2012-04-11, 08:22
Medlem
Heikonpeikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warpfreak
Du har inga skyldigheter mot någon annan än dig själv. Hon krossar dig och det är inget att känna dåligt samvete för.

Hon har sig själv att skylla och får väl flytta hem till sina föräldrar.

Men jag vill nästan inte se henne som skyldig, jag vet ju att egentligen är det inte hennes fel att hennes känslor har svalnat. Det som tär på mig mest är att hon flirtar och har "kul" med andra på fester å sånt

Hon är ju så kall mot mig, vi skickade sms igår med varandra, då skrev hon en :/ smiley. Det fick liksom mina nerver att lugna sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Äntligen är det över och jag kan släppa henne utan problem, vill inte skriva rakt upp och ner i tråden, men är någon nyfiken på vad det är som gör det så enkelt för mej att släppa så skicka PM ni kommer bli chockade över hur en person som poängterar att hon är " mer ärlig för sitt egna bästa " och där jag känner att jag skulle kunna få hennes nya att dumpa henne på en kväll funderar
Jag delar gärna med mej.

Jag skulle gärna vilja veta om det går bra...
Citera
2012-04-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Sorgligt. Så där hade jag det i många, många år vilket pajade allt annat.

Shit. Pga att du mådde dåligt över ditt ex ?
Citera
2012-04-11, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heikonpeikon
Men jag vill nästan inte se henne som skyldig, jag vet ju att egentligen är det inte hennes fel att hennes känslor har svalnat. Det som tär på mig mest är att hon flirtar och har "kul" med andra på fester å sånt

Hon är ju så kall mot mig, vi skickade sms igår med varandra, då skrev hon en :/ smiley. Det fick liksom mina nerver att lugna sig.

Ett bra tips är att intala sej det värsta om sitt ex även om det tar emot, jag trodde mitt ex var ärlig mot mej även om det skulle såra mej men jag hade fel.

Jag trodde bergis på att mitt ex hela tiden var ärlig mot mej som vi "lovade" varandra, men det är något jag tror dom säger till oss för att dom inte vill såra oss.
Dom vet att vi mår dåligt, dom vill vara "ärliga" som det heter för dom vet att vi går på allt dom säger då.

Jag gick på den niten, men tack vare det så är det lättare att släppa..

Skit i dom oavsett som sagt jag trodde mitt ex var det men haha nope !!
Citera
2012-04-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Ett bra tips är att intala sej det värsta om sitt ex även om det tar emot, jag trodde mitt ex var ärlig mot mej även om det skulle såra mej men jag hade fel.

Jag trodde bergis på att mitt ex hela tiden var ärlig mot mej som vi "lovade" varandra, men det är något jag tror dom säger till oss för att dom inte vill såra oss.
Dom vet att vi mår dåligt, dom vill vara "ärliga" som det heter för dom vet att vi går på allt dom säger då.

Jag gick på den niten, men tack vare det så är det lättare att släppa..

Skit i dom oavsett som sagt jag trodde mitt ex var det men haha nope !!

Det där är helt makalöst det du är inne på där. Man kan bli total-lurad i den situationen! Man tror det körs med raka puckar, och man har helt klart för sig hur den andra känner, och man tycker man har gjort klart detta med varandra, så som en blixt från klar himmel smäller det till och man åker dit så det smäller om det. Det är mycket bättre om folk är nästan brutalt ärliga i de här situationerna. Det blir så fruktansvärt falskt och oärligt annars. Dessutom tycker jag iaf att man såras mer på det sättet än när man är rak och ärlig. Dessutom slipper man ha hundra frågor i huvudet, tills man får nästan agera psykolog för att få fram hur det verkligen ligger till. Man skulle spara en hel del tid och terapi på det sättet. =)
Det som jag verkligen inte ids med är det där "hemliga beteendet" som någon var inne på här tidigare. Det tycks inte finnas någon ände på hur långt vissa kan gå, och vad man kan säga och dra till med, förutom att just säga hur det ligger till. Det är nog som du är inne på att man kanske inte vill såra den andre, men i regel kommer man antingen på det själv tids nog, eller får reda på hur det till slut på något sätt. Så återigen, ärlighet varar längst. Och har man varit tillsammans med en person, som man har haft det bra med, tycker jag faktiskt det är ett rimligt att förvänta sig det.
Citera
2012-04-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4llmighty
Borde man skicka iväg ett sms till henne? Inte något sorligt, men typ skämta lite och skriva något med att det skulle vara våran årsdag idag

eller kommer det skrika desperation av mig om jag gör det?

Det kan vara bra att skriva ner det där du vill skriva till henne, utan att skicka det. Ofta tycker jag man ångrar sig ganska snabbt efter man skrivit det där mejlet, skickat sms:et eller ringt.. Man vaggar nog in sig i någon förhoppning att man ska få ett typ av svar som man inte kommer få, om man får svar alls.. =)
Det har ofta hjälpt mig iaf i de stunderna när det riktigt skriker i en att man bara vill ta kontakt med den där personen.. Man skriver ner det, låter det vara, sedan läser man det dagen efter och inser att det förmodligen vart lika bra att man inte skickade det. =)
Citera
2012-04-11, 17:21
Medlem
kupevarmares avatar
På lördag är det fyra veckor sen hon gjorde slut med mig.

Sitter här med en stor klump i magen. Det kliar i fingrarna, vill kolla in hennes facebook (har inte gjort det på två-tre dagar). Googlade hennes namn och hon har registrerat sig på en annan community som typ bara folk i USA använder. Fattar inte vad hon håller på med. Så falsk, så vidrig, så lögnaktig. Väger just nu för- och nackdelar med att kolla in hennes facebook. Nackdelarna väger klart tyngre så jag avstår.

Det är alltid när jag vaknar som svartsjukan är som mest påtaglig. Jag sitter och grubblar på vad hon har gjort kvällen innan och målar upp jobbiga scenarion i huvudet. Extra jobbigt när jag inte har nåt att se fram emot den närmsta tiden, en inflyttningsfest om tre veckor är det enda som är planerat.

Vad fan ska jag göra, känner mig som en mobbad jävla stalker.
Citera
2012-04-11, 18:33
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
tänk rationellt! Var ens ex en otrogen gris så ge fan i att sakna någon drömmänniska som ändå inte existerade. Varför nöja sig med någon man aldrig borde träffat?
Citera
2012-04-11, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kupevarmare
På lördag är det fyra veckor sen hon gjorde slut med mig.

Sitter här med en stor klump i magen. Det kliar i fingrarna, vill kolla in hennes facebook (har inte gjort det på två-tre dagar). Googlade hennes namn och hon har registrerat sig på en annan community som typ bara folk i USA använder. Fattar inte vad hon håller på med. Så falsk, så vidrig, så lögnaktig. Väger just nu för- och nackdelar med att kolla in hennes facebook. Nackdelarna väger klart tyngre så jag avstår.

Det är alltid när jag vaknar som svartsjukan är som mest påtaglig. Jag sitter och grubblar på vad hon har gjort kvällen innan och målar upp jobbiga scenarion i huvudet. Extra jobbigt när jag inte har nåt att se fram emot den närmsta tiden, en inflyttningsfest om tre veckor är det enda som är planerat.

Vad fan ska jag göra, känner mig som en mobbad jävla stalker.
Finns ingen som helst anledning till att kolla henne, ser du nått som känns bra för din skull är det du själv som lurar dej, du tror det handlar om dej eller nått sånt och det slår till 99% gånger fel
Står det tex "jag saknar " så antar du att det handlar om dej, du vill att det ska handla om dej!

Du har tusen frågor i skallen, snokar du får du kanske 200 frågor till i huvudet och du får ännu mer att tänka på.
Jag trodde inte på när folk skrev till mej för jag tyckte mitt ex var speciell, låt det vara det är det bästa !!
Citera
2012-04-11, 19:58
Medlem
Citat:

Är det ditt fel att hennes känslor svalnat? Det är hennes fel tro mig för hon har inte gjort något för att förhindra det. Du, liksom många andra, matas konstant med lögner och svek till den grad att du börjar tvivla på dig själv.

Det är ett gravt misstag för den enda du måste leva konstant med är dig själv. Hon ljög för dig och skiter faktiskt i dig, ju förr du inser det desto bättre. Jag menar inte att du ska mordhota henne eller skicka arga mess men du ska inse att hon inte är värd din tid.

Bryt med henne, skicka inga mer mess, svara inte när hon ringer. Det är över nu och du måste satsa på dig själv utan henne för att klara dig ur allt. Det är jobbigt i början men tro mig, det är bättre i längden. Alla som prövat no-contact kan vittna om dess effektivitet.
Citera
2012-04-11, 20:52
Medlem
Heikonpeikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warpfreak
Är det ditt fel att hennes känslor svalnat? Det är hennes fel tro mig för hon har inte gjort något för att förhindra det. Du, liksom många andra, matas konstant med lögner och svek till den grad att du börjar tvivla på dig själv.

Det är ett gravt misstag för den enda du måste leva konstant med är dig själv. Hon ljög för dig och skiter faktiskt i dig, ju förr du inser det desto bättre. Jag menar inte att du ska mordhota henne eller skicka arga mess men du ska inse att hon inte är värd din tid.

Bryt med henne, skicka inga mer mess, svara inte när hon ringer. Det är över nu och du måste satsa på dig själv utan henne för att klara dig ur allt. Det är jobbigt i början men tro mig, det är bättre i längden. Alla som prövat no-contact kan vittna om dess effektivitet.

Idag ringde hon, vi pratade lite allmänt strunt samt om vi skulle åka och träffa våra polare till helgen pga av dom har just fått ett barn. Iofs så skulle jag dit ändå men det var hon som frågade ifall hon fick bli med. Jag sa ja då inga av våra närmaste vet nåt om break-up:et.

Jag blir så jäkla förvirrad, vill hon att vi försöker igen, eller är hon i "snäll"-stadiet?
Egentligen är jag bara sur på henne, försöker va kall. Det va ju hon som drog upp detta med pausen??
Citera
2012-04-11, 21:00
Bannlyst
Citat:
Idag ringde hon, vi pratade lite allmänt strunt samt om vi skulle åka och träffa våra polare till helgen pga av dom har just fått ett barn. Iofs så skulle jag dit ändå men det var hon som frågade ifall hon fick bli med. Jag sa ja då inga av våra närmaste vet nåt om break-up:et.

Jag blir så jäkla förvirrad, vill hon att vi försöker igen, eller är hon i "snäll"-stadiet?
Egentligen är jag bara sur på henne, försöker va kall. Det va ju hon som drog upp detta med pausen??

Tänk såhär.
hur skulle du må om ni åkte dit och hon var som "vanligt" när ni var tillsammans.... hur kommer du ärligt må på kvällen när du ska lägga dej då?.... knappast som en prins eller hur ?...
Citera
2012-04-11, 21:21
Medlem
Har ni också en sån här sjuk tanke: "hoppas hon mår minst lika dåligt som jag"? Det är allt jag tänker på! Jag mår piss, då vill jag att hon också ska göra det! Eller är det bara jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in