Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-12-08, 00:08
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
OK. Så på ena sidan har jag noterat att många hemsökta, äldre hus är bygda väldigt konstigt. Temat brukar vara att huset är "delat" dvs man ser från utsidan att det går som en linje i mitten, det kan vara en murstock som klyver huset eller ett onaturligt avstånd mellan två fönster. Det sistnämnda kan observeras i ett av de mest kända fallen av haunted houses från USA. Någon nörd kommer säkert på namnet. Hela familjen blev besatt.

Min teori är att ondskan letar sig in i mellanrummet 🙂 men detta kallas ju även feng shui, eller hur? Man ska inte ha en massa onaturliga vinklar och vrår hemma.

Nu är ju iofs min fråga ganska flummig. Det finns såklart miljöer som får en att må mycket bättre resp mycket sämre.

Så, rak fråga: om man sitter fast i en liten och trång lägenhet, och märker att man mår piss varje gång man kommer hem, ska man bry sig om det.

Jag har funderat på att skaffa en koldioxidmätare, för nu har jag totalt bott i tre små, trånga lägenheter som får mig att känna mig deprimerad. Nästan paralyserad. Jag kan fan inte röra mig här hemma! Spec när jag är ensam. Men om jag åker till min andra bostad, som är större, finare och luftigare, mår jag hur bra som helst. Som dag och natt.

Jag kan se yttre samband som att folk som mår dåligt ofta bor i små och trånga lägenheter. Karman i en etta på 25 kvm i valfritt svenskt ghetto är knappast hög. Endast självmordskandidater har väl bott där. Men jag slog till på min lilla lägenhet för jag tyckte den var charmig. Tror inte det spökar här 🙂 och läget är fantastiskt, så jag tänker inte släppa den bara sådär.

Jag hade märkliga drömmar om döden precis när jag flyttade in här. Detaljerade drömmar om att jag begravde ett lik i trädgården etc. Fick veta för- och efternamn på personen. Jag brukar inte drömma sånt. Och OBS! Jag är trött men råkade nästan skriva mörda ist för att drömma.

Jag söker en quick fix. Bara att dra härifrån eller?
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2024-12-08 kl. 00:15.
Citera
2024-12-08, 00:13
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
OK. Så på ena sidan har jag noterat att många hemsökta, äldre hus är bygda väldigt konstigt. Temat brukar vara att huset är "delat" dvs man ser från utsidan att det går som en linje i mitten, det kan vara en murstock som klyver huset eller ett onaturligt avstånd mellan två fönster. Det sistnämnda kan observeras i ett av de mest kända fallen av haunted houses från USA. Någon nörd kommer säkert på namnet. Hela familjen blev besatt.

Min teori är att ondskan letar sig in i mellanrummet 🙂 men detta kallas ju även feng shui, eller hur? Man ska inte ha en massa onaturliga vinklar och vrår hemma.

Nu är ju iofs min fråga ganska flummig. Det finns såklart miljöer som får en att må mycket bättre resp mycket sämre.

Så, rak fråga: om man sitter fast i en liten och trång lägenhet, och märker att man mår piss varje gång man kommer hem, ska man bry sig om det.

Jag har funderat på att skaffa en koldioxidmätare, för nu har jag totalt bott i tre små, trånga lägenheter som får mig att känna mig deprimerad. Nästan paralyserad.

Jag kan se yttre samband som att folk som mår dåligt ofta bor i små och trånga lägenheter. Jag hade märkliga drömmar om döden precis när jag flyttade in här. Detaljerade drömmar om att jag begravde ett lik i trädgården etc. Fick veta för- och efternamn på personen. Jag brukar inte drömma sånt. Och OBS! Jag är trött men råkade nästan skriva mörda ist för att drömma.

Nej, en bostad kan inte bli deprimerad, men man kan bli deprimerad av sin bostad.
Poängen är att man bör förvandla sin bostad till sitt hem!
Citera
2024-12-08, 00:24
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nej, en bostad kan inte bli deprimerad, men man kan bli deprimerad av sin bostad.

Men jag har ju gjort det. Trivs bra. Eller det är lite komplicerat men jag trivs rent teoretiskt.

Men det hände något här. Jag förlorade något i somras. Sedan blev jag deppad av att vara här.

Dilammat nu är att jag vet lösningen. Behöver bara sätta på lite musik, städa upp & piffa till det. Men jag kan inte. Det enda jag vill är att dra härifrån. Har börjat undvika att vara här, jag klarar max 2 nätter.

Tror det är ensamheten. För på alla andra ställen finns det folk runtomkring mig.

Men ändå inte....... jag var nyligen hemma hos en av alla mina vänner som jag våldgästar just nu för att slippa vara hemma. Han bodde med fru & barn på 40 kvm dvs trångt. De var väldigt gästvänliga och jag var minst glad och tacksam över att få vara där, men efter några nätter fick jag jättesvåra mardrömmar och även svårt att somna.

I det stora huset på landet sover jag jättebra! Aldrig någrs scary dreams.

Min sömn verkar hänga ihop väldigt mycket med miljön just nu.. kan inte släppa tanken på att luftkvaliteten måste vara piss i små trånga rum. Just det att jag får mardrömmar när jag sover på små trånga ställen är intressant. Och just det!!! Våningssäng. Har sovit i våningssäng 2 ggr och fått VÄRSTA mardrömmarna när jag sover i överslafen. Jag överdriver inte. WTF? Tänk om jag verkligen är allergisk mot trånga utrymmen 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Logiskt att jag behöver minst 8 meter luft över huvudet för att må bra?
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2024-12-08 kl. 00:28.
Citera
2024-12-08, 01:21
Medlem
Sefiruzs avatar
Alla kvinnor som bor i storstaden i en sketen lägenhet är la deprimerade, inga växter ens bara massa katter, luktar kattpiss som satan när man hälsar på, blir deprimerad bara jag tänker på det.

Minsjäl bättre flytta in till sina boomer föräldrar som hade råd med hus en gång i tiden, odla skit i trädgården och vara ute i naturen mera, och ha sin familj runtomkring sig.
Citera
2024-12-08, 01:31
Medlem
Citat:
Men jag har ju gjort det. Trivs bra. Eller det är lite komplicerat men jag trivs rent teoretiskt.

Men det hände något här. Jag förlorade något i somras. Sedan blev jag deppad av att vara här.

Dilammat nu är att jag vet lösningen. Behöver bara sätta på lite musik, städa upp & piffa till det. Men jag kan inte. Det enda jag vill är att dra härifrån. Har börjat undvika att vara här, jag klarar max 2 nätter.

Tror det är ensamheten. För på alla andra ställen finns det folk runtomkring mig.

Men ändå inte....... jag var nyligen hemma hos en av alla mina vänner som jag våldgästar just nu för att slippa vara hemma. Han bodde med fru & barn på 40 kvm dvs trångt. De var väldigt gästvänliga och jag var minst glad och tacksam över att få vara där, men efter några nätter fick jag jättesvåra mardrömmar och även svårt att somna.

I det stora huset på landet sover jag jättebra! Aldrig någrs scary dreams.

Min sömn verkar hänga ihop väldigt mycket med miljön just nu.. kan inte släppa tanken på att luftkvaliteten måste vara piss i små trånga rum. Just det att jag får mardrömmar när jag sover på små trånga ställen är intressant. Och just det!!! Våningssäng. Har sovit i våningssäng 2 ggr och fått VÄRSTA mardrömmarna när jag sover i överslafen. Jag överdriver inte. WTF? Tänk om jag verkligen är allergisk mot trånga utrymmen 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Logiskt att jag behöver minst 8 meter luft över huvudet för att må bra?
hur mycket ska du vara hemma om dagarna? 25 kvm skulle jag säga är för lite om man inte är iväg 4-8 tim per dag
Citera
2024-12-08, 02:30
Medlem
Crabbofixs avatar
i japan verkar dom inte ha detta problem i alla fall.
Citera
2024-12-08, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Du har rätt, ting kan knappast ha känslor men man kan uppleva det så
Citera
2024-12-08, 08:39
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etthittebarn
hur mycket ska du vara hemma om dagarna? 25 kvm skulle jag säga är för lite om man inte är iväg 4-8 tim per dag

Håller med. Jag har nästan 50 kvm men min planlösning är så off att det ändå är litet, trångt och dessutom lågt i tak. Jag är hemma en del.

Du har en bra poäng. Att vara hemma hela dagarna är absolut inte bra, spec om huset inte är 100 gällande ventilation etc.

Såg på Dr Phil om en kvinna som blivit helt paranoid, trodde att hennes make försökte förgifta henne etc. Visade sig att hennes hus var fullt av mögel som påverkade hennes psykiska mående kraftigt. Finns en svensk kvinna på Facebook med en liknande story, men hon tror att hon är utsatt för gangstalking och att "de" förgiftar hennes ost med mera. Hon sitter också hemma hela dagarna.

https://youtu.be/umC2k8vgM9I?si=sKFPdFtuj352QeWp
Citera
2024-12-08, 08:40
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
i japan verkar dom inte ha detta problem i alla fall.

Tror du inte japaner är grymmare på det där med ventilation då?

Eller bara mentalt starkare? De har ju (vad jag vet) sundare levnadsvanor generellt.
Citera
2024-12-09, 17:05
Medlem
Citat:

Vad händer I ett mellanläge mellan två motpoler? Tillexempel i mitten på en magnet. I jordens magnetfält. Vad för möjligheter kanske ske där två motsatser möts?

Jag har funderat på att skaffa en koldioxidmätare, för nu har jag totalt bott i tre små, trånga lägenheter som får mig att känna mig deprimerad. Nästan paralyserad. Jag kan fan inte röra mig här hemma! Spec när jag är ensam. Men om jag åker till min andra bostad, som är större, finare och luftigare, mår jag hur bra som helst. Som dag och natt.

Jag kan se yttre samband som att folk som mår dåligt ofta bor i små och trånga lägenheter. Karman i en etta på 25 kvm i valfritt svenskt ghetto är knappast hög. Endast självmordskandidater har väl bott där. Men jag slog till på min lilla lägenhet för jag tyckte den var charmig. Tror inte det spökar här 🙂 och läget är fantastiskt, så jag tänker inte släppa den bara sådär.

Jag hade märkliga drömmar om döden precis när jag flyttade in här. Detaljerade drömmar om att jag begravde ett lik i trädgården etc. Fick veta för- och efternamn på personen. Jag brukar inte drömma sånt. Och OBS! Jag är trött men råkade nästan skriva mörda ist för att drömma.

Du är en av de smartare jag sett här på flashback 😉 Former och perspektiv. Godhet och ondska.
Du är något på spåren.

Jag skrev en massa mer viktiga saker efter det ovanför, men det togs bort på ett jäkligt märkligt sätt. Det postades inte fast jag skickade iväg det. Allt ersattes med "har" trots att texten inte var markerad eller raderad. Jag tar det som informationen inte skall delas offentligt här på fb. Du får finna vägen dit själv Men det kommer gå bra för du är smart.
Senast redigerad av Facingevil 2024-12-09 kl. 17:12.
Citera
2024-12-10, 21:32
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:

Kan du gå in och ut ur lägenheten, se ifall du märker någon tröskel av något slag?

Lutar åt energier som påverkar folk negativt vilket kan ligga kvar i lägenheten från tidigare ägare.
(Speciellt vid sjuka mardrömmar.)

Hör av dig med ett svar, experterna väntar på dig.
Senast redigerad av TwoThousand 2024-12-10 kl. 21:34.
Citera
2024-12-13, 16:31
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Du är en av de smartare jag sett här på flashback 😉 Former och perspektiv. Godhet och ondska.
Du är något på spåren.

Jag skrev en massa mer viktiga saker efter det ovanför, men det togs bort på ett jäkligt märkligt sätt. Det postades inte fast jag skickade iväg det. Allt ersattes med "har" trots att texten inte var markerad eller raderad. Jag tar det som informationen inte skall delas offentligt här på fb. Du får finna vägen dit själv Men det kommer gå bra för du är smart.

Tack, det värmer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in