• 1
  • 2
2024-12-08, 00:08
Medlem
Nollpunktnolls avatar
OK. S p ena sidan har jag noterat att mnga hemskta, ldre hus r bygda vldigt konstigt. Temat brukar vara att huset r "delat" dvs man ser frn utsidan att det gr som en linje i mitten, det kan vara en murstock som klyver huset eller ett onaturligt avstnd mellan tv fnster. Det sistnmnda kan observeras i ett av de mest knda fallen av haunted houses frn USA. Ngon nrd kommer skert p namnet. Hela familjen blev besatt.

Min teori r att ondskan letar sig in i mellanrummet 🙂 men detta kallas ju ven feng shui, eller hur? Man ska inte ha en massa onaturliga vinklar och vrr hemma.

Nu r ju iofs min frga ganska flummig. Det finns sklart miljer som fr en att m mycket bttre resp mycket smre.

S, rak frga: om man sitter fast i en liten och trng lgenhet, och mrker att man mr piss varje gng man kommer hem, ska man bry sig om det.

Jag har funderat p att skaffa en koldioxidmtare, fr nu har jag totalt bott i tre sm, trnga lgenheter som fr mig att knna mig deprimerad. Nstan paralyserad. Jag kan fan inte rra mig hr hemma! Spec nr jag r ensam. Men om jag ker till min andra bostad, som r strre, finare och luftigare, mr jag hur bra som helst. Som dag och natt.

Jag kan se yttre samband som att folk som mr dligt ofta bor i sm och trnga lgenheter. Karman i en etta p 25 kvm i valfritt svenskt ghetto r knappast hg. Endast sjlvmordskandidater har vl bott dr. Men jag slog till p min lilla lgenhet fr jag tyckte den var charmig. Tror inte det spkar hr 🙂 och lget r fantastiskt, s jag tnker inte slppa den bara sdr.

Jag hade mrkliga drmmar om dden precis nr jag flyttade in hr. Detaljerade drmmar om att jag begravde ett lik i trdgrden etc. Fick veta fr- och efternamn p personen. Jag brukar inte drmma snt. Och OBS! Jag r trtt men rkade nstan skriva mrda ist fr att drmma.

Jag sker en quick fix. Bara att dra hrifrn eller?
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2024-12-08 kl. 00:15.
Citera
2024-12-08, 00:13
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
OK. S p ena sidan har jag noterat att mnga hemskta, ldre hus r bygda vldigt konstigt. Temat brukar vara att huset r "delat" dvs man ser frn utsidan att det gr som en linje i mitten, det kan vara en murstock som klyver huset eller ett onaturligt avstnd mellan tv fnster. Det sistnmnda kan observeras i ett av de mest knda fallen av haunted houses frn USA. Ngon nrd kommer skert p namnet. Hela familjen blev besatt.

Min teori r att ondskan letar sig in i mellanrummet 🙂 men detta kallas ju ven feng shui, eller hur? Man ska inte ha en massa onaturliga vinklar och vrr hemma.

Nu r ju iofs min frga ganska flummig. Det finns sklart miljer som fr en att m mycket bttre resp mycket smre.

S, rak frga: om man sitter fast i en liten och trng lgenhet, och mrker att man mr piss varje gng man kommer hem, ska man bry sig om det.

Jag har funderat p att skaffa en koldioxidmtare, fr nu har jag totalt bott i tre sm, trnga lgenheter som fr mig att knna mig deprimerad. Nstan paralyserad.

Jag kan se yttre samband som att folk som mr dligt ofta bor i sm och trnga lgenheter. Jag hade mrkliga drmmar om dden precis nr jag flyttade in hr. Detaljerade drmmar om att jag begravde ett lik i trdgrden etc. Fick veta fr- och efternamn p personen. Jag brukar inte drmma snt. Och OBS! Jag r trtt men rkade nstan skriva mrda ist fr att drmma.

Nej, en bostad kan inte bli deprimerad, men man kan bli deprimerad av sin bostad.
Pongen r att man br frvandla sin bostad till sitt hem!
Citera
2024-12-08, 00:24
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nej, en bostad kan inte bli deprimerad, men man kan bli deprimerad av sin bostad.

Men jag har ju gjort det. Trivs bra. Eller det r lite komplicerat men jag trivs rent teoretiskt.

Men det hnde ngot hr. Jag frlorade ngot i somras. Sedan blev jag deppad av att vara hr.

Dilammat nu r att jag vet lsningen. Behver bara stta p lite musik, stda upp & piffa till det. Men jag kan inte. Det enda jag vill r att dra hrifrn. Har brjat undvika att vara hr, jag klarar max 2 ntter.

Tror det r ensamheten. Fr p alla andra stllen finns det folk runtomkring mig.

Men nd inte....... jag var nyligen hemma hos en av alla mina vnner som jag vldgstar just nu fr att slippa vara hemma. Han bodde med fru & barn p 40 kvm dvs trngt. De var vldigt gstvnliga och jag var minst glad och tacksam ver att f vara dr, men efter ngra ntter fick jag jttesvra mardrmmar och ven svrt att somna.

I det stora huset p landet sover jag jttebra! Aldrig ngrs scary dreams.

Min smn verkar hnga ihop vldigt mycket med miljn just nu.. kan inte slppa tanken p att luftkvaliteten mste vara piss i sm trnga rum. Just det att jag fr mardrmmar nr jag sover p sm trnga stllen r intressant. Och just det!!! Vningssng. Har sovit i vningssng 2 ggr och ftt VRSTA mardrmmarna nr jag sover i verslafen. Jag verdriver inte. WTF? Tnk om jag verkligen r allergisk mot trnga utrymmen 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Logiskt att jag behver minst 8 meter luft ver huvudet fr att m bra?
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2024-12-08 kl. 00:28.
Citera
2024-12-08, 01:21
Medlem
Sefiruzs avatar
Alla kvinnor som bor i storstaden i en sketen lgenhet r la deprimerade, inga vxter ens bara massa katter, luktar kattpiss som satan nr man hlsar p, blir deprimerad bara jag tnker p det.

Minsjl bttre flytta in till sina boomer frldrar som hade rd med hus en gng i tiden, odla skit i trdgrden och vara ute i naturen mera, och ha sin familj runtomkring sig.
Citera
2024-12-08, 01:31
Medlem
Citat:
Men jag har ju gjort det. Trivs bra. Eller det r lite komplicerat men jag trivs rent teoretiskt.

Men det hnde ngot hr. Jag frlorade ngot i somras. Sedan blev jag deppad av att vara hr.

Dilammat nu r att jag vet lsningen. Behver bara stta p lite musik, stda upp & piffa till det. Men jag kan inte. Det enda jag vill r att dra hrifrn. Har brjat undvika att vara hr, jag klarar max 2 ntter.

Tror det r ensamheten. Fr p alla andra stllen finns det folk runtomkring mig.

Men nd inte....... jag var nyligen hemma hos en av alla mina vnner som jag vldgstar just nu fr att slippa vara hemma. Han bodde med fru & barn p 40 kvm dvs trngt. De var vldigt gstvnliga och jag var minst glad och tacksam ver att f vara dr, men efter ngra ntter fick jag jttesvra mardrmmar och ven svrt att somna.

I det stora huset p landet sover jag jttebra! Aldrig ngrs scary dreams.

Min smn verkar hnga ihop vldigt mycket med miljn just nu.. kan inte slppa tanken p att luftkvaliteten mste vara piss i sm trnga rum. Just det att jag fr mardrmmar nr jag sover p sm trnga stllen r intressant. Och just det!!! Vningssng. Har sovit i vningssng 2 ggr och ftt VRSTA mardrmmarna nr jag sover i verslafen. Jag verdriver inte. WTF? Tnk om jag verkligen r allergisk mot trnga utrymmen 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Logiskt att jag behver minst 8 meter luft ver huvudet fr att m bra?
hur mycket ska du vara hemma om dagarna? 25 kvm skulle jag sga r fr lite om man inte r ivg 4-8 tim per dag
Citera
2024-12-08, 02:30
Medlem
Crabbofixs avatar
i japan verkar dom inte ha detta problem i alla fall.
Citera
2024-12-08, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Du har rtt, ting kan knappast ha knslor men man kan uppleva det s
Citera
2024-12-08, 08:39
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etthittebarn
hur mycket ska du vara hemma om dagarna? 25 kvm skulle jag sga r fr lite om man inte r ivg 4-8 tim per dag

Hller med. Jag har nstan 50 kvm men min planlsning r s off att det nd r litet, trngt och dessutom lgt i tak. Jag r hemma en del.

Du har en bra pong. Att vara hemma hela dagarna r absolut inte bra, spec om huset inte r 100 gllande ventilation etc.

Sg p Dr Phil om en kvinna som blivit helt paranoid, trodde att hennes make frskte frgifta henne etc. Visade sig att hennes hus var fullt av mgel som pverkade hennes psykiska mende kraftigt. Finns en svensk kvinna p Facebook med en liknande story, men hon tror att hon r utsatt fr gangstalking och att "de" frgiftar hennes ost med mera. Hon sitter ocks hemma hela dagarna.

https://youtu.be/umC2k8vgM9I?si=sKFPdFtuj352QeWp
Citera
2024-12-08, 08:40
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
i japan verkar dom inte ha detta problem i alla fall.

Tror du inte japaner r grymmare p det dr med ventilation d?

Eller bara mentalt starkare? De har ju (vad jag vet) sundare levnadsvanor generellt.
Citera
2024-12-09, 17:05
Medlem
Citat:

Vad hnder I ett mellanlge mellan tv motpoler? Tillexempel i mitten p en magnet. I jordens magnetflt. Vad fr mjligheter kanske ske dr tv motsatser mts?

Jag har funderat p att skaffa en koldioxidmtare, fr nu har jag totalt bott i tre sm, trnga lgenheter som fr mig att knna mig deprimerad. Nstan paralyserad. Jag kan fan inte rra mig hr hemma! Spec nr jag r ensam. Men om jag ker till min andra bostad, som r strre, finare och luftigare, mr jag hur bra som helst. Som dag och natt.

Jag kan se yttre samband som att folk som mr dligt ofta bor i sm och trnga lgenheter. Karman i en etta p 25 kvm i valfritt svenskt ghetto r knappast hg. Endast sjlvmordskandidater har vl bott dr. Men jag slog till p min lilla lgenhet fr jag tyckte den var charmig. Tror inte det spkar hr 🙂 och lget r fantastiskt, s jag tnker inte slppa den bara sdr.

Jag hade mrkliga drmmar om dden precis nr jag flyttade in hr. Detaljerade drmmar om att jag begravde ett lik i trdgrden etc. Fick veta fr- och efternamn p personen. Jag brukar inte drmma snt. Och OBS! Jag r trtt men rkade nstan skriva mrda ist fr att drmma.

Du r en av de smartare jag sett hr p flashback 😉 Former och perspektiv. Godhet och ondska.
Du r ngot p spren.

Jag skrev en massa mer viktiga saker efter det ovanfr, men det togs bort p ett jkligt mrkligt stt. Det postades inte fast jag skickade ivg det. Allt ersattes med "har" trots att texten inte var markerad eller raderad. Jag tar det som informationen inte skall delas offentligt hr p fb. Du fr finna vgen dit sjlv Men det kommer g bra fr du r smart.
Senast redigerad av Facingevil 2024-12-09 kl. 17:12.
Citera
2024-12-10, 21:32
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:

Kan du g in och ut ur lgenheten, se ifall du mrker ngon trskel av ngot slag?

Lutar t energier som pverkar folk negativt vilket kan ligga kvar i lgenheten frn tidigare gare.
(Speciellt vid sjuka mardrmmar.)

Hr av dig med ett svar, experterna vntar p dig.
Senast redigerad av TwoThousand 2024-12-10 kl. 21:34.
Citera
2024-12-13, 16:31
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Du r en av de smartare jag sett hr p flashback 😉 Former och perspektiv. Godhet och ondska.
Du r ngot p spren.

Jag skrev en massa mer viktiga saker efter det ovanfr, men det togs bort p ett jkligt mrkligt stt. Det postades inte fast jag skickade ivg det. Allt ersattes med "har" trots att texten inte var markerad eller raderad. Jag tar det som informationen inte skall delas offentligt hr p fb. Du fr finna vgen dit sjlv Men det kommer g bra fr du r smart.

Tack, det vrmer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in