2024-12-08, 18:26
Medlem
Japanskt tillverkade jeans.
Asket, svenskt märke.
Citera
2024-12-08, 19:06
Medlem
Nudie jeans kör jag. Är inte helt säker på om de faktiskt har bäst kvalité men de erbjuder gratis reparationer https://www.nudiejeans.com/info/free-repairs

Det är både ett bra tecken på att de menar allvar. Samt att det faktiskt kan vara värt en slant. Att reparera många skador hos en skräddare kan kosta många hundringar. Gick till lokala skräddaren med mina favoritjeans som hade många revor och han sa "Vad kosta dom? Det blir nog så dyrt att reparera att du lika gärna kan köpa nya istället"

Levis undviker jag. Visst, 501 är en skön klassiker. MEN de är väl ökända för att de börjat snåla in senaste decennierna. Billigare, tunnare tyg - och detaljerna känns också dåliga. Bara en sån detalj att märkeslappen ovanför bakfickan är en tunn pappbit som smular sönder i kanterna efter nåt år - det gör mig osugen på Levis.
Senast redigerad av MarcoBolan 2024-12-08 kl. 19:17.
Citera
2024-12-08, 19:08
Medlem
momongos avatar
Quicksilver! Halleluja, mina badshorts är över 22år gamla och trots blekt tryck -håller sömmarna!

Superdry och G-star raw är också bra märken som håller länge.
Citera
2024-12-08, 19:10
Avslutad
Corneliani, Canali, Brioni, Myths…
Citera
2024-12-08, 19:22
Medlem
Ha
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Har handlat diverse billigare klädmärken de senaste 15 åren, men som med det mesta blir det i längden dyrare att handla billigt. Därför vill jag nu hitta ett pålitligt klädmärke som producerar kvalitet som håller längre än något/några år. Jag pratar främst om innekläder (jeans, t-shirts, koftor/hoodies, strumpor, kalsonger o.s.v.).

Exempel på märken jag testat senaste åren…:
• H&M
• Jack & Jones
• Hollister
• Only & Sons
• Pier One
…men alla dessa har slitits ut orimligt snabbt trots att jag är en normal människa som gör normala saker. Såklart är dessa budgetmärken så deras korta livslängd är egentligen inte särskilt förvånande.

Vilka klädmärken producerar kläder som håller länge (oavsett pris)? Bonuspoäng om de finns på Zalando eller Amazon då jag tycker det är smidiga sätt att handla på.

Haglöfs...Houdini....
Citera
2024-12-08, 19:40
Avslutad
Blåkläder, Fristads, Helly/Hansen.

Ja dom gör mer kläder än "snickarbyxor"
Citera
2024-12-08, 20:19
Medlem
Kaenkelberries avatar
Gant. Väldigt bra kvalitet genomgående!
Har exvis haft en jacka som jag användet regelbundet i över 10 år där innerfordret gav upp till slut. Likadant med deras collegetröjor som är av superkvalitet
Citera
2024-12-08, 20:26
Medlem
santos_devilles avatar
Carhartt har rätt bra kvalitet när det kommer till skjortor, sweatshirts och tjockare t-shirts.

Skor kör jag alltid Redwing. Har haft ett par i 11 år som jag har när jag är i trädgården och på vintern när man jobbar. Fortfarande hela och varma

Jeans Indigofera. Bra kvalitet som fan, håller för allt. Chinos Dickies eller Stevenson Overall Co.

Dickies har blivit riktigt dåliga senaste åren. Men får du tag på riktiga arbets dickies är dom bra och okej pris
Senast redigerad av santos_deville 2024-12-08 kl. 20:33.
Citera
2024-12-08, 20:35
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Jag har en luvtröja från champion som jag använt regelbundet under flera år. Bra kvalitet! 👍 i övrigt har jag tyvärr ingen superkoll på på märken…
Citera
2024-12-08, 22:26
Medlem
I den här tråden diskuteras t-shirts (FB) Tips på t-shirt av bra kvalité rundstickat gäller har ingen koll på märken av dom
Citera
2024-12-08, 22:40
Medlem
Egentligen spelar märke ingen roll, det handlar om hur man tar hand om kläderna. Idag tvättar vi sönder våra kläder, både billiga och dyra. Både att vi tvättar för ofta, på för hög temperatur och använder för kraftfulla tvätt och sköljmedel. (Underkläder undantaget men det hoppas jag alla förstår)

Sen tycker jag material är viktigt. Blandmaterial tycker jag alltid blir noppriga och fula och ändrar form i tvättmaskinen. Jag har flera t-shirtar i 100% bomull från H&M som hållit i 15 år. Jag har skjortor i 100% bomull från lågpriskedjor som hållit lika länge. Men jag har tagit hand om dom.
Har dock upptäckt att det är svårare och svårare att hitta kläder i exv 100% bomull idag, eftersom typ alla blandar ut med polyester och/eller andra plastmateral.
Citera
2024-12-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Har handlat diverse billigare klädmärken de senaste 15 åren, men som med det mesta blir det i längden dyrare att handla billigt. Därför vill jag nu hitta ett pålitligt klädmärke som producerar kvalitet som håller längre än något/några år. Jag pratar främst om innekläder (jeans, t-shirts, koftor/hoodies, strumpor, kalsonger o.s.v.).

Exempel på märken jag testat senaste åren…:
• H&M
• Jack & Jones
• Hollister
• Only & Sons
• Pier One
…men alla dessa har slitits ut orimligt snabbt trots att jag är en normal människa som gör normala saker. Såklart är dessa budgetmärken så deras korta livslängd är egentligen inte särskilt förvånande.

Vilka klädmärken producerar kläder som håller länge (oavsett pris)? Bonuspoäng om de finns på Zalando eller Amazon då jag tycker det är smidiga sätt att handla på.

Allt hålle rom du tvättat rätt och torktumlar aldrig!
H&M jeans varar i flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in