2012-04-21, 00:26
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Mina barndomsvänner men vi börjar flyta iväg från varandra. Den ena utav dom lyssnar men inga tips, ingenting utan mest tyst och visst behövs det men ibland vill man ha åsikter och han har inga.

Den andra.. Ja, allt vändes smått upp och ner när han blev kär i mig. Vi var fortfarande vänner och inget illa men på något sätt fick sig våran vänskap en törn.

Sen hade jag vänner i samma åldersgrupp från plugget men gick om ett år då jag tog ett sabbatår och dom tar studenten i år och vi har helt olika klasstider som lektioner och dom jag hängde med varje dag förut ser jag knappt 1 gång i månaden.

Men du har inte funderat att starta ett ämne om det på detta forum lr något annat forum som kan ge dig åsikter och kritik och välbehövliga tips?

Sen är det nåt så kan du höra av dig till mig via PM så lyssnar jag och ger dig som råd jag kan.
Citera
2012-04-21, 00:31
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Men du har inte funderat att starta ett ämne om det på detta forum lr något annat forum som kan ge dig åsikter och kritik och välbehövliga tips?

Nja, känner att jag redan har "horat" ut mig nog. Tar emot som fan att skriva här, blev dock lite för mycket depp och var tvungen att ventilera, börjar lugna ner mig smått nu.

Citat:
Sen är det nåt så kan du höra av dig till mig via PM så lyssnar jag och ger dig som råd jag kan.

Tackar, uppskattas!
Citera
2012-04-21, 00:36
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Nja, känner att jag redan har "horat" ut mig nog. Tar emot som fan att skriva här, blev dock lite för mycket depp och var tvungen att ventilera, börjar lugna ner mig smått nu.

Det är inget "horande" utan ett skitbra sätt att få ut allting och fortsätt med det. Få ur dig alla tankar och funderingar, det hjälper än att se ljusare på saker och ting.
Citera
2012-04-21, 00:41
Medlem
Fick idag veta att min exflickvän varit otrogen med en av mina bästa vänner, eller föredetta bästa vänner. Detta ska ha skett cirka två månader innan hon dumpade mig.

Vet sedan tidigare också att hon fortfarande har känslor kvar för mig.
Varför hon var otrogen med en av mina bästa vänner vet hon inte. "Det bara hände."

Hon hotade idag också med att "bli tillsammans med honom, om jag inte tar henne tillbaka".
Underbart, helt underbart. Hon är helt ur balans och jag mår prima. Har en ny flickvän som är underbart fantastisk och kunde inte bry mig mindre om mitt ex eller min föredetta bästa vän.

Visst känns det surt och jobbigt att hon var otrogen mot mig, men just nu bryr jag mig verkligen inte. Gjort är gjort och ingen av dom betyder något för mig längre.

Har alltid varit den som brytt mig mer om andra, än om mig själv. Men efter att jag fick veta detta, kan jag bara se på och uppskatta underhållningen jag får. Jag menar, att hota med att bli tillsammans med min föredetta bästa vän om jag inte tar henne tillbaka.

Har nu totalt 47 missade samtal från henne sedan klockan 19.00 och totalt 4 sms från min föredetta bästa vän där han "förklarar sig".

Just ikväll ska jag mysa med min underbara flicka och bara totalt strunta i dessa två tokar, förhoppningsvis ger de sig tillslut och lämnar mig i fred. Så kan de leva sitt liv tillsammans, utan att störa mig.

Kom förövrigt även ett sms till min "nya" flickväns telefon kring 22-tiden. Från mitt ex.
"Lämna *** ifred, han är bara med dig för att komma över mig. Han har sagt att han vill vara med mig och vi har till och med haft sex igår, han är inte intresserad av dig!!!" Vi båda skrattade gott när detta sms kom, då vi var med varandra hela dagen igår.

Är som sagt inte den som vältrar mig i andras olycka, men efter vad jag fått veta idag, ska jag bara sätta mig ner och njuta av den underhållning som kommer utspela sig framför mina ögon de närmsta dagarna.

Allt gott kära Flashbackare, ta det lugnt i helgen!

Edit: Mitt ex är alltså 20 år gammal, även om det är otroligt svårt att förstå efter hur hon beter sig.
Citera
2012-04-21, 00:43
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Det är inget "horande" utan ett skitbra sätt att få ut allting och fortsätt med det. Få ur dig alla tankar och funderingar, det hjälper än att se ljusare på saker och ting.

Jo, men jag är en väldigt reserverad och instängd person. Jag skäms.

Sen vet jag inte hur jag ska börja, jag började skriva en "bok", ett sätt att ventilera men kom endast 2-4 sidor, minns inte helt då det var cirka ett år sen jag började och slutade några dagar efter.
Senast redigerad av TheGamer 2012-04-21 kl. 00:53.
Citera
2012-04-21, 00:46
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoffmaestro90
..

Välkommen till klubben med knäppa ex

Hoppas att det blir bättre med din nuvarande och om ni båda har Iphone/android telefon kan ni skaffa appar för att blockera henne så bara att söka på Google play eller Itunes
Citera
2012-04-21, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoffmaestro90
Fick idag veta att min exflickvän varit otrogen med en av mina bästa vänner, eller föredetta bästa vänner. Detta ska ha skett cirka två månader innan hon dumpade mig.

Vet sedan tidigare också att hon fortfarande har känslor kvar för mig.
Varför hon var otrogen med en av mina bästa vänner vet hon inte. "Det bara hände."

Hon hotade idag också med att "bli tillsammans med honom, om jag inte tar henne tillbaka".
Underbart, helt underbart. Hon är helt ur balans och jag mår prima. Har en ny flickvän som är underbart fantastisk och kunde inte bry mig mindre om mitt ex eller min föredetta bästa vän.

Visst känns det surt och jobbigt att hon var otrogen mot mig, men just nu bryr jag mig verkligen inte. Gjort är gjort och ingen av dom betyder något för mig längre.

Har alltid varit den som brytt mig mer om andra, än om mig själv. Men efter att jag fick veta detta, kan jag bara se på och uppskatta underhållningen jag får. Jag menar, att hota med att bli tillsammans med min föredetta bästa vän om jag inte tar henne tillbaka.

Har nu totalt 47 missade samtal från henne sedan klockan 19.00 och totalt 4 sms från min föredetta bästa vän där han "förklarar sig".

Just ikväll ska jag mysa med min underbara flicka och bara totalt strunta i dessa två tokar, förhoppningsvis ger de sig tillslut och lämnar mig i fred. Så kan de leva sitt liv tillsammans, utan att störa mig.

Kom förövrigt även ett sms till min "nya" flickväns telefon kring 22-tiden. Från mitt ex.
"Lämna *** ifred, han är bara med dig för att komma över mig. Han har sagt att han vill vara med mig och vi har till och med haft sex igår, han är inte intresserad av dig!!!" Vi båda skrattade gott när detta sms kom, då vi var med varandra hela dagen igår.

Är som sagt inte den som vältrar mig i andras olycka, men efter vad jag fått veta idag, ska jag bara sätta mig ner och njuta av den underhållning som kommer utspela sig framför mina ögon de närmsta dagarna.

Allt gott kära Flashbackare, ta det lugnt i helgen!

Edit: Mitt ex är alltså 20 år gammal, även om det är otroligt svårt att förstå efter hur hon beter sig.
Haha klockrent alltså... Du sover gott i natt iaf
Rätt skönt när det där vänder, jag menar att man först tänker mer på andra är sen själv, och sen börjar tänka mer på sej själv?
Bara en sån sak ger någon slags styrka på något vis och man får lite mer ro i kroppen, lycka till med nya tjejen nu!
Citera
2012-04-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupevarmare
Du, det finns inte en enda brud som är värd ditt förfall eller självmordstankar. Tar man livet av sig på grund av en tjej, då har man sjunkit lågt. Menar absolut inget illa nu, så bli inte sur. Min livsresa inkluderar svår sjukdom (nära döden), enorma svek från mina nära och kära och en massa annat. Att tjejen svek mig kommer inte ens i närheten av ovannämnda livskriser.

Självmordstankarna kom inte pga henne utan för att inget jag gjorde i livet var roligt och jag klarade inte av att hantera mitt jobb så hon var enbart en utlösande faktor. Hon hade gjort det hela uthärdligt men när allt brast var jag tvungen att få professionell hjälp för att klara mig. Faktumet att jag mådde så dåligt innan att jag inte kunde vara lycklig själv var egentligen problemet. Tycker definitivt att man kan försöka få om man mår så dåligt att man överväger att ta livet av sig, oavsett orsak.

Jag anser fortfarande att uppbrottet är det största traumat i mitt liv och trumfar över alla dödsfall jag haft nära, man kan inte generalisera andras upplevelser utifrån sitt eget perspektiv. Dock så vältrar jag mig inte i olycka för det var 11 månader sedan och jag har accepterat det som är vilket enligt mig är den viktigaste insikten man måste nå med sin bearbetning av sorgen.

Med detta avser jag inte göra något försvarstal över mina gärningar utan snarare propagera för att söka hjälp. Många har svårt att be om hjälp och ser det som fegt men jag håller inte med.
Citera
2012-04-21, 09:58
Medlem
Citat:
Jävla skit säger jag bara..

Det där kände jag också efter någon månad eller två, det är lätt att komma in i någon pseudo-trygghet i början när man tror man kommit längre än man gjort. Sen kommer återfallet och sorgen gör sig påmind och dessvärre är det bara att rida ut stormen.

Frågorna kommer du aldrig få svar på och jag lovar dig att inga svar är bra nog ändå. Det är dock viktigt att du aldrig anklagar och tvivlar på dig själv, innerst inne vet du att du gjorde allt som var möjligt för ert förhållande och det finns verkligen inget mer du hade kunnat göra. Livet är inte helt rättvist så det lättaste är att försöka acceptera att du inte får svar på frågorna, och du behöver det faktiskt inte heller även om det känns som så nu.

Det är lätt att tro att hon gått som vinnare ur det hela och att hon verkligen är lycklig varje dag men gör det egentligen någon skillnad för dig om hon är det eller inte? Oavsett så är hon inte en del av ditt liv längre och vad hon än gör med sitt liv har inte med dig att göra. Du är en vinnare om du klarar dig ur det här och inom en obestämd period kan ta dig upp till ytan och finna din egen lycka igen. Din egen lycka är det enda som spelar roll.

Allt känns förgäves nu men det kommer bli bättre, klandra inte dig själv för de misstag du gjort utan försök förlåta dig själv. Du gjorde ditt bästa och i längden kommer du få betalt för mödan!
Citera
2012-04-21, 12:29
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warpfreak
Det där kände jag också efter någon månad eller två, det är lätt att komma in i någon pseudo-trygghet i början när man tror man kommit längre än man gjort. Sen kommer återfallet och sorgen gör sig påmind och dessvärre är det bara att rida ut stormen.

Frågorna kommer du aldrig få svar på och jag lovar dig att inga svar är bra nog ändå. Det är dock viktigt att du aldrig anklagar och tvivlar på dig själv, innerst inne vet du att du gjorde allt som var möjligt för ert förhållande och det finns verkligen inget mer du hade kunnat göra. Livet är inte helt rättvist så det lättaste är att försöka acceptera att du inte får svar på frågorna, och du behöver det faktiskt inte heller även om det känns som så nu.

Det är lätt att tro att hon gått som vinnare ur det hela och att hon verkligen är lycklig varje dag men gör det egentligen någon skillnad för dig om hon är det eller inte? Oavsett så är hon inte en del av ditt liv längre och vad hon än gör med sitt liv har inte med dig att göra. Du är en vinnare om du klarar dig ur det här och inom en obestämd period kan ta dig upp till ytan och finna din egen lycka igen. Din egen lycka är det enda som spelar roll.

Allt känns förgäves nu men det kommer bli bättre, klandra inte dig själv för de misstag du gjort utan försök förlåta dig själv. Du gjorde ditt bästa och i längden kommer du få betalt för mödan!

Grymt bra skrivit, alla som är här inne läs detta!
Citera
2012-04-21, 18:59
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warpfreak

Du har rätt, det träliga är dock att det gått 4 månader cirka..

Känns bättre när det är ljust men framåt nätterna blir det värre.

http://www.youtube.com/watch?v=4oWFMUay6o8
Citera
2012-04-21, 20:06
Bannlyst
Mohahahaha..... 3e smset från exet kom idag.
Nu snurrar det fullständigt i hennes lilla tomma träskalle jag kan tala om, and i love it !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in