Citat:
Ursprungligen postat av lyftstolpe
Vaknar fortfarande upp med ångest flera gånger per natt . Önskar hon var min igen
Ja det här med sömnen går åt helvete för mig med.
Har gått ett par dagar nu sedan jag såg på facebook att han redan var i ett nytt förhållande. Kändes verkligen som att jag skulle dö när jag såg det.
Försöker hålla mig sysselsatt på dagarna så mycket jag kan. Tränar, städar, sitter vid datan, träffar vänner, städar igen. Jag försöker fylla varenda sekund med en aktivitet så jag inte behöver tänka på det. Och när jag gör saker hela tiden mår jag förvånansvärt bra, kanske fortfarande är i nått chocktillstånd jag vet inte. Har skitsvårt för att äta dock, bara växer i munnen.
Men sen, när natten kommer och man är tvungen att gå och lägga sig. Hur utmattad och trött jag än är kan jag inte göra annat än att ligga och tänka på han och hans nya flickvän. Tanken på att han ligger och myser med någon annan. hur fan det kunde sluta så här. Vill bara ha honom tillbaka här hos mig.
Sen kommer den värsta delen av dagen för mig. Morgonen. Vaknar direkt upp med smärta kring bröstet och vill bara dö typ. Går iaf in varje morgon och läser i den här tråden, den är ett otroligt stort stöd för mig och vill tacka alla som kämpar på och peppar andra här.
Sen har jag en fråga vad ni har för teorier om varför mitt ex gör som han gör.
När vi träffades kom han precis ifrån ett långt förhållande och det var mycket tvekan i början ifall vi skulle inleda en relation just för att det var så snabbt inpå. Men vi gillade varann så mycket så det gjorde vi. Sen efter några månader känner han att han inte är redo för ett seriöst förhållande igen och vet inte heller om jag är den rätta för honom. Han ska flytta tillbaka till Holland som han ursprungligen är ifrån också och vill ta nån slags paus och vill inte lova nått om hur det ska gå för oss men vill hålla kontakten. Och vi snackar typ varje dag veckan efter att han åkt.
Sen blir han frånvarande och svarar inte när jag skriver, och efter en vecka uppdaterar han sin status att han är i ett förhållande med en annan tjej. För mig är det helt ofattbart att kunna vara i en relation efter en vecka. Det här är dock en tjej som har varit en gammal vän till honom, så nu vet jag ju inte om han varit otrogen mot mig. Det var han antagligen för annars är det ju sjukt om han bara kan ha träffat nån i en vecka och bli tillsammans med henne. Men så löd hans förklaring, han hade gått ut med sina vänner och dom hade bara klickat och två dagar senare var dom tillsammans.
Jag antar att jag var nå typ av rebound även om det kändes som mycket mer än det, vi bodde ihop t ex och massa andra anledningar som gjorde att jag trodde det var mer seriöst. Han frågade om jag ville flytta med honom till Holland för inte alls länge sen bland annat.
Det jag nu undrar är;
om han nu vill vara själv, varför går han direkt in igen i en ny relation med någon?
Han kanske blev förälskad i henne när dom sågs men jag förstår ändå inte varför han kastar sig i en ny relation direkt igen när det uppenbarligen var för tidigt för oss? Är det här ännu en rebound girl eller vad är det frågan om. Ska också tilläggas att han är otroligt egocentrisk person och tänker bara på sig själv och sin egen lycka, och hans humör och känslor pendlar som dag och natt. HAn har adhd men misstänker andra problem också, då hans fömåga att känna av andra människors känslor är otroligt dålig och förstår inte när han sårar människor. typ nå milt drag av aspergers eller nått kanske.
Ja jag har ingen aning iaf, sitter här som ett frågetecken och känner mig sårad, lurad, bortgjord och utnyttjad.
Ändå vill man inget annat än att ha tillbaka honom. Satans jävla fittskit.
Sorry för en lång text också, men det var mycket jag behövde få ur mig.