2012-03-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Med tiden tror jag man kan glömma henne i princip helt. Jag är helt förkrossad nu, men varför kämpa för något man vet att man aldrig kan få igen? Tyvär kan man bara acceptera skiten hur jävligt det än är, förr eller senare måste smärtan gå över, gör den inte det så ja då är nog självmordet fler steg närmare..

Man ska inte kämpa för dem alls, gjort är gjort men de kan ändå vara den största kärleken man har haft. Det enda jag opponerar mig emot är att intala sig själv att man inte hade starka känslor för hade så inte varit fallet hade ingen av oss varit här.
Citera
2012-03-13, 18:32
Medlem
Allt känns så jävla rörigt nu i livet. Plugget ska man hålla uppe och samtidigt fokusera bort allt detta med denna tjej. Funderar seriöst på att boka tid hos en kurator här på universitet. Bara få häva ur mig allt för någon som inte har åsikter om tjejen eller om hur jag ska göra osv osv. Bara få höra nån klok mening av någon. Känner mig inte suicid eller något , men det känns som att jag är helt jävla rådvill...

Någon som provat att gå till en dylik ?
Citera
2012-03-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel-Olle
Allt känns så jävla rörigt nu i livet. Plugget ska man hålla uppe och samtidigt fokusera bort allt detta med denna tjej. Funderar seriöst på att boka tid hos en kurator här på universitet. Bara få häva ur mig allt för någon som inte har åsikter om tjejen eller om hur jag ska göra osv osv. Bara få höra nån klok mening av någon. Känner mig inte suicid eller något , men det känns som att jag är helt jävla rådvill...

Någon som provat att gå till en dylik ?

Jag gick till kuratorn två gånger på universitetet. Var skönt att prata lite men hjälpte ingenting faktiskt. Men gick till en psykolog idag så får vi se om det är bättre
Citera
2012-03-13, 18:51
Medlem
lindhollows avatar
Kolla på F R I E N D S
Citera
2012-03-13, 19:01
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhollow
Kolla på F R I E N D S

Näj, kolla på 2 and Half Men med Charlie Sheen! Ni är honom nu...
Citera
2012-03-13, 19:03
Medlem
lindhollows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Näj, kolla på 2 and Half Men med Charlie Sheen! Ni är honom nu...

Funkar säkert också!
Citera
2012-03-13, 19:06
Bannlyst
En psykolog eller kurator eller vad det nu bli kan aldrig lösa problemen, det enda dom kan göra är att få dej att tänka på ett eller annat sätt, se saker på ett annat sätt, det är du och ditt liv och dina beslut och det är bara du som kan göra något.

Du kan bara avgöra hur du vill göra med ditt ex, det är bara du som kan påverka ditt liv och din framtid, inte hon, hon ska inte få påverka ditt liv även om hon gör det nu men det är för att du tillåter det.

Det är så det är och det vet vi alla, men vi måste grow some balls och inse det och göra något åt det.

Det är faktiskt bara så "enkelt" ..... Även om det är otroligt svårt, livet tar inte slut när man förlorar sin livs kärlek, även om det känns så.

Du styr över ditt liv och dina beslut, ingen annan!
Citera
2012-03-13, 19:19
Medlem
lindhollows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
En psykolog eller kurator eller vad det nu bli kan aldrig lösa problemen, det enda dom kan göra är att få dej att tänka på ett eller annat sätt, se saker på ett annat sätt, det är du och ditt liv och dina beslut och det är bara du som kan göra något.

Du kan bara avgöra hur du vill göra med ditt ex, det är bara du som kan påverka ditt liv och din framtid, inte hon, hon ska inte få påverka ditt liv även om hon gör det nu men det är för att du tillåter det.

Det är så det är och det vet vi alla, men vi måste grow some balls och inse det och göra något åt det.

Det är faktiskt bara så "enkelt" ..... Även om det är otroligt svårt, livet tar inte slut när man förlorar sin livs kärlek, även om det känns så.

Du styr över ditt liv och dina beslut, ingen annan!

Jag skulle säga att det bara handlar om EN sak. The all time klyscha.. tid. Tiden läker fan alla sår. Sen visst, man kan bli fanatisk och aldrig komma över grejer osv men DÅ kanske det är dax att söka sig till kuratorn. Handlar i ett sånt fall nog mer om en grundläggande struktur i sitt liv man behöver hjälp med än ngt annat.. Annars brukar livet lösa det där! Tricket är att "fördriva" tiden tills känslorna flyttat ut och livet erbjuder nya spännande saker...
Citera
2012-03-13, 19:22
Bannlyst
Citat:
Jag skulle säga att det bara handlar om EN sak. The all time klyscha.. tid. Tiden läker fan alla sår. Sen visst, man kan bli fanatisk och aldrig komma över grejer osv men DÅ kanske det är dax att söka sig till kuratorn. Handlar i ett sånt fall nog mer om en grundläggande struktur i sitt liv man behöver hjälp med än ngt annat.. Annars brukar livet lösa det där! Tricket är att "fördriva" tiden tills känslorna flyttat ut och livet erbjuder nya spännande saker...

Tiden läker inte alla sår, men du lär dej leva med dom.

Ta kontrollen över sitt liv, göra saker, aktivera sej på olika sätt och på det tid så kommer det blir bättre dag för dag.

Jag utgår bara ifrån mej själv hur jag mådde i slutet av oktober och idag.
Citera
2012-03-13, 19:31
Medlem
lindhollows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Tiden läker inte alla sår, men du lär dej leva med dom.

Ta kontrollen över sitt liv, göra saker, aktivera sej på olika sätt och på det tid så kommer det blir bättre dag för dag.

Jag utgår bara ifrån mej själv hur jag mådde i slutet av oktober och idag.

Om vi ska fortsätta i metaforer tänker jag snarare att tiden visst läcker alla sår. Däremot får vi i många fall bestående ärr...
Citera
2012-03-13, 19:35
Bannlyst
Citat:
Om vi ska fortsätta i metaforer tänker jag snarare att tiden visst läcker alla sår. Däremot får vi i många fall bestående ärr...

Okey då
Idag såg jag en tjej som sprang ute i kort kjol och var troslös haha, det gjorde min dag i solskenet, nån annan som fått dagen att vara bra
Citera
2012-03-13, 19:35
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:

Men ett ärr är ett oläkt sår, så med tiden kommer det jobbiga att dämpas men aldrig försvinna helt utan alltid att ligga i bakhuvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in