2012-03-12, 12:05
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
känns skapligt att nån annan tror på mej och henne igen när jag själv knappt gör det

Beror ju mycket på att jag vet ganska mycket om din sits och ditt ex. Vill inte ge massa förhoppningar det vet ju...
Citera
2012-03-12, 12:14
Medlem
Jag skulle bryta kontakten vet. Men igår ringde Hon och jag svarade så sa hon att hon önskar jag var där och saknade mig men.. Fuck vill verkligen ha tillbaka henne . Fan också. Jag kanske bara är dum som håller på såhär. Gillar inte mig själv , är så jävla svag när det kommer till henne ...

Tror jag lämnar denna tråd nu. Det är bara upp till mig själv hur jag gör ändå.. Jag får se vad som händer i framtiden. Tack för alla tips och lycka till ni andra..

Återkommer om vi blir tillsammans igen och berättar isf
Senast redigerad av lyftstolpe 2012-03-12 kl. 12:27.
Citera
2012-03-12, 12:14
Medlem
Har funderat på en sak. Kan det vara så att det finns den "rätta för alla", men också en att det finns en person som är "en akilleshäl" för alla ? En person känslorna och hjärnan blandar ihop med den andra rätta varianten ?

Känns lite som det ibland för mig angående en viss person. Bara en teori jag legat och grubblat ihop under mina sömnlösa nätter...
Citera
2012-03-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel-Olle
Har funderat på en sak. Kan det vara så att det finns den "rätta för alla", men också en att det finns en person som är "en akilleshäl" för alla ? En person känslorna och hjärnan blandar ihop med den andra rätta varianten ?

Känns lite som det ibland för mig angående en viss person. Bara en teori jag legat och grubblat ihop under mina sömnlösa nätter...

Hmm... ABSOLUT ... Tror du har en poäng där :P
Citera
2012-03-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Tu-Tre
Hmm... ABSOLUT ... Tror du har en poäng där :P

Det värsta är bara att jag älskar den här tjejen. Som vän också dessutom (vilket hon enbart vill vara). Inte bara att knipsa bort henne.

Rena tortyren att sitta bredvid henne och se på film eller plugga (läser samma utbildning). Vad tror ni ? Kan man vrida tillbaka känslorna. Vi var bästa vänner fram tills vi började bli mer "fysiska" och då skenade det iväg lite. Jag har alltid varit svag för denna tjej och hon är det bästa som hänt mig. Vill inte förlora henne men jag är helt rådvill...
Citera
2012-03-12, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Beror ju mycket på att jag vet ganska mycket om din sits och ditt ex. Vill inte ge massa förhoppningar det vet ju...
Nej det vet jag
Idag hade det varit läge för en promenad med henne men det kan man ju glömma.. Vårväder ute iaf!
Citera
2012-03-12, 13:56
Bannlyst
Citat:
Det värsta är bara att jag älskar den här tjejen. Som vän också dessutom (vilket hon enbart vill vara). Inte bara att knipsa bort henne.

Rena tortyren att sitta bredvid henne och se på film eller plugga (läser samma utbildning). Vad tror ni ? Kan man vrida tillbaka känslorna. Vi var bästa vänner fram tills vi började bli mer "fysiska" och då skenade det iväg lite. Jag har alltid varit svag för denna tjej och hon är det bästa som hänt mig. Vill inte förlora henne men jag är helt rådvill...
Ja det skulle kunna gå, men ni måste vara två om det och båda måste vilja kämpa lika mycket annars faller man lätt tillbaka i gamla rutiner och mönster.
Det måste absolut vara en nytändning för båda, inget gammalt ska få ligga och skapa oro eller osäkerhet.

Så man behöver oftast tid för sej själv innan man ger sej på en sådan sak igen, vissa kan göra ett ärligt försök strax efter ett uppbrott, men jag tror mer på distans och väldigt lite kontakt för en tid.
Citera
2012-03-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ja det skulle kunna gå, men ni måste vara två om det och båda måste vilja kämpa lika mycket annars faller man lätt tillbaka i gamla rutiner och mönster.
Det måste absolut vara en nytändning för båda, inget gammalt ska få ligga och skapa oro eller osäkerhet.

Så man behöver oftast tid för sej själv innan man ger sej på en sådan sak igen, vissa kan göra ett ärligt försök strax efter ett uppbrott, men jag tror mer på distans och väldigt lite kontakt för en tid.

Kloka ord kamrat !

Så jobbigt att hålla sig borta. Man vill så gärna bara skriva ett sms för att vinka "glöm inte mig" typ. Känns som att man hålls på halster när hon sa att allt hon kände och sa till mig finns kvar inom henne och att hon menade det. Bara det att hon behöver vara singel ett tag till. Vad ska man utröna av det liksom ? Ska jag släppa känslorna helt för henne eller vad vill hon. När jag frågade så fick jag inget vettigt svar. Typ "vi får se vad framtiden utvisar". Jag har ingen lust att gå och vänta trots att jag vill ha henne. Livet är fan så för kort för sådant. Men allting bara snurrar i huvudet nu....
Citera
2012-03-12, 15:30
Avslutad
Citat:
Kloka ord kamrat !

Så jobbigt att hålla sig borta. Man vill så gärna bara skriva ett sms för att vinka "glöm inte mig" typ. Känns som att man hålls på halster när hon sa att allt hon kände och sa till mig finns kvar inom henne och att hon menade det. Bara det att hon behöver vara singel ett tag till. Vad ska man utröna av det liksom ? Ska jag släppa känslorna helt för henne eller vad vill hon. När jag frågade så fick jag inget vettigt svar. Typ "vi får se vad framtiden utvisar". Jag har ingen lust att gå och vänta trots att jag vill ha henne. Livet är fan så för kort för sådant. Men allting bara snurrar i huvudet nu....

Ja du det där med att jag vill men inte just nu brukar man kalla för att ha kakan men samtidigt äta den. Vilket vi alla vet är omöjligt.

Säg till henne rent ut att antingen vill hon eller så vill hon inte och vill hon inte kan du meddela henne att kontakten i alla fall framöver kommer att brytas helt. Och det gäller all kontakt sociala medier, telefon, sms ja you name it.

Hon ska över huvud taget inte ha ett ord med gällande det utan det är bara för henne att acceptera.

På frågan hur länge detta gäller så är svaret omöjligt att ge utan det gäller så länge det finns minsta känsla kvar för henne. Det innebär att det kan handla om ett par månader eller kanske år eller för alltid det är upp till dig.

Men försök att släpp tanken på er ihop just nu det är så satans svårt att gå vidare om man har minsta lilla hopp kvar.

Lycka till och var stark nu...
Citera
2012-03-12, 18:43
Bannlyst
oooooch ibland händer det saker som bara gör det ännu mer svårt att släppa exet
Hade varit så mycket lättare om känslorna bara försvann.
Citera
2012-03-12, 20:41
Medlem
Citat:
Hade varit så mycket lättare om känslorna bara försvann.

Precis ! Det skulle varit besvärligare att stänga av TVn anser jag...
Citera
2012-03-12, 20:47
Medlem
Har bestämt mig för att aldrig försöka ta någon kontakt, aldrig läsa henne äckliga blogg eller facebook och liknande. Hon vill aldrig mer se mig och jag måste acceptera det. Förr eller senare kommer jag över henne, hon ska inte få knäcka mig. Råder er alla med samma problem göra det även om det känns fruktansvärt just nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in