Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-19, 06:37
Medlem
Du har svarat på din fråga själv; ska det vara så ska det vara, inga halvmesyrer.
Lycka till!
Citera
2009-10-19, 08:13
Medlem
Wie bitte?s avatar
Själv drog man ur proppen för flickvännen igår, och fy fan vilken skit jag känner mig som. Helt klart det värsta jag gjort.
Försökt att köra det så rakryggat som möjligt, så jäkla respektlöst att gå och dra på ett förhållande där man inte känner "rätt", så jag sa som det var utan att gå och planera en massa innan (som en del fulingar som fixar ny bostad etc bakom ryggen på sin partner). Jag fixar fan inte att se mig i spegeln och känna att jag lever i en lögn. Hon är världens bästa tjej och förtjänar bättre än att jag ska gå och slösa med hennes tid. Och min egen tid också för den delen.

Jag blev själv rätt hårt dumpad för några år sen så min taktik är som följer för att underlätta för henne:
Jag flyttar, hon behåller bostaden. Som tur är så hade vi varsin bostad innan så vad gäller husgeråd och möbler så har vi dubbelt av det mesta.
Jag klipper så snabbt jag kan, inga kramar och sånt, inte springa hemma och dra, det blir bara värre även om det känns jättebra just då.
Hon har många bra vänner vilket känns väldigt bra! De ställer upp jättefint för henne.

Någon som har någon bra feedback?
Något mer man kan/bör göra när man är "boven" som dumpar?

Edit: Ja just det, självklart vill hon vara vän och jada jada. Jag sa som det är att det troligtvis inte funkar att vara vän men att jag inte har något otalt med henne och gärna är hennes vän men att det ligger månader framåt i tiden isåfall när hon "landat".

Fan vilken gris man känner sig som. Inte kul att mosa någons framtidsvisioner.
Senast redigerad av Wie bitte? 2009-10-19 kl. 08:16.
Citera
2009-10-19, 08:24
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Haha, men varför? Vad tjänar jag på det, egentligen?
Ja för fan, bryt och snoka inte. Det hjälper inte ett dugg.
Jämför med att gå med en sticka i fingret. Antingen låter man den sitta och gnaga och göra ont hela tiden, eller så rycker man och det gör skitont just då, men börjar sen läka och bli bra igen. Haha vilka klyschor jag skriver nu.

Men ta dig samman, det är enda sättet och det fattar ju du också egentligen.
Citera
2009-10-19, 08:51
Medlem
DapperDanMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
För det första: Lyssna inte på DapperDanMan. Dels för att han uppmanar dig att ljuga, vilket aldrig kan vara bra i ett friskt förhållande, dels för att tråden han tipsade om snarare hör hemma i prostitutionsforumet, eller kanske Mondo, gore och bizarre.

Hur gamla är ni? Jag har förstått att det är sju års åldersskillnad, men det kan vara intressant att veta om ni är 15 resp 22 eller 33 resp 40.

Tänkte att det kanske kan va värt för dig att resa bort, åka själv på nån egen strapats? Hittar man nån rolig resa är det ofta värt det i sig, som bonus får du och din tjej tid att på varsitt håll tänka över saker.

Det här är ju tyvärr inget friskt förhållande...
Citera
2009-10-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDanMan
Säg till henne att du börjat träffa en annan eftersom de är stiltje i er relation. Hon kommer att bli desperat...

Precis, när du har en annan brud på g, så inser hon ditt värde, eftersom en annan tjej tänker redan "han måste vara någonting att ha, och är du nånting att ha så vill din flickvän behålla dig"

Inte en chans i världen att din flickvän kommer att säga - varsegod, ta honom! Men något säger mig att du saknar stake till att utföra detta helhjärtad.
Citera
2009-10-19, 10:11
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDanMan
Det här är ju tyvärr inget friskt förhållande...

Nej det är det inte, men om vi klurar på hur det skulle kunna bli friskt i framtiden är nog ärlighet och tillit två bra saker har jag hört. Att vräka på mer lögner i ett taskigt/havererat förhållande har två tänkbara resultat: 1) En jävla soppa. 2) Båda parterna ser varandra tjuv- och rackarspel och det är definitivt finito och totalbruten kontakt.

Citat:
Ursprungligen postat av wander
Precis, när du har en annan brud på g, så inser hon ditt värde, eftersom en annan tjej tänker redan "han måste vara någonting att ha, och är du nånting att ha så vill din flickvän behålla dig"

Inte en chans i världen att din flickvän kommer att säga - varsegod, ta honom! Men något säger mig att du saknar stake till att utföra detta helhjärtad.

Och när hon kommer på honom med att "bruden på g" inte finns, utan egentligen är hemlige mållgan, vad gör han då?
Citera
2009-10-19, 10:19
Medlem
2nice4myownGs avatar
Tack DapperDanMan, Det är som du säger hon uppskattar inte det hon har! Utan tror att "Gräset är grönare på andra sidan", många av dina råd är bra om än i det tuffaste laget.

Repulsión/ Jag ser mig inte som något ufo och tror inte hon ser på mig på det sättet heller faktiskt. Jag träffar kompisar och reser en hel del(är aktiv). När min flickvän var i Kina och studerade åkte jag dit i några veckor och hälsade på henne, vi njöt båda av varandras sällskap och upplevde mycket roligt tillsammans. Förra sommaren var vi också ute och tågluffade i tre veckor ute i Europa och kände verkligen då att det var Vi. Repulsión! brafilm det!

Lumkins/ jag är 30 och hon 23, att vara på egen hand, resa bort och få lite distans låter kanske som en bra idé.

Klas121/ Det kommer jag att göra, om hon bara inser att det jag säger och gör verkligen är på allvar Pluggar just nu upp lite betyg och söker efter jobb med ljus och lykta.

Newdeer/ Det är inget svensson liv jag är ute efter! Jag skulle verkligen vilja arbeta utomlands, lära mig mer språk och utforska världen och om jag skulle kunna göra det tillsammans med den jag älskar skulle det ju vara toppen.

Kloakdykare/Det stämmer! tack

Wander/ Jag får ta fram S och agera!
Citera
2009-10-19, 12:39
Medlem
2nice4myownGs avatar
Någon annan som kan förstå hur hon är funtad? ska jag säga upp kontakten med henne och vänta på respons? eller kan det bara förvärra situationen?
Citera
2009-10-19, 12:47
Medlem
Blev dumpad för 2½ månad sen nu, och jag har tagit det enormt dåligt, fast ändå helt okej?

Jag och tjejen var tillsammans i 5år, förlovade och bodde tillsammans.
Anledningen till att det tog slut är pga ekonomi och depression, för ca 8 månader sen blev jag varslad från ett kanonjobb på Ericsson, det ledde till att jag satte mig på arslet och gick in i väggen, blev deprimerad och började gå hos en psykolog för att hålla mig borta från dumheter.

Det här tärde på min flickvän som inte kunde bryta in i min verklighet då jag valde att fly in i en fiktiv värld som heter World of Warcraft, världens sämsta drog. Jag ångrar det bittert idag att jag inte kunde öppna ögonen fortare eller lösa min situation snabbare, jag kollade på alternativa lösningar för att lösa den ekonomiska pressen vi hamnade i hemma, funderade på att börja sälja droger som jag gjorde en del i min ungdom, funderade på att börja chilla med mina vänner som är well connected med en del ledande undergrupperingar här i Göteborg.
Men istället för att göra detta så tog jag kontakt med en psykolog som fick mig att hålla ut, och att kanske hålla mig på rätt sida om lagen.

En dag så började min flickvän gråta när vi skulle sova, och jag kände direkt att "nu händer det", och hon sa att hon inte hade känslor för mig längre, att hon ville göra slut, jag fick sån ENORM spy känsla och va tvungen att gå in på toaletten och sansa mig lite, ringde en vän som kom o mötte mig, vi va ute i 1½ timma och snackade om livet.

Dagen efter flyttade jag hem till pappa igen, och försökte förstå hur allt kunde bli så här. Det var DÅ jag satte ner foten, och kände nu får jag fan skärpa mig, började söka jobb som fan, och började träna igen.

2 veckor går, och jag hade skrivit ett lååååångt brev till tjejen och köpt 10 röda rosor, gick hem till henne och pratade med henne och hon börja gråta och tog tillbaka mig och kände nu fixar vi detta! 2 veckor senare igen, så gör hon slut och säger att hon måste få vara ensam, ifred, hon vill inte vara tillsammans med någon just nu, hon vill bara leva som singel!

Det gjorde ONT att bli dumpad igen på så kort tid, jag hade ju till och med gått och blivit nykär igen, sålt dator, sökt jobb som fan, och tränade 5 dar i veckan. Allt för att sysselsätta mig!

2 dar efter att jag blivit dumpad IGEN, den här gången fick hon flytta ut då det faktiskt va min lägenhet, så fick jag jobb. Men det slutar inte där, för jag hade ju trots allt sökt en hel del jobb, och jag fick 1 månad senare ett ännu bättre jobb, med karriärs möjligheter, och jag tränar fortfarande 5 dagar i veckan, jag är ute och träffar vänner på helgerna och försöker att inte sitta så mycket hemma.

Detta har hjälpt mig så enormt mycket i min läkeprocess men nu den senaste veckan har varit olidlig, tjejen flyttade nämligen hem till sin bästa tjej kompis, och dom är ute och festar hela tiden, jag är SKITOROLIG att hon ska träffa någon eller ha sex med nån, jag vill verkligen ha henne tillbaka!
Läste på en blogg som exets kompis skriver på, och igår så hade dom fått nattbesök av 2 stiliga män som hon så snyggt skrev det, dom hade suttit uppe till klockan 5 och det hade varit skitkul, stog en kommentar som en av killarna hade skrivit "vi kan väl ta av oss nakna och kolla på varandra hahaha" just det här inlägget fick mig att mååååå så dåligt, och det förstörde hela min söndag.

Jag skickade ett sms till tjejen, och skrev "Saknar dig bara så du vet, ha en bra dag, kram" och fick ett sms tillbaka där det stog "Saknar dig med, ha en bra dag du också Kram!"

Fan jag vet inte hur jag ska orka detta, vi hade det hur bra som helst tills jag blev varslad, och nu har jag ett bättre jobb än innan t.om, hur ska jag lösa det?

SUCK
Citera
2009-10-19, 12:48
Medlem
Oj va text det blev, så går det hehe
Citera
2009-10-19, 13:37
Medlem
Wie bitte?s avatar
Christianaye: Du löser det inte. Du drar ut på plågan bara, precis som Chemicalien.
Så lite kontakt som möjligt, och ge fan i att snoka!
Citera
2009-10-19, 15:07
Medlem
2nice4myownGs avatar
Någon annan som kan förstå hur hon är funtad? ska jag säga upp kontakten med henne och vänta på respons? eller tror ni att det bara förvärrar situationen? Brinner VERKLIGEN för tips! hjälp en broder i nöd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in