Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-01-07, 17:16
Medlem
Maeglins avatar
Det finns en hård väg ur kärlekssorgerna.

Det gäller att omedelbart acceptera vissa obehagliga sanningar om vad det egentligen innebär med att relationen är till ända. Med tiden kommer både man själv och den förlorade att vara inblandade i nya relationer (kvinnor verkar i regel ha lättare att gå vidare). Har man blivit dumpad så finns det i 99 fall av 100 inget mer att hämta från exet i fråga. "Återfall" i form av sms mitt i fredagsnatten då kåtheten slår på är en billig väg ned i det sjunde helvetet. Ju fortare man accepterar detta och ju snabbare man lär sig att det är saknad och ledsamhet man ska känna istället för ilska och orealistiskt hopp - desto trevligare och starkare kommer man att bli som människa när turbulensen väl är över..

Sist jag avslutade ett längre förhållande så kändes det som om jag låg instängd i en kista. Jag kunde inte företa mig någonting. Allt var ju åt helvete iallafall! Det kändes som livet var till ända. Men med tiden är jag glad att hela alltet är över.. Det går bra nu.
Citera
2007-01-07, 17:23
Medlem
CRONZs avatar
kyuss Jävligt bra inlägg, du borde skriva en bok eller nåt om detta ämne ! Känner igen allt på punkt och pricka.. Jag tror många gör det.. Det känns så jävla skönt att snacka med folk som själva gått igenom alla "stegen" när jag själv inte gjort det än.. Så jag vet vad som väntar om allt går åt hell ..

Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
jo men sen måste man tänka på varför förhållandet blev som det blev också..
han var ganska duktig själv på att starta gräl pga att hon varit otrogen, som han själv skriver.

jag säger också att han inte skulle ha sagt att dom skulle försöka så snabbt osm han nu gjorde. men som jag förstår så har han kommit över det nu eftersom han är så nykär i henne igen.

så varför inte försöka få tillbaka henne? det kan funka. det måste inte vara slut efter att någon har varit otrogen.

men sen är jag väldigt nyfiken på hur hon var otrogen

Vi blev aldrig "officiellt" ihop, utan höll det typ för oss själva eller vad man ska säga.. Jag har kommit över det, men det beror inte på att jag är nykär, 100% så har jag kommit över det som hände. Ja det kan funka, men hon har så dåliga erfarenheter av mig sen i höstas så hon tvekar som fan.. Hon var otrogen på ett jävligt fult swtt, kvällen innan hon dumpade mig så sov hon över hos den där killen som hon senare blev ihop med.. Sedan ringde hon dagen efter o gjorde slut.. Inget sexande har hon sagt bara "hångel", vet inte om jag ska tro på det, men skitsamma.. Gjort är gjort.. Har endå "kommit" över det nu...
Citera
2007-01-07, 18:19
Medlem
snabb läst genom tråden lite och känner för er grabbar.

jag går själv igenom en MYCKET HÅRD PERIOD i mitt liv.
jag har haft en tjej sedan 7 månader tillbaka och det tog offcielt slut idag.

Hon har dock ljugit för mig sedan dag ett men min kärlek till henne är allt för stark för att jag kastade bort de...

1: hon har varit gift innan hon träffade mig... ( de gör mig absolut ingenting men jag fick reda på det av någon helt annan än henne själv )

2: hon ljög om sin ålder. (Jag är född 86 och hon sa att hon var född 83, men sanningen kom fram för någon dag sen att hon egentligen är född 80, dock inte värsta grejen eftersom hon fortfarande är samma person, och hon sa att hon ljög för hon trodde jag skulle bli äcklad eller nått sånt)

3: det har varit bestämmt sedan 1½ år sedan att hon skulle gifta sig med en annan man nere i libanon, något som hon heller inte nämde då hon inledde förhållandet med mig, sanning kom fram igår så de mesta är rätt färskt. Hennes förklaring på det var att hon blev kär i mig och visste inte vad hon skulle säga, MEN JÄVLIGT EGOISTISKT AV HENNE MÅ JAG SÄGA!
men trots det älskar jag henne över allting annat) och tröstade henne med orden, "Jag förstår varför du inte sa något"

IDAG hade jag ett lååångt samtal med min mor som alltid funnits för mig
och även fanns där idag när jag behövde lätta mitt hjärta:
jag tog hennes och ALLA vänners råd och ringde upp tjejen och inledde samtalet med jag citerar,

Hon - Hej ängel
Jag - Hej
Hon - Hur är det?
Jag - jag orkar inte mer!

hon åker till libanon om dryga 6 månader och jag orkar inte vara med henne och ständigt ha tanken på att hon en dag kommer ligga och nuppa med någon bonde där nere medans jag lever mitt liv här uppe.

Jag är själv halv svensk och halv turk och har fortfarande svårt att förstå vissa saker med muslimska traditioner...
Jag har bett henne säga att hon har en kille här i sverige som hon vill leva med,
men hon säger att de inte går och att jag bara skulle skämma ut mig inför hennes familj då jag för de första är 6 år yngre än henne, jag talar inte arabiska, jag jobbar som väktare i sthlm's tunnelbanor och blir som BÄST polis här i sverige, och det är ingenting att komma med då bonden där nere är civil ingenjör eller liknande...

jag frågade om hon ville rymma med mig, menade inte allvar förts men jag ville testa och se vad hon sa.
hon sa nej, att hon inte kunde lämna hennes familj.

Sååå Nu börjar jag om från början, med ett brustet hjärta, en saknad som inte går att beskriva och en massa tankar och bilder som äter upp mig innefrån...
Citera
2007-01-07, 19:05
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Äh, hon ville bara få lite billig uppskattning..
Vi är alla suckers för lite billig uppskattning. Se bara på mig och den här tråden
Citera
2007-01-07, 19:08
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
D Ju fortare man accepterar detta och ju snabbare man lär sig att det är saknad och ledsamhet man ska känna istället för ilska och orealistiskt hopp - desto trevligare och starkare kommer man att bli som människa när turbulensen väl är över..
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Saknad och ledsamhet är goda tecken på att man håller på att återhämta sig, sakta men säkert.
Citat:
Sist jag avslutade ett längre förhållande så kändes det som om jag låg instängd i en kista. Jag kunde inte företa mig någonting. Allt var ju åt helvete iallafall! Det kändes som livet var till ända. Men med tiden är jag glad att hela alltet är över.. Det går bra nu.
Se där, ett levande bevis på att man faktiskt lever vidare! Min hypotes är bekräftad.

Citera
2007-01-07, 19:16
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRONZ
kyuss Jävligt bra inlägg, du borde skriva en bok eller nåt om detta ämne ! Känner igen allt på punkt och pricka.. Jag tror många gör det.. Det känns så jävla skönt att snacka med folk som själva gått igenom alla "stegen" när jag själv inte gjort det än.. Så jag vet vad som väntar om allt går åt hell ..
Haha! Tack Cronz, men det blir inga böcker inom ämnet för min del. Jag har fått nog av kärlekssorg, det är trevligt att kunna ge andra råd och lite virtuella örfilar, men det räcker också gott och väl!

Ja, visst är det fantastiskt med människor som vet hur det känns!

Citat:
Vi blev aldrig "officiellt" ihop, utan höll det typ för oss själva eller vad man ska säga.. Jag har kommit över det, men det beror inte på att jag är nykär, 100% så har jag kommit över det som hände. Ja det kan funka, men hon har så dåliga erfarenheter av mig sen i höstas så hon tvekar som fan.. Hon var otrogen på ett jävligt fult swtt, kvällen innan hon dumpade mig så sov hon över hos den där killen som hon senare blev ihop med.. Sedan ringde hon dagen efter o gjorde slut.. Inget sexande har hon sagt bara "hångel", vet inte om jag ska tro på det, men skitsamma.. Gjort är gjort.. Har endå "kommit" över det nu...
Att du har kommit över det är bra, för du ska inte låta hennes dåliga beteenden påverka dig och ditt välmående. Om hon sedan låg med killen eller bara lekte gömma-tungan spelar liksom ingen roll, hon visade klart och tydligt var hennes kvalitetsstämpel ska läggas, dvs. i arslet där du även ska pricka in foten som sparkar ut henne för gott.

Nej, jag vet att du är kär men många killar inkl. mig själv blir knäsvaga p.g.a. att vi ens fått uppmärksamhet av en viss typ av tjej. Hon kanske är spännande på något sätt, är bra i sängen och allt sånt där som får oss killar att le på smilbanden dygnet runt. Men är hon något att ha? Något att visa upp för morsan när ni åker och firar jul ihop, något att ta med till polarna på sociala träffar? Någon att dela sitt liv med, skaffa ungar och sånt där som man kommer göra en vacker dag?

Fundera på vad du anser att du själv är värd, och om den här tjejen kan få dig att må dåligt igen så anser jag att det inte är värt besväret att låta henne spela på dina känslor något mer.

Lycka till Cronz, det är ett spel och tyvärr måste vissa av oss bränna oss lite för att lära oss reglerna. Med andra ord hoppas jag att du vinner nästa kast, för du liksom jag vet att man hellre vinner än förlorar. Och då måste man ofta tänka långsiktigt.

Jag håller tummarna för herrn.
Citera
2007-01-07, 19:23
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
hon åker till libanon om dryga 6 månader och jag orkar inte vara med henne och ständigt ha tanken på att hon en dag kommer ligga och nuppa med någon bonde där nere medans jag lever mitt liv här uppe.
Om en tjej åker till Libanon för att ligga med en "bonde" (?) resten av sitt liv, istället för att vara med dig som har framtiden vid fötterna så anser jag att du gjort helt rätt i att göra slut. Du har nämligen gjort något mycket smart, nämligen ta slut på en massa lögner, spel och skit från hennes sida. Bättre än så ska du ha, eller hur?

Starkt jobbat! Fortsätt i de här spåren så kommer du att må mångfaldigt bättre inom kort.
Citera
2007-01-07, 20:02
Medlem
besservissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Äh, hon ville bara få lite billig uppskattning..

Ja eller kanske bara visa min sanna glädje över att kyuss mfl går vidare. Man får faktiskt vara trevlig utan att ha en baktanke vettu
Dessutom får jag tillräckligt med uppskattning och bekräftelse irl för att behöva sitta som vissa andra slapptaskar och fiska irl-träffar på ett internet forum

Men whatever..... de som vill kan ju ta åt sig och andra kan ju låta bli.
Citera
2007-01-07, 20:16
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Haha! Tack Cronz, men det blir inga böcker inom ämnet för min del. Jag har fått nog av kärlekssorg, det är trevligt att kunna ge andra råd och lite virtuella örfilar, men det räcker också gott och väl!

Ja, visst är det fantastiskt med människor som vet hur det känns!

Att du har kommit över det är bra, för du ska inte låta hennes dåliga beteenden påverka dig och ditt välmående. Om hon sedan låg med killen eller bara lekte gömma-tungan spelar liksom ingen roll, hon visade klart och tydligt var hennes kvalitetsstämpel ska läggas, dvs. i arslet där du även ska pricka in foten som sparkar ut henne för gott.

Nej, jag vet att du är kär men många killar inkl. mig själv blir knäsvaga p.g.a. att vi ens fått uppmärksamhet av en viss typ av tjej. Hon kanske är spännande på något sätt, är bra i sängen och allt sånt där som får oss killar att le på smilbanden dygnet runt. Men är hon något att ha? Något att visa upp för morsan när ni åker och firar jul ihop, något att ta med till polarna på sociala träffar? Någon att dela sitt liv med, skaffa ungar och sånt där som man kommer göra en vacker dag?

Fundera på vad du anser att du själv är värd, och om den här tjejen kan få dig att må dåligt igen så anser jag att det inte är värt besväret att låta henne spela på dina känslor något mer.

Lycka till Cronz, det är ett spel och tyvärr måste vissa av oss bränna oss lite för att lära oss reglerna. Med andra ord hoppas jag att du vinner nästa kast, för du liksom jag vet att man hellre vinner än förlorar. Och då måste man ofta tänka långsiktigt.

Jag håller tummarna för herrn.

Du har så jävla rätt i allt du skriver så det är sjukt! Hon är "spännande", jävligt attraktiv, rolig o allt det där.. Men efter det hon har gjort så har min familj/vänner att se henne som samma person som hon var innan, även jag ser henne som en annan person efter allt som har hänt.. Hon är en rastlös person som måste hela tiden göra någoting, kan inte sitta hemma o kolla på film om hennes kompisar skulle på ngn fest, för då skulle hon "missa" något osv..

Tack för att du får mig inse att det kanske inte är det rätta att fortsätta träffa henne..

Well well får se vad som händer!

tack för allt!
Citera
2007-01-07, 21:06
Medlem
Citat:
Om en tjej åker till Libanon för att ligga med en "bonde" (?) resten av sitt liv, istället för att vara med dig som har framtiden vid fötterna så anser jag att du gjort helt rätt i att göra slut. Du har nämligen gjort något mycket smart, nämligen ta slut på en massa lögner, spel och skit från hennes sida. Bättre än så ska du ha, eller hur?

Starkt jobbat! Fortsätt i de här spåren så kommer du att må mångfaldigt bättre inom kort.

taaack dina ord är som en värmande filt runt mitt spruckna hjärta
Citera
2007-01-07, 22:19
Medlem
Stengahs avatar
Vilken enorm tråd. Precis vad jag behövde just nu, har varit helnere pga en tjej sedan i tisdags, men efter att ha läst denna tråd förstår jag att jag handlat helt rätt. Att resultatet säkerligen skulle ha blivit betydligt värre ifall jag inte satt stopp redan nu. Även om mina problem nu bleknar i jämförelse med vissa av er andra.

Får se hur det känns framöver, återkommer med hela storyn ifall det känns värre i framtiden, alltid skönt att skriva av sig.

Jag själv har inga bra tips att ge så jag avstår, men jag önskar alla skribenter lycka till i framtiden!
Citera
2007-01-08, 02:12
Medlem
Nahibos avatar
Citat:

om en tjej åker till Libanon för att ligga med en "bonde" så har hon själv sagt hur mycket hon tycker att du är värd - alltså ingenting. spelar ingen roll vad hon säger itll dig för du skrev det så självklart i det du skrev.

att hon har ljugit om 3 ganska självklara saker gör det hela ännu bättre från din sida, vafan ska du lita på henne för när hon ljuger om sådana saker som inte spelar så stor roll?

man är tillsammans och älskar en person för den personen är, inte den personen målar upp - det är dömt att misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in