2024-12-13, 16:33
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Kan du g in och ut ur lgenheten, se ifall du mrker ngon trskel av ngot slag?

Lutar t energier som pverkar folk negativt vilket kan ligga kvar i lgenheten frn tidigare gare.
(Speciellt vid sjuka mardrmmar.)

Hr av dig med ett svar, experterna vntar p dig.

Mrker ingen trskel, men sls ofta av en stark knsla av att inte vilja vara hr. Den slr mig s fort jag kommer in i mitt hem, mer eller mindre. Men s r det ocks ett stlle som r 100 ggr bttre p sommaren... Det var mycket blommor hr i trdgrden i somras. Nu ser allt frjvligt ut.
Citera
2024-12-13, 16:35
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Du r en av de smartare jag sett hr p flashback 😉 Former och perspektiv. Godhet och ondska.
Du r ngot p spren.

Jag skrev en massa mer viktiga saker efter det ovanfr, men det togs bort p ett jkligt mrkligt stt. Det postades inte fast jag skickade ivg det. Allt ersattes med "har" trots att texten inte var markerad eller raderad. Jag tar det som informationen inte skall delas offentligt hr p fb. Du fr finna vgen dit sjlv Men det kommer g bra fr du r smart.

Det du skrev finns kvar. Det har bara gmt sig 🙂 mellanrum r farliga, det vet alla.
Citera
2024-12-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll

Min teori r att ondskan letar sig in i mellanrummet 🙂 men detta kallas ju ven feng shui, eller hur? Man ska inte ha en massa onaturliga vinklar och vrr hemma.

Vad r en onaturlig vinkel?
Citera
2024-12-13, 18:35
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vad r en onaturlig vinkel?

Alltfr skarp, exempelvis. Om huset p ett tak r verdrivet spetsigt, som t ex JonBenet Ramseys hus 🙂 creepy shit!
Citera
2024-12-13, 18:48
Medlem
Huset r egentligen ni sjlva kan man sga.
Eller det r energin och knslan som kommer med en "energi".
Vissa har ett snt hus jmt man mste stda konstant fr att bli njd.
Citera
2024-12-13, 20:00
Medlem
Citat:
Alltfr skarp, exempelvis. Om huset p ett tak r verdrivet spetsigt, som t ex JonBenet Ramseys hus 🙂 creepy shit!

Varfr r det onaturligt? Det finns skarpa vinklar i naturen ocks?
Citera
2024-12-14, 10:54
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Varfr r det onaturligt? Det finns skarpa vinklar i naturen ocks?

N. Du hittar inga extremt spetsiga former i naturen. Berg och fjll r "breda" eftersom de hade vlt annars. Det r just det som gr formen naturlig - att den r hllbar i en naturlig milj.

Men eftersom du uppenbarligen frnekar hela fenomenet med "onaturliga vinklar" tnker jag att du har strre problem n just det hr avgrnsade omrdet... sannolikt frnekar du hela fenomenet med "onaturligt och naturligt" eftersom det av ngon anledning skrmmer dig att vissa former /freteelser skulle ses som mer naturliga n andra... det betyder att en diskussion med dig om detta kommer bli vldigt tidsdande. S jag gr bara ett inlgg till dig.

Men om vi sger att ngon hittar en dd kropp och beskriver kroppens position som att nacken har en "onaturlig vinkel", vad ser du d framfr dig - en bild som skapar behag, eller obehag?

Onaturliga vinklar och former skapar ofta ett obehag, det r min pong.
Citera
2024-12-14, 10:56
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Huset r egentligen ni sjlva kan man sga.
Eller det r energin och knslan som kommer med en "energi".
Vissa har ett snt hus jmt man mste stda konstant fr att bli njd.

100%. Jag tror att mitt hem r en del av mig, precis som min kropp. Smart!
Citera
2024-12-14, 11:03
Medlem
Citat:
N. Du hittar inga extremt spetsiga former i naturen. Berg och fjll r "breda" eftersom de hade vlt annars. Det r just det som gr formen naturlig - att den r hllbar i en naturlig milj.

Men eftersom du uppenbarligen frnekar hela fenomenet med "onaturliga vinklar" tnker jag att du har strre problem n just det hr avgrnsade omrdet... sannolikt frnekar du hela fenomenet med "onaturligt och naturligt" eftersom det av ngon anledning skrmmer dig att vissa former /freteelser skulle ses som mer naturliga n andra... det betyder att en diskussion med dig om detta kommer bli vldigt tidsdande. S jag gr bara ett inlgg till dig.

Men om vi sger att ngon hittar en dd kropp och beskriver kroppens position som att nacken har en "onaturlig vinkel", vad ser du d framfr dig - en bild som skapar behag, eller obehag?

Onaturliga vinklar och former skapar ofta ett obehag, det r min pong.

Klippor kan vara spetsiga? Och om ett trd ramlar och gr av kan det sticka upp spetsiga flisor?
Citera
2024-12-14, 16:13
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Klippor kan vara spetsiga? Och om ett trd ramlar och gr av kan det sticka upp spetsiga flisor?

Visst. Men du kan inte BO i en trflisa. Du kan inte bestiga en trflisa, du kan inte vara inuti en trflisa.. och som sagt, om du inte knner till att det finns behagliga/ naturliga former respektive obehagliga /onaturliga former, d r dina problem lngt mycket strre n att de kan avhjpas av en trd som denna. Lt mig upprepa: LNGT mycket strre.
Citera
2024-12-14, 16:30
Medlem
zombie-nations avatar
Jag har bott i tv lgenheter som tv olika personer ansett sig bli trtta i. Den ena r superateist, den andra kristen. Jag sjlv har inte mrkt av detta. Har trivts bra.
Citera
2024-12-14, 16:33
Medlem
Citat:
Visst. Men du kan inte BO i en trflisa. Du kan inte bestiga en trflisa, du kan inte vara inuti en trflisa.. och som sagt, om du inte knner till att det finns behagliga/ naturliga former respektive obehagliga /onaturliga former, d r dina problem lngt mycket strre n att de kan avhjpas av en trd som denna. Lt mig upprepa: LNGT mycket strre.

Men du bor inte i ett hrn heller, hrnet hller uppe taket som du bor under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in