Tro mig, lägg aldrig all din lycka och ditt liv i en någon annans händer. Människor förändras hela tiden, och man kan nästan aldrig lita på någon till 100%.
Om du har blivit dumpad och fått ditt hjärta krossat, gå vidare, det är hans/hennes förlust, livet är inte en film med ett lyckligt slut.
Jag vill bara säga att jag blev dumpad, efter ett 5 års lyckligt förhållande och allt jag gjorde i 6 månader var att tycka synd om mig själv, var deprimerad varje dag och kände verkligen att livet inte var värt att leva, jag gjorde inget annat än att stanna hemma och gå till jobbet.
Så en dag vaknade jag upp och tänkte för mig själv, vad fan håller jag på med?
Hur kan jag låta denna tjejen, som dumpade mig och lämnade mig ensam i detta elände ändå ha kontroll över mitt liv? Varför gråta över någon som inte ens vill vara med mig? Varför lägger jag inte all min energi på mig själv och de människor som älskar mig för den jag är och inget annat?
Så den dagen ändra jag allt, jag ville att min kropp & själ skulle känna lycka igen.
Jag började träna hårt varje dag, köpte nya kläder, fräschade till mitt utseende, gjorde alla saker som jag alltid velat göra, spela instrument, gick ut med vänner och bara tänkte på positiva saker och njuta av livet som det är - fantastiskt, jag gjorde bara saker som var bra för mig och gjorde mig glad. Livet är stort, vackert, det är allt du vill att det ska vara.
Det är ditt liv och låt inte någon annan ha kontroll över det, du har kontroll över allt, din framtid, dina känslor och varje dag är en ny dag med oändliga möjligheter, för storhet och för nya positiva saker.
"Döm inte ditt liv från en människas ögon, titta på ditt liv genom universums ögon" - Det finns inga gränser i livet. Ingenting är omöjligt, och du kan verkligen uppnå vad du vill så länge du arbetar tillräckligt hårt för att få det.
Så sitt inte där i din ensamhet och känn sorg, GÅ UT OCH FÅNGA LYCKAN!
Senast redigerad av Jagharsyndat 2012-03-13 kl. 20:21.