2012-02-14, 08:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pickabo666
Jaa hur ska man börja...?

Var på en fest under helgen och träffade en kille. En kille som är en gemensam polare till mig och min kompis. Vi har setts ett på gånger på fest and thats it.

Efter en trevlig kväll med en jäkla mycket sprit, slutade det med att vi låg med varandra. Hela jävla tiden låg jag och tänkte på mitt ex. Jag fick ångest, kände skuld. Ville bara komma därifrån, men då alla var fulla och det ligger en bit från där var jag bor, sov vi över där.

Jag kunde inte somna en enda stund. Låg och kände mig äcklig, som om jag hade varit otrogen.
På morgonen när vi vaknade så ville han mysa. Han undrade om vi skulle ta en fika eller något i veckan och jag tackade nej. Han blev ledsen och sa inte ett ord till mig efter det. Tog mina kläder, gick in i duschen, fixade mig och tog bussen hem.
Nu har jag även ångest för att jag betedde mig som en fitta mot honom. Har skickat iväg ett sms och bett om ursäkt, men har inte fått något svar tillbaka.

Har samma känslor som efter sexet hela tiden. Det konstiga är att den här killen är en BRA kille. Jag vet att han är intresserad och att han inte är en idiot som mitt ex. Han är inte ful och vi har mycket att tala om. Har inget illa att säga om killen. Men det lilla extra finns inte där.

Känner mig så äcklig och smutsig

Alla hjärtans dag imorgon. Dags att inaktivera Facebook så man slipper all jävla "attention whore" - kärlek där.

Aj aj då, Jag vet faktiskt hur du känner det. Efter ca en månad efter mitt uppbrått så kom en tjej från jobbet hem till mig och det slutade med att vi hade sex.

Kände väl samma som du gör nu kan jag tänka mig. Efter ett par dagar hade den känslan dock lagt sig och jag har inte fått något återfall på det sättet igen.

Jag tycker inte du gjort något fel men jag förstår att det just nu inte spelar någon roll vad vi säger till dig. Jag struntar i det Du har inget att skämmas eller må dåligt över.

Killen kommer kontakta dig igen ska du se. Han känner sig lite sårad och vilsen efter hur du gjorde dagen efter. Du behöver bara förklara för honom så blir det bra igen ska du se.

Snart skiner solen igen...
Citera
2012-02-14, 09:53
Medlem
Alla hjärtans-dag, 14 februari 2012, min födelsedag och på dagen två år sedan jag la min blick på mitt ex för första gången.
Symboliken är oändlig på denna dag.

Idag kände jag för att vara hemma från jobbet, så jag ligger fortfarande nerbäddad i sängen. I ett mörkt rum, i skenet av laptopen och det smattrande regnet på fönsterrutan. Jag fyller år idag, måste vara den sämsta födelsedagen i världshistorien. Inte ens ett dyft att förväntan på vad kvällen kommer att bjuda. Varför en sådan skitdag?

Idag hade jag egentligen tänkt fira kärleken, tills allt fick ett abrupt slut.
"Two hearts forever, one heart alone. I won't let go of you this time"

Vi bestämde i alla fall att hon skulle med ikväll trots allt. Inte för att fira kärleken, men för att fira min födelsedag. Det var trots allt hennes idé, och hur kan jag neka någon som jag tycker om så mycket? Även om det gör ont så vill jag fortfarande träffa henne. Har inte hört av henne på några dagar nu, och jag hoppas att hon hör av sig ikväll. Även om det handlar om att lämna en återbud. Bara jag vet att hon tänker på mig.

Hon hade fest hemma hos sig i lördags med en massa nya människor. Jag har tyvärr kollat hennes facebook, och en hel del nya killvänner har det blivit för hennes del. Sedan dess har mina tankar surrat: smsar hon med någon ny? Inte likt henne att vara så tystlåten. Räcker med några dagar av distans från min sida så klagar hon på varför jag aldrig hör av mig längre.
Men samtidigt så tänker jag: "Har hon verkligen mage att börja leta efter någon ny redan efter en vecka?". Det känns som att jag inte vet vem hon är längre...

14 februari firar vi kärleken, och det är kanske dags för mig att jag sväljer stoltheten och berättar för henne hur jag verkligen känner, även om det innebär att vi inte kommer att kunna ses på en lång tid framöver. Livet handlar om att ta risker och detta är en risk som jag är beredd att ta. Jag är så trött på detta spelande, spela oberörd, att jag gått vidare. Om jag någonsin skall kunna gå vidare så måste jag få veta om hoppet jag har i kroppen kan bli bekräftat, eller om jag skall blåsa ut lågan...
Citera
2012-02-14, 10:01
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=eY2fmfCe9wE
Citera
2012-02-14, 10:08
Medlem
Nu har vi börjat umgås lite igen .. Var hela kvällen igår med henne och vi hade det rätt trevligt . Låg och myste o så. Fan vad bra det kändes att hålla om henne :/. Jag har mått så dåligt när jag inte är med henne men ja vet inte om hon vill försöka igen eller bara vill ha närhet. Vågar typ inte fråga pga att det ska skita sig om vi nu bygger upp nått igen.

Vet att jag bara drar ut på mitt lidande om det skiter sig men pallar inte bara dissa nu för då kanske jag kommer jag tänka "varför gav jag det inte lite tid till då kanske det blivit bättre".

Jag kanske borde dissa henne ? Men älskar henne är mycket för det.. Och hon verkar ju vilja umgås nu.. Verkar ju inte bara som det är som vän heller . Nu mår jag inte lika dåligt längre, är mest nervös vad som kommer hända.

Har Dock svårt att tro att det kommer bli bra igen men ja vill inte ge upp och tror inte att hon kommer säga "nu vill jag försöka igen".. Om jag bara tar det lite lugnt nu kanske och inte ligger på för mkt .. Eller så bara leker hon med mig .. :/ fast det tror ja inte

Hm kände bara för att skriva av mig lite .. Nu har jag börjat svara på hennes sms igen också , vill ju inte hamna i friendzonen med henne heller.. Menkänns konstigt att dissa om vi nu ska försöka igen..

Jag kanske bara är dum som gör så här
Senast redigerad av lyftstolpe 2012-02-14 kl. 10:12.
Citera
2012-02-14, 10:11
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyftstolpe
Nu har vi börjat umgås lite igen .. Var hela kvällen igår med henne och vi hade det rätt trevligt . Låg och myste o så. Jag har mått så dåligt när jag inte är med henne men ja vet inte om hon vill försöka igen eller bara vill ha närhet. Vågar typ inte fråga pga att det ska skita sig om vi nu bygger upp nått igen. Vet att jag bara drar ut på mitt lidande om det skiter sig men pallar inte bara dissa nu för då kanske jag kommer jag tänka "varför gav jag det inte lite tid till då kanske det blivit bättre".

Jag kanske borde dissa henne ? Men älskar henne är mycket för det.. Och hon verkar ju vilja umgås nu.. Verkar ju inte bara som det är som vän heller . Nu mår jag inte lika dåligt längre, är mest nervös vad som kommer hända. Har Dock svårt att tro att det kommer bli bra igen men ja vill inte ge upp och tror inte att hon kommer säga "nu vill jag försöka igen".. Om jag bara tar det lite lugnt nu kanske och inte ligger på för mkt .. Eller så bara leker hon med mig .. :/ fast det tror ja inte

Hm kände bara för att skriva av mig lite .. Nu har jag börjat svara på hennes sms igen också , vill ju inte hamna i friendzonen med henne heller.. Mm känns konstigt att dissa om vi nu ska försöka igen..

Hon kanske vill ha kvar kakan och samtidigt äta upp den. Det kan ju vara så att hon vill ha dig kvar att mysa med tills hon hittar någon annan och då kommer du återigen stå där med ett krossat hjärta.
Citera
2012-02-14, 10:12
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexbranch
Alla hjärtans-dag, 14 februari 2012, min födelsedag och på dagen två år sedan jag la min blick på mitt ex för första gången.

Idag kände jag för att vara hemma från jobbet, så jag ligger fortfarande nerbäddad i sängen. I ett mörkt rum, i skenet av laptopen och det smattrande regnet på fönsterrutan. Jag fyller år idag, måste vara den sämsta födelsedagen i världshistorien. Inte ens ett dyft att förväntan på vad kvällen kommer att bjuda. Varför en sådan skitdag?

Vi bestämde i alla fall att hon skulle med ikväll trots allt. Inte för att fira kärleken, men för att fira min födelsedag. Det var trots allt hennes idé, och hur kan jag neka någon som jag tycker om så mycket? Även om det gör ont så vill jag fortfarande träffa henne. Har inte hört av henne på några dagar nu, och jag hoppas att hon hör av sig ikväll. Även om det handlar om att lämna en återbud. Bara jag vet att hon tänker på mig.

Hon hade fest hemma hos sig i lördags med en massa nya människor. Jag har tyvärr kollat hennes facebook, och en hel del nya killvänner har det blivit för hennes del. Sedan dess har mina tankar surrat: smsar hon med någon ny? Inte likt henne att vara så tystlåten. Räcker med några dagar av distans från min sida så klagar hon på varför jag aldrig hör av mig längre.
Men samtidigt så tänker jag: "Har hon verkligen mage att börja leta efter någon ny redan efter en vecka?". Det känns som att jag inte vet vem hon är längre...

14 februari firar vi kärleken, och det är kanske dags för mig att jag sväljer stoltheten och berättar för henne hur jag verkligen känner, även om det innebär att vi inte kommer att kunna ses på en lång tid framöver. Livet handlar om att ta risker och detta är en risk som jag är beredd att ta. Jag är så trött på detta spelande, spela oberörd, att jag gått vidare. Om jag någonsin skall kunna gå vidare så måste jag få veta om hoppet jag har i kroppen kan bli bekräftat, eller om jag skall blåsa ut lågan...

Hon kanske vill leka av sig därav nya killkompisar. Det är en riktigt tråkig dag och jag lider med dig men grattis på födelsedagen iaf
Citera
2012-02-14, 10:13
Medlem
Citat:

Fan det måste suga för dig just nu, inte tänkt på så mycket på det själv, men nu efter att jag läste vad du skrev så börjar man se sitt ex framför sig( hon dumpa mig för 3 månader sedan ) och minns hur det var förra året på alla hjärtans dag..

Suck.. aja hoppas det blir bättre
Citera
2012-02-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Hon kanske vill ha kvar kakan och samtidigt äta upp den. Det kan ju vara så att hon vill ha dig kvar att mysa med tills hon hittar någon annan och då kommer du återigen stå där med ett krossat hjärta.

Jo har tänkt så också .. Det är mkt möjligt , men hon har ju inte velat träffa mig alls innan.. Hon kanske börjar känna sig lite ensam nu.
Citera
2012-02-14, 10:17
Bannlyst
Citat:

Seså upp och hoppa.... det är inte alla hjärtans dag det är fan DIN födelsedag!!!

Citat:
Som sagt ska hon vara med ikväll, snygga till dej då och "visa" dej... bit ihop och spendera hela kvällen med ett leende, om du ler och lägger skiten i en påse över kvällen vet du aldrig hur det kommer bli, går du där emot runt och är sur så kommer ingenting hända och alla andra kommer följa ditt humör för det är din kväll.
Ladda ni inför kvällen och visa alla att " här har ni en kille som mår skitbra idag " .... sen om du kommer gråta som ett barn på kvällen när ingen ser är skitsamma...POKERFEJS !!!

Citat:
Fan mannen du måste lägga ner snokandet, det gör bara saken ännu värre, bara för att hon träffar nya personer eller killar behöver det inte betyda att hon letar, det är nästan alltid det vi "dumpade" tror
Men så länge vi inte har bevis på det så måste det inte vara så, jag vet att det är svårt men försök släppa det, sluta snoka på hennes Facebook, blockera henne om du måste för det hjälper och det är faktiskt skönt efter en dag eller nått, ju mindre du vet ju bättre mår du....jag satt i samma sits som du med tänkande och analyserande och trodde det värsta, fick reda på att allting var hjärnspöken !!

Citat:
Ja är det så du känner så gör det, du måste tänka på dej själv och inte henne just nu.
Jag ger själv det veckan ut och det har jag ett mail jag ska skicka som säger att jag bryter för en gång lång tid framöver, kanske för alltid...
Tänk på vad som är bäst för dej, men tänk igenom det noga så du inte ångrar dej sen
Citera
2012-02-14, 10:19
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Jo har tänkt så också .. Det är mkt möjligt , men hon har ju inte velat träffa mig alls innan.. Hon kanske börjar känna sig lite ensam nu.

Mycket möjligt. Det tog ju slut av en anledning och hade hon viljat försöka igen så hade hon ju sagt något. Jag vet att det är det bästa som finns att umgås med den man älskar men rådet jag vill ge dig är att bryt nu, säg till henne varför så kommer hon och förstå. Du vill inte stå där en dag om/när dom hittat någon ny och hon kastar dig i soptunnan,
Citera
2012-02-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerdric
Mycket möjligt. Det tog ju slut av en anledning och hade hon viljat försöka igen så hade hon ju sagt något. Jag vet att det är det bästa som finns att umgås med den man älskar men rådet jag vill ge dig är att bryt nu, säg till henne varför så kommer hon och förstå. Du vill inte stå där en dag om/när dom hittat någon ny och hon kastar dig i soptunnan,

Jo jag vet det hade vart hemskt , men vet att jag kommer få sån sjuk ångest om jag bryter nu.. Men tack för tipset , det tog slut för hon började tveka på vad hon kände och sen blev jag uppstressad av det och då blev det bara värre.. det känns inte som jag bryr mig om nått annat än att det ska bli bra igen.. Patetisk man är, låter ju rätt illa att toffla efter man blivit dumpad när man tänker efter ..tar inget beslut idag iaf , men snart bryter jag helt om jag inte får några indikationer på att hon VILL satsa igen. Usch vad jobbigt det är mer kärlek ibland. Just det idag är det ju alla hjärtans dag också..
Senast redigerad av lyftstolpe 2012-02-14 kl. 10:42.
Citera
2012-02-14, 10:42
Bannlyst
Citat:
Jo jag vet det hade vart hemskt , men vet att jag kommer få sån sjuk ångest om jag bryter nu.. Men tack för tipset , det tog slut för hon började tveka på vad hon kände och sen blev jag uppstressad av det och då blev det bara värre.. det känns inte som jag bryr mig om nått annat än att det ska bli bra igen.. Patetisk man är, låter ju rätt illa att toffla efter man blivit dumpad när man tänker efter ..tar inget beslut idag iaf , men snart bryter jag helt om det inte blir bättre. Usch vad jobbigt det är mer kärlek
För att det ska bli lite bättre måste du sluta snoka, jag lovar dej det är till 80% största delen av att man mår dåligt och tänker för mycket.
Det behövs så lite när man mår som du gör just nu för att det ska bli lite bättre, kör du all in i kväll så kanske du får annat att tänka på, ditt ex tex kanske märker att du ser glad ut och är på bra humör du vet aldrig vad som kan hända då.
Du kanske rent av kommer hem sen och tänker : " hmm hon såg att jag var glad och hon såg fundersam ut" .... en sång tanke är bättre än " ahh nu ska hon säkert hem till nån kille hon träffade i helgen "

Get my point?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in