Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Man ska inte ens få påbörja en utbildning hos polisen med nära släktingar eller vänner i den kriminella världen. Kontroll av vänners vänner bör också göras.
Gör att vi inte kommer ha babbar i poliskåren då de kriminella alltid finns någonstans i deras närhet.

Jag har också för mig att man inte kan bli antagen till utbildningen om man har en kriminell familjemedlem.

Kan någon bekräfta detta som jobbar som polis eller har någon annan koppling med insyn i frågan?
Citera
2024-12-01, 10:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bc007
Jag har också för mig att man inte kan bli antagen till utbildningen om man har en kriminell familjemedlem.

Kan någon bekräfta detta som jobbar som polis eller har någon annan koppling med insyn i frågan?

Det borde vara en självklarhet att man inte ska kunna jobba med någon form av säkerhetskontrollerat jobb om en i första hand släkting eller vän har problem med rättvisan.
Att hå till vänners vänner som jag skrev tidigare var tydligen ett steg för långt och kan hålla med om det nu inte handlar om väldigt grova brott.
Citera
2024-12-01, 10:45
Avstängd
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Helt enig med dig. Men allting du skrev först då, har du glömt att svara på det?
Jag har fått fram mitt budskap, vilket var tydligt ifrån början. Men då du verkar vara en trög besserwisser som prompt måste skriva en uppsats och leka viktigpetter så finns det inte så mycket mer att tillägga i ämnet. Så än en gång: Hej då 👋
Citera
2024-12-01, 13:07
Tog med sin kriminella brorsa på samkväm med kollegor

Vilket pucko. Helt rätt att han fick foten.

Naturligtvis är det ju ingen som dömer någon, inte heller poliser i lojalitet sammanhang och säkerhetsbedömningar eftersom vem som helst kan ha en " kompis kompis brorsa" någon kusin eller släktning eller gammal klasskamrat som är missbrukare och kriminell. Dessutom kan folk leva dubbelliv och ska polis syna varenda jävel i sömmarna som dom träffar privat så måste det bli jobbigt för dom. Det relevanta är ju självklart hur dom förhåller sig till kända ev tveksamma( fd) bekantskaper och släktband. Och där har denne man agerat övermåttan korkat.
Senast redigerad av Tarkaszorulo 2024-12-01 kl. 13:10.
Citera
2024-12-01, 13:26
Medlem
alla människor har kriminella runt omkring sig. men det som skiljer lite är vart man drar gränsen för vart kriminalitet går. röker personen? köper en stulen båtmotor? du går på fest och hälften av alla som är där drar en lina kola? byter jobbtjänster med varandra för att slippa skatten tex.

men om den här tjommen dragit omkring med sin odugliga brorsa runt stan så är han inte längre lämpad att ha inom polisen är min åsikt. säk har nog gjort en bedömning som är korrekt.
Citera
2024-12-01, 13:42
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Man ska inte ens få påbörja en utbildning hos polisen med nära släktingar eller vänner i den kriminella världen. Kontroll av vänners vänner bör också göras.
Gör att vi inte kommer ha babbar i poliskåren då de kriminella alltid finns någonstans i deras närhet.

Ja men precis.
Hur gick det med bakgrundskontrollen vid rekryteringen inför PHS?
Vi börjar likna mer och mer ett mafioso u-land.
Ena dagen knullar fångvaktare med interner, andra så läcker släktingar ut info inom klaner a, annars så är det någon som i filtrerar myndigheter och pumpar ut stöd och bidrag till skumma företag, om inte så är det något annat jävla skit.
Kan inte Trump komma hit också och rensa upp i vårt degenererade samhälle?
Citera
2024-12-01, 13:42
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Frank Wagner?
Exakt min tanke!
Citera
2024-12-01, 13:50
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ja, därav:
"Självklart kan du drabbas. Att ha kriminella bland släkt, vänner, nätverk gör att du per automatik utesluts från vissa yrken."

Inom de statliga säkerhetsklassade yrkena händer just nu mycket på bedömningsfronten och problematiken med att de flesta utlandsättade (utomeuropéer) tycks ha kriminella personer i sin familj/nätverk är ett illa tvunget erkännande. Nu är det bara att invänta att kommunerna också inser att det inte är lämpligt att anställa socialsekreterare och jurister med den sortens bakgrund.

Nä jag håller med dig. Är man uppvuxen och helt insyltad i en klan är man inte lämpad att inneha någon typ av jobb där man kan ha någon form av inverkan på samhällssystemet.
Jag börjar över huvud taget bli trött på allt "humaniserande" av folk som helt uppenbart har som idé att utnyttja samhällets handfallenhet som språngbräda för sin kriminella verksamhet. Vissa människor går det inte att "få ordning på". De kan bara bekämpas.
Citera
2024-12-01, 14:13
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Nä jag håller med dig. Är man uppvuxen och helt insyltad i en klan är man inte lämpad att inneha någon typ av jobb där man kan ha någon form av inverkan på samhällssystemet. Jag börjar över huvud taget bli trött på allt "humaniserande" av folk som helt uppenbart har som idé att utnyttja samhällets handfallenhet som språngbräda för sin kriminella verksamhet. Vissa människor går det inte att "få ordning på". De kan bara bekämpas.

Ja. Det är bråttom att snabbt implementera gedigna säkerhetsprövningar till all myndighetsutövning. Den måste inkludera närmsta familj, släkt och vänkrets. Som du skriver, en person från klankultur med kriminella i klanen, behöver betraktas som högriskanställning. För individer från klankultur gäller "family comes first"-alltid, därefter landsmän och religiös samhörighet. Professionalitet, lojalitet till myndighet och land kommer absolut sist, om den ens existerar. Jurist och socionomprogammen fylls i snabb takt med studenter med utomeuropeisk klanbakgrund, och dessa två program är huvudförsörjare av tjänstemän till våra myndigheter. Polis, kriminalvård och försvar har börjat förstå behovet av stram säkerhetsprövning men socialtjänst, försäkringskassa och skatteverk är fortfarande fullständigt naiva och aningslösa. Jag vet att det på vissa håll resoneras som så att om man har en aktiv it-avdelning så flaggas otillåtna sökningar, helt utan hänsyn tagen till att det då dels gått för långt och dels att infiltrationen är betydligt med skadlig än otillåtna sökningar.
Citera
2024-12-01, 14:37
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Polis, kriminalvård och försvar har börjat förstå behovet av stram säkerhetsprövning men socialtjänst, försäkringskassa och skatteverk är fortfarande fullständigt naiva och aningslösa.
Ja och som jag ser det finns det förmodligen en klar anledning till detta. Socialtjänst och liknande är betydligt mer kvinnodominerat än vad till exempel försvaret är och förmodligen deltar också betydligt fler kvinnor i deras rekryteringar än motsvarande inom polis och försvar. Jag har inga bevis på detta men det är min absoluta känsla. Nog för att det finns kvinnor som kan säga ifrån men rent generellt så är godtrogenhet och "godhetsknarkande" vanligare bland kvinnor. Självklart får man skit för ett sånt påstående men sanningen är ändå som den är.
Citera
2024-12-01, 14:39
Medlem
Ni skriver som om polisen inte är en kriminell organisation. Titta bara på affären med Linda Staaf där det slutade med att en av ryttarna tog livet av sig. Titta bara på hur de attackerar privatpersoner i deras eget hem för att roffa åt sig deras barn, djur och allt annat som hör till privatpersonerna.

I det här fallet handlade det om en som umgicks med sin kriminelle bror och det borde inte vara ett problem egentligen men denne gick lite längre än vad som är brukligt. Är det en svensk, utlänning eller schlomo?
Citera
2024-12-01, 14:52
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Detta är toppen på isberget. Vi har numera ett klansamhälle där våra institutioner infiltreras. Vi har t o m varit ivriga att få detta resultat.

Våra politiker behöver vakna och inte bara hoppa runt mellan pridetåget och propalestinademos.

Är det inte dags att förstå att olja inte kan blandas med vatten? Att tandkräm och Tuborg inte är en god kombination. Att Carolina reaper i barnmat inte är en bra idé. Men ändå står våra politiker där med kuken genom staketet till lejonburen och kör helikoptern…

Det är värre när släkt till kriminellt belastade sitter på makt inom myndigheter. Polisen. Sjukvården. Skatteverket. U name it. Är dom inte vänliga mot sina kriminella släktingar fungerar alltid hållhakar. Kriminella har ingen moral. Speciellt inte gäng.
Senast redigerad av Lifestealer 2024-12-01 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in