Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-12-14, 19:53
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Märker ingen tröskel, men slås ofta av en stark känsla av att inte vilja vara här. Den slår mig så fort jag kommer in i mitt hem, mer eller mindre. Men så är det också ett ställe som är 100 ggr bättre på sommaren... Det var mycket blommor här i trädgården i somras. Nu ser allt förjävligt ut.

Då är det inte något ockult utan säkerligen bara ett eller flera spöken.
Annars som sista alternativ en kvarglömd energi av känslor från tidigare boende.

Vilket medium som helst borde kunna radera ut denna ovälkommen känslan som slår dig..
Citera
2024-12-15, 01:08
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Då är det inte något ockult utan säkerligen bara ett eller flera spöken.
Annars som sista alternativ en kvarglömd energi av känslor från tidigare boende.

Vilket medium som helst borde kunna radera ut denna ovälkommen känslan som slår dig..

Nej nej, så enkelt är det tyvärr inte. Man BLIR ju deprimerad av att befinna sig på deprimerande platser!

T ex om inredningen är ful eller det luktar illa i ett hem, då mår man ju dåligt där. Spöken i all ära, men det är så många lager av orsak, verkan och återverkan här så det känns nästan hopplöst.

Får väl ta min revansch till sommaren 🙂
Citera
2024-12-15, 07:10
Medlem
Citat:
Det du skrev finns kvar. Det har bara gömt sig 🙂 mellanrum är farliga, det vet alla.

Det som separerar insidan från utsidan.

Linjen mellan gott och ont.

Linjen mellan att skada andra eller att inte göra det.

Kolla bada den världskända yin yang symbolen som finns över hela världen. (Exempelvis)
Citera
2024-12-15, 07:29
Medlem
jjujjus avatar
Det kan finnas dålig energi där, därför ska man besöka bostaden innan man flyttar in. Det är som med vissa människor som bär dålig energi, dom drar ner stämningen och viben i luften.
Citera
2024-12-15, 11:34
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det kan finnas dålig energi där, därför ska man besöka bostaden innan man flyttar in. Det är som med vissa människor som bär dålig energi, dom drar ner stämningen och viben i luften.

Precis. Jag visste allt detta innan jag flyttade in. Lägenheten formligen stank av den förra ägarens äckliga leverne, det var vidrigt. Instängt. Känner fortfarande att jag måste skrubba varje millimeter av badrumsskåpen vid tillfälle, eftersom de avger en lukt av gammalt könsorgan 😁🙌

Men läget var oemotståndligt. Jag har inga tankar på att lämna min lilla pärla. Däremot kanske jag borde sandblästra hela skiten, inifrån och ut!
Citera
2024-12-18, 22:01
Medlem
Citat:
Precis. Jag visste allt detta innan jag flyttade in. Lägenheten formligen stank av den förra ägarens äckliga leverne, det var vidrigt. Instängt. Känner fortfarande att jag måste skrubba varje millimeter av badrumsskåpen vid tillfälle, eftersom de avger en lukt av gammalt könsorgan 😁🙌

Men läget var oemotståndligt. Jag har inga tankar på att lämna min lilla pärla. Däremot kanske jag borde sandblästra hela skiten, inifrån och ut!

Är det inte bättre att du tar ditt ett medium som rensar bort den gamla energin? Räcker ju med att kolla på det okända för att inse hur stort detta problem med spöken och gamla dåliga energier i hus kan vara.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in