2012-03-11, 20:40
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyftstolpe
Skulle bara kännas pinsamt om jag hör av mig nu så ska inte höra av mig mer. Om hon vill satsa igen borde ju hon höra av sig ?

Fast tror inte att man ska försöka igen. Hon lär ju inte få tillbaka känslorna bara sådär. Enda sättet som jag ser det är att vi typ skulle träffas tex ute av en slump och att vi därefter börjar träffas igen typ..

Det funkar ju inte att tjata sig till iaf har jag märkt.

om jag blir dumpad någon mer gång ska jag bryta direkt. ingen ide att ha kontakt med exet har jag insett. Fast gillar att höra hennes röst. Men pallar inte höra att hon kommer hålla på med andra killar ..

Ny vecka imorgon. Hoppas den blir bättre

Allt släpper med tiden, du tycker nu att det skulle vara skitjobbigt om hon höll på med andra killar men om ett tag så inser du att du bryr dig inte om vad hon gör för du kan ändå inget göra åt det. Lägg detta bakom dig ny och bläddra blad och börja på ett ny kapitel, det blir bättre med tiden det lovar jag dig.
Citera
2012-03-11, 20:47
Medlem
Hon hörde av sig idag igen.. Efter cirka två veckors total tystnad från min sida. Hon har skickat flera sms "Hur mår du? Sköt om dig"-stuket, jag har inte svarat. Jag har känt att det bara blir bättre av att stänga ute henne. Jag har varit i riktigt dåligt skick då jag var totalt ledsen i flera veckor och hade ingen lust med någonting, men nu ser jag ändå ljuset i tunneln, det blir faktiskt bättre, även fast man inte tror det!

Hon går i min skola så vi kommer att stöta på varandra varandra i en vecka nu (hon har haft praktik och jag går ut nästa vecka på praktik). Hur ska jag bete mig? Jag känner att jag inte tjänar något på att vara den trevliga killen jag egentligen är, speciellt inte mot henne. Hon har inget kvar att ge mig och jag har ingen dragning till att ha kvar henne som kompis. Hon är ett avslutat kapitel och det är dags att börja skriva på nästa, så känner jag.

Hon har dels varit ett rent skithuvud mot mig, hon är heller inte blyg med att visa att hon har en ny på Facebook etc.. Hon lägger gärna upp någon status om hur jobbigt det är att sova ensam efter en hel vecka med honom..

So... Hur är det bäst att beté sig? Är kluven..
Citera
2012-03-11, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snyggadennis
Hon hörde av sig idag igen.. Efter cirka två veckors total tystnad från min sida. Hon har skickat flera sms "Hur mår du? Sköt om dig"-stuket, jag har inte svarat. Jag har känt att det bara blir bättre av att stänga ute henne. Jag har varit i riktigt dåligt skick då jag var totalt ledsen i flera veckor och hade ingen lust med någonting, men nu ser jag ändå ljuset i tunneln, det blir faktiskt bättre, även fast man inte tror det!

Hon går i min skola så vi kommer att stöta på varandra varandra i en vecka nu (hon har haft praktik och jag går ut nästa vecka på praktik). Hur ska jag bete mig? Jag känner att jag inte tjänar något på att vara den trevliga killen jag egentligen är, speciellt inte mot henne. Hon har inget kvar att ge mig och jag har ingen dragning till att ha kvar henne som kompis. Hon är ett avslutat kapitel och det är dags att börja skriva på nästa, så känner jag.

Hon har dels varit ett rent skithuvud mot mig, hon är heller inte blyg med att visa att hon har en ny på Facebook etc.. Hon lägger gärna upp någon status om hur jobbigt det är att sova ensam efter en hel vecka med honom..

So... Hur är det bäst att beté sig? Är kluven..

Har det funkat bra för dej att inte svara eller höra av dej tycker jag du ska fortsätta så..
Citera
2012-03-11, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Kan vara, svaret ligger ju tyvärr oss henne. Så det är bara att vänta och se.
Ja det hade varit kul om det blir som mitt hjärta vill, eller hur det nu blir....
Citera
2012-03-11, 23:22
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Ja det hade varit kul om det blir som mitt hjärta vill, eller hur det nu blir....

Det kommer bli som ditt hjärta vill men kanske inte precis som du tänkt dig. Är det nåt jag tror på så är det dig och ditt ex
Citera
2012-03-11, 23:33
Bannlyst
Citat:
Det kommer bli som ditt hjärta vill men kanske inte precis som du tänkt dig. Är det nåt jag tror på så är det dig och ditt ex
känns skapligt att nån annan tror på mej och henne igen när jag själv knappt gör det
Citera
2012-03-12, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Hehe du är stark du måste jag erkänna, du har inte lust att skicka över lite jävlar anammar till mej?.
Lite kung är du nog...

Jag bröt ju med som du vet men, det gick ju sådär, hände ju en sak förra helgen som fick mej att bli orolig så jag hörde av mej men fick dock inget svar.

Ibland när man sitter och tänker på detta så måste jag säga att det är nästan lite sjukt egentligen, vilket jävla spel allting är egentligen eller hur ?
Man ska visa sej stark fast man inte är det, man ska försöka se glad ut utåt sett, man ska vara den som inte bryr sej och ja fan vet allt... och allting är bara ett spel emot ens ex egentligen haha... förlåt om jag skrattar men tänk lite på det så kanske ni med drar på smilbanden
Jag menar inte att det är fel eller så men varför kunde det inte var så att " okey det är slut " och sen raderar man allt och känner sej inte sviken lämnad eller sårad eller vad det nu handlar, precis som om man blev dumpad av en person man inte tyckte om alls, man rycker på axlarna och tänker " Jahopp nästaaaa "

Ja visst är det ett spel som ingen egentligen kan vinna. För i slutänden så är ju resultatet förlust för båda parter då man förlorar någon ur sitt liv.

Nu är ju den förlusten ett måste i stort sett. I alla fall sett ur den dumpades perspektiv för jag vet inte med er andra men jag skulle i alla fall inte fixa att vara fortsatt vän med henne och sitta där och vara trevlig när hon är där med sin nya. När det enda jag egentligen vill är att han då ska råka ut för något i stället.

Nä då är det bättre att aldrig mera se varandra över huvud taget.

Sänder så mycket styrka jag bara kan till alla er andra. Stå på er det blir bättre.
Citera
2012-03-12, 08:57
Avslutad
Tänkte på att det inte är helt ovanligt att man nämner något om sitt livs kärlek.
Frågan är hur fan kan man veta det?

Jag har inte förmågan att se in i framtiden så jag har faktiskt inte en aning om vem eller vilka som kommer passera i mitt liv. Det som idag skulle kunna kännas som mitt livs lärlek må hamna på både andra och tredje plats i framtiden.

Om man slänger sig med sådana utryck som mitt livs kärlek tror i alla fall jag att man låser sig en hel del i sin läkeprocess och sätter sitt ex på en piedestal som ingen annan kan mäta sig med och jag tror inte det är bra.

Den enda som man med säkerhet vet någonting om är sig själv så börja ta hand om den personen och älska sig själv i stället för det sänder ut självkänsla och utrsrålar attraktivitet som gör andra intresserade och glada och det är något bra som gör att vi träffar nya igen.

Livet går vidare mina vänner glöm inte det även i de mörkaste stunderna finns en liten strimma ljus och det kommer att ta över bara man kämpar för att nå det.

Kom igen nu. Huvudet högt och le
Senast redigerad av StyleAeon 2012-03-12 kl. 09:00. Anledning: Felstavning
Citera
2012-03-12, 09:51
Medlem
Lerdrics avatar
Måste bara kolla med er om en sak. Jag har hållt på lite med mitt ex bästa vän i barndomen men dom har ingen kontakt nu och nu har jag ev en ny tjej på g där omkring mitt ex bor.

Är jag omedvetet smart lr rent av dum i huvudet?
Citera
2012-03-12, 10:41
Medlem
Citat:
Måste bara kolla med er om en sak. Jag har hållt på lite med mitt ex bästa vän i barndomen men dom har ingen kontakt nu och nu har jag ev en ny tjej på g där omkring mitt ex bor.

Är jag omedvetet smart lr rent av dum i huvudet?

Vad är det som är problemet?
Citera
2012-03-12, 10:54
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggadennis
Vad är det som är problemet?

Ingen aning
Citera
2012-03-12, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StyleAeon
Tänkte på att det inte är helt ovanligt att man nämner något om sitt livs kärlek.
Frågan är hur fan kan man veta det?

Jag kan bara utgå ifrån mej själv, hade ett förhållande på 5,5år och ett på 6,5år och jag kände inte riktigt samma sak för dom två som för min sista tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in