2025-01-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Vart vill du komma? Det är ett brott i Sverige ja, det gör det inte mindre löjligt att två vuxna inte får göra vad dom vill med sina kroppar.

Frågan är väl snarare vart du vill komma med dina imbecilla inlägg.
För övrigt finns det många saker som vuxna människor inte får göra med andras kroppar enligt lag.
Vad gäller sexköp, och allt annat också för den delen, så är det helt fritt att tycka vad man vill. Vad jag tycker på den punkten har jag dock inte sagt ett ord om i tråden. Men oavsett vad jag eller du eller någon annan tycker, så är sexköp förbjudet i Sverige, och Dermot har köpt sex vid minst 31 tillfällen.
Citera
2025-01-02, 22:54
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Frågan är väl snarare vart du vill komma med dina imbecilla inlägg.
För övrigt finns det många saker som vuxna människor inte får göra med andras kroppar enligt lag.
Vad gäller sexköp, och allt annat också för den delen, så är det helt fritt att tycka vad man vill. Vad jag tycker på den punkten har jag dock inte sagt ett ord om i tråden. Men oavsett vad jag eller du eller någon annan tycker, så är sexköp förbjudet i Sverige, och Dermot har köpt sex vid minst 31 tillfällen.

Nej, men det är inte synd om kvinnor som med vilja säljer sex i Sverige, de är inte "offer" på något vis. Hade någon sagt att de får pengarna om de städar deras hus så hade de bergis blivit sura och tackat nej.
Citera
2025-01-02, 23:28
Medlem
Mest fascinerande i sammanhanget måste ju ändå
vara det antal existerande massageställen som försörjer sig på den här typen av verksamhet och som tillåts vara igång. Det verkar ju vara ett ställe i varje gathörn i princip.

Att såna här ljusskygga företag drar till sig flera olika
typer av kriminalitet är ingen hemlighet. Stäng ner skiten och skicka hem de här sexarbetarna dit de hör hemma.

När en person som i det här exemplet handlar så pass frekvent rör det sig utan tvekan om missbruk. Kan tycka att uthängningen därför av denne man inte på något sätt alls står i paritet med den kriminalitet som massageställena bedriver. Snarare de som borde hängas ut och åtalas än en enskild person med problem.
Citera
2025-01-02, 23:31
Medlem
Citat:
Nej, men det är inte synd om kvinnor som med vilja säljer sex i Sverige, de är inte "offer" på något vis. Hade någon sagt att de får pengarna om de städar deras hus så hade de bergis blivit sura och tackat nej.

Och?

Som sagt, vart vill du komma? Jag har inte sagt att det är synd om de kvinnorna eller att de är"offer" på något vis. Städning har jag inte heller sagt ett ord om. Vad svamlar du om?

Tråden handlar om Dermot och det faktum att han KÖPT SEX, vilket är olagligt. Du verkar dock tycka synd om honom. Det gör inte jag. Han får ligga som han bäddat, så att säga.
Citera
2025-01-02, 23:39
Medlem
Undra hur han tänker nu. Han kommer ju sättas dit förr eller senare. Han köper ju sig bara tid nu men till vad egentligen?
Han kan inte hålla sig undan utan pengar. Vilken dåre.
Citera
2025-01-02, 23:47
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Och?

Som sagt, vart vill du komma? Jag har inte sagt att det är synd om de kvinnorna eller att de är"offer" på något vis. Städning har jag inte heller sagt ett ord om. Vad svamlar du om?

Tråden handlar om Dermot och det faktum att han KÖPT SEX, vilket är olagligt. Du verkar dock tycka synd om honom. Det gör inte jag. Han får ligga som han bäddat, så att säga.

Fast det är fortfarande ett stort skämt att den lagen existerar, det är därför han gör rätt i det han gör och det är så mycket stöd för honom i tråden. Endel lagar borde inte existera helt enkelt
Citera
2025-01-02, 23:51
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Och?

Du anser att han ska ställas mot väggen. Men många anser att hedrar honom att fly från något som inte ens borde vara ett lagbrott. Det är bara något feminismen skapat för män ska tryckas ned.
Citera
2025-01-03, 00:02
Medlem
Citat:
Du anser att han ska ställas mot väggen. Men många anser att hedrar honom att fly från något som inte ens borde vara ett lagbrott. Det är bara något feminismen skapat för män ska tryckas ned.

Du verkar ha enormt svårt att fatta helt vanlig svenska, i inlägg efter inlägg efter inlägg.

Jag skrev att jag hoppas att Expressen ställer honom mot väggen. Jag skrev inte att jag "anser att han ska ställas mot väggen", och sedan blandar du ihop vad jag hoppas att massmedia gör med hur lagstiftningen ser ut.

Varför lägger du dina ord i min mun?
Har du sjunkit så lågt nu, att du måste sitta och binda halmgubbar för att ha något att komma med?

Om nu det han gjort inte är att anse som något fel, om det nu är något att hedras för, varför kan han då inte se expressens reporter och läsare i ögonen och stå för det han gjort? Du och Dermot är bara en riktiga hycklare.

Det finns två sorters människor, de som står upp för det som de tror på och anser vara rätt, och de som springer och gömmer sig så fort det blir lite ljummet.

Dermot är helt klart av den senare fega sorten, och honom högaktar du
Citera
2025-01-03, 00:19
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Det är verkligen helt sjukt....expressen skickar då (minst) 2 personer till Irland med allt vad det innebär, utsläpp från flyg, traktamenten, hotellkostnader osv för att dom ska trakassera boende i Dermotts släktingars kvarter samt ta ett par bilder där en ful, feministisk reporter står och ser mallig ut.

Nä, de har inte skickat två personer till Irland för att leta efter DC, de hade redan en reporter på Irland och så passade de på att få en artikel till när hon/dom ändå var där av annan anledning. Det är så det går till.
Citera
2025-01-03, 00:23
Avslutad
Javisst nu är ju den svenska lagen sån av anledningar inte alla köper så då sker internationell efterlysning per automatik.
Personligen förstår jag inte varför Clemenger gömmer sig. Har han verkligen varit ond och skadat nån eller har han bara köpt ungefär samma som Sveriges vice statsminister recommender kvinnor?
Citera
2025-01-03, 00:30
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Du verkar ha enormt svårt att fatta helt vanlig svenska, i inlägg efter inlägg efter inlägg.

Jag skrev att jag hoppas att Expressen ställer honom mot väggen. Jag skrev inte att jag "anser att han ska ställas mot väggen", och sedan blandar du ihop vad jag hoppas att massmedia gör med hur lagstiftningen ser ut.

Varför lägger du dina ord i min mun?
Har du sjunkit så lågt nu, att du måste sitta och binda halmgubbar för att ha något att komma med?

Om nu det han gjort inte är att anse som något fel, om det nu är något att hedras för, varför kan han då inte se expressens reporter och läsare i ögonen och stå för det han gjort? Du och Dermot är bara en riktiga hycklare.

Det finns två sorters människor, de som står upp för det som de tror på och anser vara rätt, och de som springer och gömmer sig så fort det blir lite ljummet.

Dermot är helt klart av den senare fega sorten, och honom högaktar du

Expressen ska inte ställa honom mot väggen. Inte fan springer de efter folk som begått betydligt mer allvarliga brott, så då ska man inte göra det mot honom heller gällande skämtbrott.

Ingen annan människa gör intervjuer med media vid brott, självklart ska inte han göra det då bara för att han varit en domare i ett program på tv och svenskar i stugorna är kåta på lite skvaller.

Hahaha varför ska han se Expressens läsare och reporter i ögonen? Måste alla som begår brott och är kända göra det tycker du?

Han står ju för vad han gjort, han erkände ju i förhör. Du kanske får din jävla intervju med Expressen när preskriptionstiden gått ut.

Om han själv inte anser att man ska få ett straff för att man knullar en hora som ville det själv, då följer han ju sin ideologi genom att hålla sig gömd tills preskriptionstiden gått ut även om han erkänner att han gjort det.
Citera
2025-01-03, 00:39
Medlem
Citat:
Expressen ska inte ställa honom mot väggen. Inte fan springer de efter folk som begått betydligt mer allvarliga brott, så då ska man inte göra det mot honom heller gällande skämtbrott.

Ingen annan människa gör intervjuer med media vid brott, självklart ska inte han göra det då bara för att han varit en domare i ett program på tv och svenskar i stugorna är kåta på lite skvaller.

Hahaha varför ska han se Expressens läsare och reporter i ögonen? Måste alla som begår brott och är kända göra det tycker du?

Han står ju för vad han gjort, han erkände ju i förhör. Du kanske får din jävla intervju med Expressen när preskriptionstiden gått ut.

Om han själv inte anser att man ska få ett straff för att man knullar en hora som ville det själv, då följer han ju sin ideologi genom att hålla sig gömd tills preskriptionstiden gått ut även om han erkänner att han gjort det.

Så du anser alltså att den som flyr rättvisan står för vad den gjort?
Det är en rätt vrång syn på saken, tycker jag.

Många är de misstänkta för brott som talar med media om saken, antingen själva eller via sitt juridiska ombud. Inget konstigt med det. Att du inte känner till det må vara konstigt, men föga förvånande.

Som sagt, det finns två sorters människor, de som står upp för sin tro, och de som flyr så fort det blir lite ljummet. Dermot och du tillhör helt klart den senare kategorin.

Du har inte fattat detta heller, förstår jag, men den som står för något den gjort, tar konsekvenserna, det gör inte Dermot, och därmed står han inte heller för vad han gjort. Han är en fegis, helt enkelt.

Att stå upp emot något som man anser är fel, brukar kallas för civilkurage. Det är helt klart något som Dermot saknar. Där är det helt klart bara en massa säd i brallan och inte det minsta råg i ryggen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in