Citat:
Ursprungligen postat av
Bc007
Jag har ocks fr mig att man inte kan bli antagen till utbildningen om man har en kriminell familjemedlem.
Kan ngon bekrfta detta som jobbar som polis eller har ngon annan koppling med insyn i frgan?
Klart man kan bli antagen. Du vljer ju inte familj eller familjemedlemmar. Dremot kan du vlja hur du frhller dig till det.
Sedan s fr inte myndigheter spara information om mnniskor och deras privatliv hursomhelst. Det r faktiskt Sverige vi bor i och inte Ryssland. Det r sledes fullt mjligt att mrka sdant och g igenom en fullt korrekt genomfrd SK prvning.
Och vid en skerhetsprvning i klass 3 som dom flesta poliser har s kollar man bara p personen ifrga och inte ev sambo. Det r frst vid en SK 2:a man gr det men d denne man hade arbetsledande stllning inom polisen( jour havande frunderskningsledare) s gissar jag att man nog kollat upp hans familjemedlemmar.
Det var ju frst vid hans enormt korkade agerande lngre fram som det stod klart till hur han frhll sig till sin brorsa, dvs p ett stt som en polis absolut inte ska.