• 1
  • 2
2024-12-08, 15:51
Blivit rekommenderad utav vänner att ha det, själv tycker jag det känns löjligt och oseriöst typ. Vad säger ni?
Citera
2024-12-08, 15:54
Medlem
67arigGubbes avatar
Bättre med bild än utan, så de får ett ansikte på personen som söker.
Citera
Medlem
NorthSNKRs avatar
Hört att CV:n utan bild åker direkt i papperskorgen
Citera
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdujaglever
Blivit rekommenderad utav vänner att ha det, själv tycker jag det känns löjligt och oseriöst typ. Vad säger ni?

Har för mig att olika "experter" tycker olika om detta. Jag tycker nog det kan vara bra, lättare att koppla texten till en person. Om du inte ser alldeles för ful eller farlig ut då.
Citera
2024-12-08, 15:55
Medlem
Jag har två CV, identiska, men ett med bild och ett utan. Det är beroende på vilken typ av jobb jag söker, eller i vilket annat sammanhang mitt CV ska presenteras.
Citera
2024-12-08, 15:56
Medlem
Spelar det någon roll om man redan finns på LinkedIn med bild?

Tror knappast någon arbetsgivare kallar till intervju idag utan att googla.
Citera
2024-12-08, 15:59
Medlem
Styrkelyftares avatar
Varför skulle det vara oseriöst att ha med en bild på sig själv i CV:t? Så länge du ser någorlunda proper ut på bilden så skulle jag säga att det är bättre att ha en bild. Men bilden i sig är givetvis ingen garanti för att du ska få jobbet eller bli kallad till en intervju.
Citera
2024-12-08, 16:02
Medlem
Jobbar på golvet i offentlig sektor.

Bild på cv kan vara trevligt men absolut inget som har någon större betydelse. Vi söker främst kompetens och inte fotomodeller.

Det som spelar roll är tidigare erfarenhet och relevant utbildning.

Något som kan vara negativt är om kandidaten har många korta anställningar bakom sig. Då vill vi gärna veta varför.
Citera
2024-12-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Hört att CV:n utan bild åker direkt i papperskorgen

Jag har aldrig haft någon bild på mitt CV. Svår fråga då det också är väldigt personberoende. Självklart har det hänt att en del CV:n "åkt i papperskorgen" speciellt i början av karriären. Men jag skulle inte säga att om ett CV åker i papperskorgen eller inte är avhängigt användandet av en bild.
Citera
2024-12-08, 16:07
Citat:

Ger ett mer personligt intryck.
Citera
2024-12-08, 16:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Superseriöst...
Citera
2024-12-08, 16:14
Medlem
Dulces avatar
Citat:

Helt klart bättre med bild om du frågar mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in