Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Ett bra tips är att intala sej det värsta om sitt ex även om det tar emot, jag trodde mitt ex var ärlig mot mej även om det skulle såra mej men jag hade fel.
Jag trodde bergis på att mitt ex hela tiden var ärlig mot mej som vi "lovade" varandra, men det är något jag tror dom säger till oss för att dom inte vill såra oss.
Dom vet att vi mår dåligt, dom vill vara "ärliga" som det heter för dom vet att vi går på allt dom säger då.
Jag gick på den niten, men tack vare det så är det lättare att släppa..
Skit i dom oavsett som sagt jag trodde mitt ex var det men haha nope !!
Det där är helt makalöst det du är inne på där. Man kan bli total-lurad i den situationen! Man tror det körs med raka puckar, och man har helt klart för sig hur den andra känner, och man tycker man har gjort klart detta med varandra, så som en blixt från klar himmel smäller det till och man åker dit så det smäller om det. Det är mycket bättre om folk är nästan brutalt ärliga i de här situationerna. Det blir så fruktansvärt falskt och oärligt annars. Dessutom tycker jag iaf att man såras mer på det sättet än när man är rak och ärlig. Dessutom slipper man ha hundra frågor i huvudet, tills man får nästan agera psykolog för att få fram hur det verkligen ligger till. Man skulle spara en hel del tid och terapi på det sättet. =)
Det som jag verkligen inte ids med är det där "hemliga beteendet" som någon var inne på här tidigare. Det tycks inte finnas någon ände på hur långt vissa kan gå, och vad man kan säga och dra till med, förutom att just säga hur det ligger till. Det är nog som du är inne på att man kanske inte vill såra den andre, men i regel kommer man antingen på det själv tids nog, eller får reda på hur det till slut på något sätt. Så återigen, ärlighet varar längst. Och har man varit tillsammans med en person, som man har haft det bra med, tycker jag faktiskt det är ett rimligt att förvänta sig det.