Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Nej, en bostad kan inte bli deprimerad, men man kan bli deprimerad av sin bostad.
Pongen r att man br frvandla sin bostad till sitt hem!
Men jag har ju gjort det. Trivs bra. Eller det r lite komplicerat men jag trivs rent teoretiskt.
Men det hnde ngot hr. Jag frlorade ngot i somras. Sedan blev jag deppad av att vara hr.
Dilammat nu r att jag vet lsningen. Behver bara stta p lite musik, stda upp & piffa till det. Men jag kan inte. Det enda jag vill r att dra hrifrn. Har brjat undvika att vara hr, jag klarar max 2 ntter.
Tror det r ensamheten. Fr p alla andra stllen finns det folk runtomkring mig.
Men nd inte....... jag var nyligen hemma hos en av alla mina vnner som jag vldgstar just nu fr att slippa vara hemma. Han bodde med fru & barn p 40 kvm dvs trngt. De var vldigt gstvnliga och jag var minst glad och tacksam ver att f vara dr, men efter ngra ntter fick jag jttesvra mardrmmar och ven svrt att somna.
I det stora huset p landet sover jag jttebra! Aldrig ngrs scary dreams.
Min smn verkar hnga ihop vldigt mycket med miljn just nu.. kan inte slppa tanken p att luftkvaliteten mste vara piss i sm trnga rum. Just det att jag fr mardrmmar nr jag sover p sm trnga stllen r intressant. Och just det!!! Vningssng. Har sovit i vningssng 2 ggr och ftt VRSTA mardrmmarna nr jag sover i verslafen. Jag verdriver inte. WTF? Tnk om jag verkligen r allergisk mot trnga utrymmen 🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Logiskt att jag behver minst 8 meter luft ver huvudet fr att m bra?