Citat:
Vi hade bra eld på vissa plan, men nej det kanske var det som saknades att vi båda inte gick in för det 100%.Bra eld ni hade?
Nej, det brukar ebba ut. Men känslorna rensas ur systemet successivt, och man på ett vis snabbspolar genom allt man kände, i ingen speciell ordning.
Det finns s a s kroppsminnen, så det går inte att kapa huvudet från kroppen och tro att man kan undvika att känna något, men man kan använda kroppen till andra saker - sporta, simma, etc - så det inte blir så mycket grubbel och 'overload' av tunga känslor.
Kan man gråta om det blir för mycket är det bra, spänningar släpper då.
Genomgå en sån 'emotional cleansing' måste man, men man kan göra det lättare för sig på olika vis. Det beror på hur man är som person, också. Filosofiska människor brukar lättare acceptera fakta och komma in i en ny fas rätt snabbt, medan andra fungerar på andra sätt.
Nej, det brukar ebba ut. Men känslorna rensas ur systemet successivt, och man på ett vis snabbspolar genom allt man kände, i ingen speciell ordning.
Det finns s a s kroppsminnen, så det går inte att kapa huvudet från kroppen och tro att man kan undvika att känna något, men man kan använda kroppen till andra saker - sporta, simma, etc - så det inte blir så mycket grubbel och 'overload' av tunga känslor.
Kan man gråta om det blir för mycket är det bra, spänningar släpper då.
Genomgå en sån 'emotional cleansing' måste man, men man kan göra det lättare för sig på olika vis. Det beror på hur man är som person, också. Filosofiska människor brukar lättare acceptera fakta och komma in i en ny fas rätt snabbt, medan andra fungerar på andra sätt.
Jag är väldigt filosofisk av mig. Det enda jag går och tänker på är typ:
-Att jag måste acceptera bådas val.
-Dit jag ska nu är framåt inte bakåt.
-Jag är medveten om att jag kommer må skit ett tag och då menar jag på riktigt jävla skit. Men jag accepterar känslan och försöker gråta så mycket jag kan för att snabbare gå igenom denna tragedi.
-Känslan jag hade med henne var inte bra i slutet. Det är lätt att se allt det goda nu när man precis gjort slut. Men jag är medveten om att det i slutet inte var bra och att om vi skulle bli tillsammans igen skulle vi hamna i samma sits. Därav accepterar jag det som hänt ännu mer.
-Jag är medveten om att hon kommer vara med andra förr eller senare annars skulle jag aldrig varit tillsammans med henne om hon inte gillade sex. Men jag accepterar att hon kommer vara det, hon är en människa människor gillar sex människor gillar att umgås intimt med andra människor. Det är bara lite hud mot lite hud det är inte så farligt.
Dom negativa tankarna:
-Jag vill ha tillbaka henne NU. Men jag ringer henne inte utan jag biter ihop och försöker gå vidare eftersom det valet känns rätt.
-Jag undrar vad hon gör just nu, jag vill krama henne och gosa. Men jag försöker bita ihop vilket gör att jag mår skit för jag känner mig så ensam.
-Jag vill dricka alkohol men jag gör det inte för jag vet att det blir sämre i längden och att man bara skjuter fram problemet.
-Jag vill berätta för henne hur mycket hon betyder för mig, men det tjänar ingenting till det gör bara att man skjuter fram på allt ännu mer.
-Jag har känslan över att hon är min "soulmate" men jag vet att det inte existerar men det är lätt att tänka så när det precis tagit slut.
Det är allt detta som är det roliga, att jag vet att allt är fel och jag accepterar allt som kommer hända. MEN depressionen är ändå riktigt stor just nu.
Jag tackar dig för alla tips <3
.
Det kommer gå bra!