saying. Det är mycket svagare än riktigt weed eller hasch så man får lägga på betydligt mer. Om du blir helt cp på ett bloss är det dig det är fel på.
Ja med din konsumtion är vi ju på olika nivåer helt klart. Visst kan det vara jag som inte tål det men hursomhelst så ska jag själv ha inställningen att dels bara röka grönt från någorlunda känd källa, dels inte pyssla alls med de konstgjorda sorterna. Sen får andra göra som de vill. Jag ska inte döma.
Citera
2024-12-17, 08:19
Medlem
eldrattans avatar
Fantastiska nyheter! Äntligen kan vi kanske se en liten förbättring på det riktiga knarkhaschet och slippa få besprutade grästovor.
Citera
2024-12-17, 11:54
Medlem
KaninSlejpners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2

Du borde veta att din tolerans är skyhög med den användningen du beskriver och säg inget annat. Tar du ett års uppehåll kommer du också bli fuckad av ett halvt bloss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in