2012-02-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baduff

Förstå att din hjärtesorg är ett tecken på att du är en kärleksfull människa med mycket omsorg och omtanke. Dela det med alla och om din dåvarande partner inte vill ta del utav det så är det deras förlust. Ta beslutet: Ska jag sakta förstöra mig själv eller ska jag sakta bygga upp mig själv? JA eller NEJ, gråzonerna är alldeles för vilseledande att navigera efter.

Dessa ord gjorde verkligen ett starkt intryck på mig. Att ens hjärtesorg är tecken på att man är en kärleksfull människa är väl något man har i bakhuvudet men ingen har lagt fram det på det sättet för mig tidigare. Det tackar jag för. Det är verkligen deras förlust. Kämpa på!
Citera
2012-02-15, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av empiz
Dessa ord gjorde verkligen ett starkt intryck på mig. Att ens hjärtesorg är tecken på att man är en kärleksfull människa är väl något man har i bakhuvudet men ingen har lagt fram det på det sättet för mig tidigare. Det tackar jag för. Det är verkligen deras förlust. Kämpa på!
Håller med.
Men att ta sej ur skiten är inte lätt, som det ser ut i mitt liv nu är det en enorm hjärtesorg som gör fysiskt ont, min framtid står på spel och är på väg att förlora allt jag äger och har.. Men jag ger inte upp
Jag ska få prata med mitt ex i veckan, jag måste bryta helt, sista tiden har vi fått mer kontakt på kompisnivå, vi pratar om det mesta och skojar men det ger bara mina känslor ännu mer brödsmulor.
Jag måste och ska förklara för henne varför jag ska bryta, jag vet att jag betyder mycket för mitt ex och att hon tycker om mej väldigt mycket, därför vill jag ha henne hos mej när jag berättar för hon kommer kanske inte ta det enkelt, och jag kommer trösta henne.
Detta är det enda sätt för oss och iaf mej om vi över huvudtaget ska kunna vara kompisar framöver, jag vill mitt bästa och hennes också därför vill jag förklara så det inte blir fel, vi har varit ovänner så det räcker.
Varje gång hon gräs kändes det som glas i hjärtat .... Helt sjukt, även om min värld kan rasa när som bryr jag mej mer om mitt ex mående ?!?!
Citera
2012-02-15, 18:57
Bannlyst
Lerdric töm din inkorg
Citera
2012-02-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Håller med.
Men att ta sej ur skiten är inte lätt, som det ser ut i mitt liv nu är det en enorm hjärtesorg som gör fysiskt ont, min framtid står på spel och är på väg att förlora allt jag äger och har.. Men jag ger inte upp
Jag ska få prata med mitt ex i veckan, jag måste bryta helt, sista tiden har vi fått mer kontakt på kompisnivå, vi pratar om det mesta och skojar men det ger bara mina känslor ännu mer brödsmulor.
Jag måste och ska förklara för henne varför jag ska bryta, jag vet att jag betyder mycket för mitt ex och att hon tycker om mej väldigt mycket, därför vill jag ha henne hos mej när jag berättar för hon kommer kanske inte ta det enkelt, och jag kommer trösta henne.
Detta är det enda sätt för oss och iaf mej om vi över huvudtaget ska kunna vara kompisar framöver, jag vill mitt bästa och hennes också därför vill jag förklara så det inte blir fel, vi har varit ovänner så det räcker.
Varje gång hon gräs kändes det som glas i hjärtat .... Helt sjukt, även om min värld kan rasa när som bryr jag mej mer om mitt ex mående ?!?!

Har också börjat smsa med henne om random grejer , jag mår bra för stunden när hon skriver/ringer till mig men sen börjar ja må dåligt igen. Har sagt flera ggr att jag vill bryta men på nått sätt har det blivit att vi pratat igen. Men det bästa är väl att bryta helt även om inte jag har tagit det steget än. Det skulle kännas så konstigt om hon bara försvann helt. Idag har varit en riktig skitdag också. Mår dock bättre nu

Men Lycka till med detta. Jag kommer
Förmodligen också bryta snart..
Citera
2012-02-15, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lyftstolpe
Har också börjat smsa med henne om random grejer , jag mår bra för stunden när hon skriver/ringer till mig men sen börjar ja må dåligt igen. Har sagt flera ggr att jag vill bryta men på nått sätt har det blivit att vi pratat igen. Men det bästa är väl att bryta helt även om inte jag har tagit det steget än. Det skulle kännas så konstigt om hon bara försvann helt. Idag har varit en riktig skitdag också. Mår dock bättre nu

Men Lycka till med detta. Jag kommer
Förmodligen också bryta snart..

Jo det kommer förmodligen kännas jävligt tufft i början att verkligen hålla det man säger om att bryta, eller iaf ta väldigt mycket avstånd och sen får man se.
Citera
2012-02-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Man bli ju riktigt bra kompisar med den man är tillsammans med och oftas är det ju så att dumparen vill vara vänner och kunna umgås utan att det ska vara jobbigt och stel samt slippa ha dåligt samvete för att dom gjorde slut. Men det funkar inte med oss som fortfarande har känslor kvar för exet, då är det bästa att bryta för en bra tid framöver och kanske ta upp kontakten i framtiden. Hon vill ha kakan och samtidigt äta upp den, hon har kvar dig tills det att hon träffar någon ny och då skiter hon i dig för då har hon någon annan att bry sig om som hon hellre umgås med.

I det här fallet så är det ingen av oss som är "dumparen". Vi gick gemensamt åt skilda håll, fast det var jag som satte bollen i rullning kan man väll säga. Blev trött på hennes velande hit och dit. Så, om man ser det ur det perspektivet (alltså att det var hon som var så osäker på sina känslor), ja, då skulle man nog kunna säga att det är hon som är dumparen...

Snart så börjar vi närma oss två-veckors sträcket, och då tänker jag; att det kanske är dags att fråga henne om hon har kommit till insikt med hennes känslor för mig? Är det då fortfarande lika osäkert, dvs varken ja eller nej, då kanske det är dags att börja tänka på att bryta för ett tag framöver. Är svaret "nej" då är vi på väg någonstans. Då blir det lättare att komma över henne. Är svaret "ja", då är det dags för mig att försöka finna ut om det verkligen är hon som jag vill vara med.

Det där med "kakan" kommer aldrig att inträffa. Det är något som jag tänker att se till min vän. Alexbranch passar sig inte som dörrmatta!
Citera
2012-02-15, 23:42
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexbranch
I det här fallet så är det ingen av oss som är "dumparen". Vi gick gemensamt åt skilda håll, fast det var jag som satte bollen i rullning kan man väll säga. Blev trött på hennes velande hit och dit. Så, om man ser det ur det perspektivet (alltså att det var hon som var så osäker på sina känslor), ja, då skulle man nog kunna säga att det är hon som är dumparen...

Snart så börjar vi närma oss två-veckors sträcket, och då tänker jag; att det kanske är dags att fråga henne om hon har kommit till insikt med hennes känslor för mig? Är det då fortfarande lika osäkert, dvs varken ja eller nej, då kanske det är dags att börja tänka på att bryta för ett tag framöver. Är svaret "nej" då är vi på väg någonstans. Då blir det lättare att komma över henne. Är svaret "ja", då är det dags för mig att försöka finna ut om det verkligen är hon som jag vill vara med.

Det där med "kakan" kommer aldrig att inträffa. Det är något som jag tänker att se till min vän. Alexbranch passar sig inte som dörrmatta!

Allt handlar om att du ska göra allt för att det ska gå så smärtfritt som möjligt. För hon kan köra på osäker-kortet sålänge du är i hennes närhet. Ett rakt svar vill du ha från henne och ingen tvekan.

Det enda jag tycker är lite lurigt det är detta med att hon vill ses hyfsat mycket. Det kan ju vara bara för att hon tycker du är en bra vän men, tänker själv om jag skulle kunna vara med mitt ex på hennes födelsedag, kanske har att göra att man inte har några känslor kvar som gör det lättare att umgås. Sry är trött därför börjar tankarna vandra iväg.
Citera
2012-02-16, 02:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Hopp att gå vidare..allena.
Citera
2012-02-16, 09:11
Medlem
Hur ofta tänker ni på exet ? Jag tänker på henne mestadelen av dagarna, hon blir automatiskt det första jag tänker på på morgonen.. Försöker att inte tänka men gör det ändå.

Edit: dubbelpost
Senast redigerad av lyftstolpe 2012-02-16 kl. 09:14.
Citera
2012-02-16, 09:12
Medlem
Hur ofta tänker ni på exet ? Jag tänker på henne mestadelen av dagarna, hon blir automatiskt det första jag tänker på på morgonen.. Försöker att inte tänka men gör det ändå. Sen ältar jag att jag kanske borde Gjort saker annorlunda också..brukar ni kunna släppa henne när ni tex umgås med polare ? Jag har svårt för det också

Känner mig ensam
Citera
2012-02-16, 09:32
Medlem
Citat:
Det enda jag tycker är lite lurigt det är detta med att hon vill ses hyfsat mycket. Det kan ju vara bara för att hon tycker du är en bra vän men, tänker själv om jag skulle kunna vara med mitt ex på hennes födelsedag, kanske har att göra att man inte har några känslor kvar som gör det lättare att umgås. Sry är trött därför börjar tankarna vandra iväg.

Det kan ju absolut vara så; att hon inte har några känslor kvar för mig alls. Dags att ta reda på det som sagt!

Har mer och mer börjat komma underfund med att jag har nog tofflat lite för mycket. Har alltid varit den som har haft "makten" i förhållandet, men när det började knaka så gav jag efter för mycket, och det var då som det verkligen gick åt h-vete. Suck... I slutändan är alla förhållanden baserat på ett spel.

Att man ens tror att som 20-åring, i ett första-gångs förhållande, att det kommer att vara för evigt. Trial and error! Man måste vara med om ett misslyckat förhållande för att få veta hur man handlar på rätt sätt i nästa. Vi får alla gå den hårda vägen för att lära oss om hur kvinnfolk fungerar.

Riktig hjärtesorg är den känsla som inte går att mäta med mycket annat. Den måste helt enkelt upplevas. Värst är den om man skaffat sig minnen med personen. Det är dom tankarna som dyker upp i huvudet när man känner sig sådär hopplöst ensam och misslyckad.

Har ett svagt minne av att jag kunde sitta och tänka hur det skulle kännas om det här förhållandet skulle ta slut, som om jag ville känna känslan. Det är så lätt att man tar för givet det man har, lyckan, tryggheten och den villkorslösa kärleken.

Hon har förändrats så mycket! Från den söta, ordentliga lilla tjejen som absolut inte var brydd om att gå ut och festa helg, till partyprinsessan som är ute och slirar varje helg. Känner knappt igen henne. Och det här med att umgås som vänner. Strictly business liksom. En stel kram vid hej och hej då! Förut så var det ordentliga omfamningar och kyssar...

Som jag har sagt flera gånger, även om jag ältar, så fixar jag nog inte att umgås som vänner längre. Allt känns så krystat på nått sätt.

Redbullen Jag ligger lågt nu men jag vet inte om jag vill gå på bio med henne. Sitta och stirra rakt fram i en vit skärm? Det hade varit en annan sak som vi hade myst som ett par, men då kan jag istället gå med en polare som verkligen uppskattar mitt sällskap... Det är ju synd att det skall bli såhär. Men det är väll den andra sidan av myntet...

Mycket text såhär på morgonen.

Edit: Hon har inte ännu svarat på smset jag skrev och tackade för en trevlig kväll. Tror jag skall bjuda henne på samma medicin och utpeka att hon aldrig hör av sig längre...
Citera
2012-02-16, 09:43
Medlem
Some people live their dreams
Some people close their eyes
Some people's destiny
Passes by

There are no guarantees
There are no alibis
That's how our love must be
Don't ask why

It takes some time