Det är ju sinnessjukt att man ska ha en bild på sig själv i sitt CV! Folk har ju tappat det helt. Om man är fotomodell ska man nog ha det. I övrigt absolut inte. Du söker väl för helvete inte jobb med ditt fejs. Fy fan va sjuk! Världen blir bara sjukare och sjukare.
Huvudsaken är att inte göra som en ung kille i en Facebook-grupp om jobb, som skrev en kort sammanfattning av sitt CV, men hade en bild på sig själv där han både super och håller i en joint. Folk hade väldigt kul åt detta.
Bild på CVt skadar nog inte sålänge du har en bild där du inte ser helt cp ut, är med i skitmånga grupper på facebook i stil med jobb i (din stad) och det är såna jävla muppar som postar där med bild på cvt
Jag har personligen aldrig haft bild på något CV. Jag tycker det ger ett oseriöst intryck om man inte specifikt söker någon inom ett serviceyrke.
På min firma spelar det inte heller någon roll. Den första sollningen sker av HR som bedömer alla CV:n utifrån ett poängsystem och där ger inte bild någon extra poäng.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!