2024-12-16, 12:44
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är ett rätt vanligt problem särskilt om man inte har tröjan instoppad i byxorna då helt enkelt knapp eller bälta helt enkelt nöter upp små hål just under magen.
Har du tröjan instoppad så är givetvis problemet inte där.

Kanske lite off-topic men tror du att det du beskriver är vad som kan ha hänt med t-shirten i den här annonsen på Tradera?

https://www.tradera.com/item/1000652/653476200/90s-vintage-lapin-kulta-distressed-sjukt-najs-slitning

Nu är inte t-shirten här ovanför något jag skulle köpa men Tradera är ett bra tips där man kan hitta bra kläder till bra priser eftersom folk tycks inte tycks helt vettiga i väldigt många fall. Vad kostar en begagnad Stenströmskjorta begagnad jämfört med en ny? Skiljer sig utseendet mycket på en två år gammal skjorta mot en ny? Hur många gånger kan man anta att en skjorta egentligen burits och tvättas under två års tid, eller rättare sagt. Hur kan man förvänta sig att en skjorta av god kvalitet ska se ut efter 2år?

Man får säkert 10 bättre begagnade Stenströmskjortor för samma pris som man får en ny.
Citera
2024-12-16, 12:51
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Finns det jeans som är som de var förr någonstans vore det ett bra alternativ, någon som vet?

Åtminstone Levi´s har sin vintgagekollektion eller vad man ska kalla det. Den går iaf ut på att kopiera klassiska modeller från förr med samma kvalitet som också var gällande förr. Precis som du skriver är det en jäkla skillnad på tyg och tyg. Eftersom vi lever i ett slit och släng samhälle kan man tyvärr inte förvänta sig annat än att producenterna inte räknar med att folk har ett par jeans mer än max: 5år men som sagt. Det finns säkert fler tillverkare än Levi´s med samma koncept.
Citera
2024-12-16, 12:58
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jag har på senare år bara köpt selvedge från Nudie. Finns någon modell som har 18oz, borde väl nästan vara som att gå med gips kan jag tänka. Har själv ett par med 15oz och dom var brutalt stela i början.
Finns givetvis fler tillverkare men för egen del har jag Nudie’s butik nära och jag gillar deras modeller.

Hur kunde jag glömma att nämna Nudie och deras selvedgejeans? Också väldigt bra och som man kan hitta i närmast nyskick för 500-700kr om man inte vill betala de 2500-4000kr de annars kostar.
Citera
2024-12-16, 13:04
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av businessasunusual
Vem klär sig ens så? Kappa för 40.000? Sådana här trådar attraherar din typ av poster.

Finns det ingen bra kvalité på kläder som är mer normala? Jeans, stabil tröja, stabil t shirt och inomhuskläder som håller och är propra?

Själv i full nyck att ändra garderoben och tittar på tiger of sweden men även de har sjunkit en aning i kvaliteten.

Tiger of Sweden har varit skit jämfört med vad de var från början sedan närmare 20år sedan då de såldes och blev danskt. Att kvaliten drabbades är allmänt vedertaget även inom branchen. Nu vet jag inte alls vad planerna med Tiger är men de håller ju på och återlanserar en hel del klassiker, kanske försöker de slå sig in på marknaden igen med den kvalitet som gjorde dom till vad de en gång var.
Citera
2024-12-16, 18:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Åtminstone Levi´s har sin vintgagekollektion eller vad man ska kalla det. Den går iaf ut på att kopiera klassiska modeller från förr med samma kvalitet som också var gällande förr. Precis som du skriver är det en jäkla skillnad på tyg och tyg. Eftersom vi lever i ett slit och släng samhälle kan man tyvärr inte förvänta sig annat än att producenterna inte räknar med att folk har ett par jeans mer än max: 5år men som sagt. Det finns säkert fler tillverkare än Levi´s med samma koncept.

Tack för tipset, ska kolla på detta nästa gång jag ska köpa jeans.
Citera
2024-12-17, 19:04
Medlem
Snapcounts avatar
Min erfarenhet : Ebay

Finns säkert ngn form av kvalitet i butiker/köpcenter nära dig, men..det bästa har jag funnit på Ebay. "Heavy duty" eller "High quality" t-shirts.

Kostar lite mer med tull och frakt. Samtidigt syns jag det är på sin plats att påpeka : Kvalitet kostar mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in