Citat:
Ursprungligen postat av
idiamindada
Hur gamla är dina Klättermusen? De (Gere) jag köpte för typ 10 år sedan håller än idag. De jag köpte för 5 år sedan är slut. Märket har verkligen gått ner sig. Det verkar som fler har samma erfarenhet.
Mina "Magne" byxxor är nog 4 år eller nåt sånt. Som nya!
Jag köpte ett par nyare, kraftiga "turbyxor" också. Dessa hade en märklig kontruktion nedtill på byxbenen som jag kapade bort och sydde om. Nu funkar dom kanon! Mycket kraftiga grejor, solitt gjorda.
Verkar vara väldigt blandad kvalitet och jag undviker märket numera.
Svårt att få tag i bra byxor. Det mesta är supertunnt och håller knappt för en brakare. Eller så är det super-stretchmatrial så det blir clown-byxor efter första tvätten.
Fjällräven har varit upp som förslag. Jag kör forfarande mycket med mina gamla Arcteryx, men de har inget liknande till fösäljning idag. Rab, kanske?
Eftersom jag bor i Norge har jag köpt en del på magasinet i Drammen. 2 par av olika modeller som har tålt enormt med stryk. Ena paret har blivit kortat till 3/4 och använt som byxor för MTB-cykling i säkert 10 år, inkl diverse downhill. Går knappt att se att dom är använda. Billiga som tusan var dom också. Men färgen (typ skogsgrön) gör att dom passar dåligt på kontoret.
I gamla dagar körde jag mycket med Lewis 501, men antar att dessa nu kostar skjortan(!) och är av samma kinesiska sunk-kvalitet som så mycket annat.