Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Ja det är fruktansvärt. Har gått en månad nu.. sitter och tänker självmord, ska jag eller ska jag inte hela tiden. Har fler problem än henne, ( en olycka kommer sällan ensam). Trodde jag var stark men vet inte om jag kommer klara det här, ser minst sagt mörkt ut ...
Känner igen dina tankar, vet hur det känns att sitta med flertalet problem, ALLTING blir tusen gånger värre, jag har varit nära och tanken om att göra DET kommer ofta, det som håller mej ifrån det är hoppet.
Hoppet om att en dag må okey, hoppet om att en dag kanske kanske återförenas med exet, hoppet om att kanske få uppleva kärleken igen med någon annan..hoppet är det enda som får mej att vilja gå vidare efter all skit även om stora saker finns kvar, men skiten finns kvar och den gör sej hela tiden påmind, men det kommer en tid när man kan boxa bort tankarna för en kort stund.
Jag såg mitt ex igår på krogen, det kändes både bra och dåligt men mest bra, jag blev lugn på något sätt, hon är anledningen till att jag tog mej ut ur det mörkaste jag upplevt det låter kanske löjligt men så är det, jag lurade mej själv med att tro att det blir hon och jag igen och tog mej igenom det värsta utan mediciner och utan psykologer och terapeuter.
Alla vi här inne kommer en dag att må bra igen, vi här inne vet hur det känns att få hjärtat krossat i miljontals bitar, det är svårt att beskriva hur det känns för dom som inte ännu har fått uppleva det, jag önskar inte min värsta fiende denna smärtan men ibland önskade man att folk kunde få känna på det bara en timme för att förstår hur det känns.
Visst kan hjärtat krossas om ett förhållande tar slut, men ibland krossas det så pass mycket att det gör ont i bröstkorgen på riktigt och den smärtan är det värsta som finns.
Kort eller långt förhållande spelar ingen roll, första eller 10e förhållandet spelar heller ingen roll, känslorna bryr sej inte om det, dom kommer och dom finns där även om man inte vill.
Jag ser det som så att det är skillnad på att tycka om och vara kär och ha känslor för någon, det man känner då kan stötas bort eller förstöras på olika sätt, otrohet, svek, bråk rädsla etc etc... dom liksom "vägleds" på något sätt, antingen åt rätt håll eller åt fel håll.
Men när man verkligen älskar en person på Riktigt, då spelar det ingen roll om den personen kallat mej alla möjliga hemska ord, gjort allt möjligt hemskt och elakt mot mej, legat med 900killar det spelar för mej ingen roll.. jag älskar och dom känslorna jag kan inte styra över, det är där jag sitter nu, hon har inte gjort något som helst fel eller liknande mot mej, jag älskar henne över allt annat och jag kan inte styra över det, jag skulle vilja stänga av alla känslor men jag kan inte, jag får gå här och älska i onödan och tänka på en person dag ut och dag in emot min vilja.
Det enda jag vet är att jag kan aldrig påverka hennes känslor, jag kan försöka om hon tillåter mej, men gör hon inte det och inte vill får jag gå här med min kärlek till henne.
Om nu inte ett mirakel inträffar att de kanske kan bli hon och jag igen, iaf ett försök, så hoppas jag att hon en dag hittar en annan kille som ger henne lika mycket kärlek som jag vill ge henne och som jag skulle kunna ge henne.
Mitt ex är inte som andra tjejer har jag haft, hon är olika på en del sätt men det är det som gör henne så speciell för mej, jag accepterar att hon är den hon är, jag hoppas bara att någon annan kommer att göra det också........
Kärlek är underbart när den fungerar och besvaras, men när den inte gör det är kärlek det värsta vapen som finns på denna jorden !!