2024-12-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
förlåt jag vill bara hänga med... med "den utsatta kvinnan" menar du kvinnan som tog betalt?

Man måste komma i håg att 99.9 % av dessa Thaidamer ( dom flesta är 30-50 år)
redan i hemlandet arbetar i sexindustrin. Dom har inte tvingats hit utan dom åker hit för att
dom får bra betalt. Hemma i Thailand får dom 100 kr för ett handjobb här får dom 500 kr.
har dom fem kunder om dagen, 6 dagar i veckan har dom fått ihop 60.000 kr på en månad.
Dom har 3 månaders turistvisa.
Citera
2024-12-06, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Sluta larva dig, prostitution är världens äldsta yrke och lagligt i i stora delar av Europa och världen. Det är ett "moralbrott" precis som homosexualitet som är olagligt i andra delar av världen.

Det handlar alltså om vuxna människor som gör en affärsöverenskommelse.

Du vet om att sexköpslagen infördes ungefär samtidigt som könsstympning av småpojkar legaliserades va? Och du tycker lagboken fungerar bra som en moralisk kompass?

Låt samtyckande vuxna knulla ifred.
Äldsta yrket ett dåligt argument och också gammalt. Tror det myntades 1888. Finns mycket som pågått under en längre tid som inte är friskt.

Om du läser texten igen så kanske du kommer att förstå att jag inte tar ställning för eller mot prostitution. Den diskussion lämnar jag åt kvinnorna som rör sig i det här sammanhangen.

Det är inte intressant vad jag tycker utan man tar fram lagar av olika skäl.

Ska hjälpa dig, texten handlar om en reflektion kring brott i allmänhet och då blev det här ett exempel eftersom att det är aktuellt.
Citera
2024-12-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad är det för utnyttjande du snackar om?
Det är utbyte man har pengar till, ditt kioskmongo!

Dom förhör man läst om när det gäller detta fall ville inte eller gjorde kvinnorna det för att dom måste… i mina ögon är det en man som utnyttjar kvinnan/kvinnor.
Kioskmongo kan du vara själv!
Citera
2024-12-06, 12:56
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom förhör man läst om när det gäller detta fall ville inte eller gjorde kvinnorna det för att dom måste… i mina ögon är det en man som utnyttjar kvinnan/kvinnor.

Om du säljer en tjänst till mig, har jag utnyttjat dig då? Använd hjärnan för helvete.
Citera
2024-12-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
läste nu att det är Dermot det gäller

Ja, trodde också att han var bög först när han satt i juryn i lets dance. Men sen efter att han slutat där och började som medium, så nämnde han nån gång att han hade flickvän. Så stackars henne om dom fortfarande va tsm.
Citera
2024-12-06, 12:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Kan du försöka förklara för mig varför en kvinna måste göra det?
Citera
2024-12-06, 12:59
Medlem
Citat:

Framgår ingenstans att de var tvingade. En sa att hon hade dåligt med pengar vilket man iofs kan anse som tvingande. Alla behöver pengar. Men hade inte kunderna kommit vad hade hon levt på då? Och om det fanns andra möjligheter varför tog hon inte dom? Kanske hade du kunnat skänka lite så hon hade klarat sig?
Citera
2024-12-06, 13:07
Medlem
Citat:
Om någon erbjuder/ säljer narkotika är det straffbart. Så även att köpa narkotika. Vem utnyttjar vem i det fallet? Vad vet man om den som säljer? Kanske måste sälja för att klara livhanken? Kanske är det så även för någon som säljer sex, denne måste försörja sig på något. Dock, i BÅDA fallen finns det sannolikt något annat de också skulle kunna göra som är helt lagligt för alla inblandade parter.

OBS! Pratar inte om trafficking nu, det är något annat eftersom kvinnor då tvingas till att sälja sina kroppar. Men på thaisalonger, är de kvinnorna i regel tvingade?
Citera
2024-12-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Framgår ingenstans att de var tvingade. En sa att hon hade dåligt med pengar vilket man iofs kan anse som tvingande. Alla behöver pengar. Men hade inte kunderna kommit vad hade hon levt på då? Och om det fanns andra möjligheter varför tog hon inte dom? Kanske hade du kunnat skänka lite så hon hade klarat sig?

Om dessa kvinnor tvingas eller manipuleras till att utföra en tjänst mot sin vilja, kan det betraktas som utnyttjande. Detta kan ju inkludera hot, fysiskt våld, emotionell manipulation eller utpressning.
Sårbarhet finns också.. Om dessa kvinnor som utför tjänsten mot honom befinner sig i en sårbar situation, till exempel på grund av ekonomiska svårigheter, beroende eller psykiska problem, kan det ses som dom utnyttjas. En av kvinnorna hade ju sagt nej då hade han blivit arg.
Citera
2024-12-06, 13:16
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Om dessa kvinnor tvingas eller manipuleras till att utföra en tjänst mot sin vilja, kan det betraktas som utnyttjande. Detta kan ju inkludera hot, fysiskt våld, emotionell manipulation eller utpressning.
Sårbarhet finns också.. Om dessa kvinnor som utför tjänsten mot honom befinner sig i en sårbar situation, till exempel på grund av ekonomiska svårigheter, beroende eller psykiska problem, kan det ses som dom utnyttjas. En av kvinnorna hade ju sagt nej då hade han blivit arg.

Det är betydligt vanligare att männen blir förförda och utnyttjade.
Citera
2024-12-06, 13:18
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Den argumentationsstigen du är inne på nu har trampats upp säkert tusen gånger på Flashback. Det finns inget försvar för din åsikt som inte samtidigt gäller för alla andra tjänsteyrken. Läs om det du skrivit i inlägget jag citerar och låtsas som att det handlar om hårfrisörskor så ser du hur absurt det låter.

Då återstår att göra sexuella tjänster till en specialkategori av tjänster, och det argumentet landar till slut i att någon annan ska sitta och bestämma över hur vuxna människor väljer att ha sex. Alltså gammal unken godtycklig sexualmoral. Då kan vi lika godtyckligt bestämma att homosex ska vara olagligt.
Citera
2024-12-06, 13:24
Medlem
Citat:

Om nån blir arg är det en idiot. Och sådana råkar man ut för då och då överallt. Vill inte tro att det är vanligt dock. De är väl flera på salongen som kan skydda varandra? Men varken du eller jag vet hur allt fungerar. Är de tvingade av salongen? Jag tror inte det. Då är det illa.

Vad jag förstår så brukar de massera väldigt intimt, och frågar sen när man är sprickfärdig om man vill ha extra. Rätt lättförtjänta pengar om man har rätt mentalitet för utförandet. Hört att dessa pengar går rakt ner i fickan på massösen. Dra av en snorre lite tror jag vissa inte behöver uppfatta som något fruktansvärt. Många känner sig förnedrade av andra jobb, med mycket mindre betalt.

Känns som alla bara tror saker utan att vi vet.

Men du svarade inte på min fråga angående ekonomiska svårigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in