Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-07-15, 20:54
Medlem
Razzs avatar
Nej

Att ett enkelt litet ord kan svida så mycket..

Efter att det tagit slut med mitt ex som jag varit ihop med i 3,5 år och sedan inte pratat med henne på flera månader har vi senaste månaden tagit upp kontakten igen. Detta funkade bra i början men efter ett tag har jag fått känslor för henne igen. Vi gick en promenad idag och jag berättade hur jag känner och undrade om hon vill försöka igen. Hon svarade ett enkelt nej, det vill hon inte, hon vill fortsätta vara vänner. Så tom som jag känner mig nu var det längesen jag kände mig. Det går väl över, men jävlar vad hårt det är att få det levererat rakt i ansiktet sådär
Citera
2008-07-15, 21:02
Medlem
Blackwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz

Efter att det tagit slut med mitt ex som jag varit ihop med i 3,5 år och sedan inte pratat med henne på flera månader har vi senaste månaden tagit upp kontakten igen. Detta funkade bra i början men efter ett tag har jag fått känslor för henne igen. Vi gick en promenad idag och jag berättade hur jag känner och undrade om hon vill försöka igen. Hon svarade ett enkelt nej, det vill hon inte, hon vill fortsätta vara vänner. Så tom som jag känner mig nu var det längesen jag kände mig. Det går väl över, men jävlar vad hårt det är att få det levererat rakt i ansiktet sådär

Samtidigt var glad för det. Innan man får det där klara beskedet i form av ett nej, hon blir ihop med nån annan o.s.v. går man nog omedvetet och hoppas. Genom att få detta nejet kommer du nog finna att du kommer må fan så mycket bättre i slutändan.
Vi är fler som är i samma sits håll bara ut!
Citera
2008-07-16, 01:33
Medlem
Vad gör man när man blir ihop med sin bästa vän sen ett bra tag tillbaks, men det inte fungerar? Vi älskar varandra men hon klarar inte av mig, jag har en del bagage och problem som står ivägen, hon har en del själv och jag kan se förbi det, men hon orkar inte, hon har haft för många sådana relationer tidigare och orkar inte en till berg och dalbana, det förstår jag.

Och i samma veva blev jag arbetslös, känner att jag inte har någon framtid, kommer väl aldrig träffa någon tjej igen osv... Hamnat i en rätt djup svacka känns det som.. allt bara glider ur händerna på en..

Så hur ska man ta sig förbi detta, tidigare har det varit henne jag kunnat vända mig till, men nu går inte det, vi skickar lite sms då och då, vi tycker båda det känns bäst att inte helt och hållet bryta utan att istället veta att den andra finns där iaf... Älskar verkligen henne och kände att nu äntligen kanske saker löser sig, nu äntligen kanske man har en framtid.. Känns så jäkla tomt, har kunnat prata ut lite med några men det känns inte som om det hjälper, inte som kunde prata med henne..

Jag vill verkligen få tillbaka henne, om än inte som flickvän så åtminstonde som vän, det känns som om det kommer gå, med lite tid..

Blir galen, såfort jag tänker på henne börjar jag nästan gråta, såfort jag pratar om hur jag mår börjar jag gråta, jag pallar inte av detta länge till...
Citera
2008-07-16, 02:16
Medlem
kallemedks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hhrrmm
Text

Ja, hum, detta 'bagage' du pratar om kan ni inte reda ut det ihop eller själva lite snabbt? Min poäng är att det är ni som kan stötta varandra genom det här, alternativt ta ett mini-break där ni reder upp erat eget skit? Har jag missuppfattat situationen? Jag är trött -.- inte mycket sova på ett tag.
Citera
2008-07-16, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallemedk
Ja, hum, detta 'bagage' du pratar om kan ni inte reda ut det ihop eller själva lite snabbt? Min poäng är att det är ni som kan stötta varandra genom det här, alternativt ta ett mini-break där ni reder upp erat eget skit? Har jag missuppfattat situationen? Jag är trött -.- inte mycket sova på ett tag.

njaa, det jag har kan inte lösas lite snabbt, skulle egentligen behöva gå till en "hjärnskrynklare"(psykiatrier eller vad det heter :P), sitter rätt djupt.. Och det är just det hon inte orkar med, hon har haft relationer tidigare med personer som har haft diverse problem och hon har stöttat dom osv och det är inte lätt och jag förstår det, jag själv vill egentligen inte göra slut men jag förstår henne.. Men det är det som gör ont... Skulle jag inte gilla henne, och skulle jag veta att hon int gillade mig så skulle det inte kännas lika mycket..
Citera
2008-07-16, 02:43
Medlem
kallemedks avatar
Aha, förstår, taskigt sitts måste jag medge. Goda råd är dyra, jag känner mig fattig nu. Ta tid hos en psykiatriker och håll lite lätt kontakt med henne under tiden, sen efter ett tag kanske du är bra/bättre och hon kanske finns kvar. Finns hon inte kvar så kommer troligtvis nästa tjej som träffar dig slippa vissa av lasterna.

Poängen; gör allt för att bli bättre, det gynnar dig både nu och senare. Ja. Håll ut och var stark! Gl!
Citera
2008-07-16, 16:22
Medlem
Lol

Gör som jag... Riktigt pinsamt7dumt mot henne
Resultat även om jag vill ringa henne och träffa så kan jag inte/vill inte...
Och hon vill inte höra av mig..Men hon förtjänade de...... Men att ha käsnlor för en hora e jobbigt.. Blir iallafall ett clen cut nu... resultat även om jag vill så kan vi inte träffas blir ett par tuffa veckor sen e de slut
Senast redigerad av Mungos81 2008-07-16 kl. 16:24.
Citera
2008-07-16, 19:39
Medlem
TiniZs avatar
Varit tillsammans med min flickvän i lite längre än ett underbart år. Det har varit kanon och förra veckan så kom hon, helt plötsligt, och sa att hon ville tänka i ett par veckor. På samma kväll blev allt bra igen, och hon sa att jag var för bra för att göra slut med. Dagen efter undvek hon mig, och jag sa att vi lika gärna kunde skita i det.

Nu en vecka efter, så ringde jag och ville byta grejer. Hon började gråta och jag blev mer och mer hoppfull av att vi kunde försöka igen (för ingenting var fel). När vi träffades sedan, så sa jag att vi kunde fortsätta igen om hon ville. Det ville hon inte, utan sa att hon hade känslor för en annan men att hon fortfarande älskade mig och inte hade tappat några känslor.

Hurfan ska jag hantera detta? :@
Citera
2008-07-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz

Vafan har du henne i närheten för?!
Jag tror nästan du visste inom dig att det skulle bli såhär, bryt alla banden.
Citera
2008-07-17, 01:08
Medlem
thatdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Varit tillsammans med min flickvän i lite längre än ett underbart år. Det har varit kanon och förra veckan så kom hon, helt plötsligt, och sa att hon ville tänka i ett par veckor. På samma kväll blev allt bra igen, och hon sa att jag var för bra för att göra slut med. Dagen efter undvek hon mig, och jag sa att vi lika gärna kunde skita i det.

Nu en vecka efter, så ringde jag och ville byta grejer. Hon började gråta och jag blev mer och mer hoppfull av att vi kunde försöka igen (för ingenting var fel). När vi träffades sedan, så sa jag att vi kunde fortsätta igen om hon ville. Det ville hon inte, utan sa att hon hade känslor för en annan men att hon fortfarande älskade mig och inte hade tappat några känslor.

Hurfan ska jag hantera detta? :@

Att hon går och får känslor för någon annan under tiden ni är ihop låter inte som någon tjej jag skulle villja ha något att göra med iaf.

Om du vill ha henne ändå så ge det tid och stressa henne inte till något.
Citera
2008-07-17, 03:04
Medlem
Jag är helt omöjlig när det gäller kärleksorger.

Är inte intresserad av förhållanden för sakens skull specielt. Det fanns en yngre ( tre år) tjej som var förälskad/kär i mig när jag var 16. Jag rördes aldrig i början och avvisade henne. Efter ett år så togs kontakten upp igen och det blev mycket. Denna gång föll jag även för henne, men då jag antog att det enda som var attraktivt hos mig var just pågrund utav att tjejer enkelt charmeras till äldre och att min musikstil gjorde mycket så avvisade jag henne igen då jag inte ville vara bland dom personer som håller hela sin relation på det, och jag ville inte bli dumpad försnabbt om jag skulle ge mig in i det.

Hon fastnade dock, men när jag denna gång tog upp kontakten så var hon absolut inte intresserad. Detta var för två år sedan, och jag anknyter allt kvinnligt till henne. Tex behå reklamer gör mig påmind, och även kort blont hår, hästar och tandställning.

Allt går bort, men detta tar otroligt lång tid känns det som.
Citera
2008-07-17, 12:23
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatdude
Att hon går och får känslor för någon annan under tiden ni är ihop låter inte som någon tjej jag skulle villja ha något att göra med iaf.

Om du vill ha henne ändå så ge det tid och stressa henne inte till något.

Nej, jag vet inte. Jag sa att hon fick två dagar på sig att bestämma vem hon ville vara med. Hon sa att hon redan hade bestämt sig. Grejen är att killen är 25 (vi är 18). Det känns liksom inte som att någon av dem vill ha ett seriöst förhållande, så när det tar slut kan det finnas risk att hon kommer tillbaka (eller så blir vi aldrig mer ihop igen). Jag vill inte ta tillbaka henne, men samtidigt så är ju känslorna så starka fortfarande att jag inte vet vad jag skulle göra om hon kom tillbaka om 1-2 veckor. Förstår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in