Citat:
Ursprungligen postat av alexbranch
Kan du inte specificera vad du, enligt dig själv, gjorde för misstag när det tog slut mellan er? Kan nog bli en lärdom för oss alla. Själv så hade jag turen att ramla in på den här delen av forumet redan innan det tog slut mellan oss. Så jag tycker själv att jag har lyckats med att inte falla i många gropar i mitt handlande... t.ex. så var jag en millimeter från att ringa mitt ex idag, men du lyckades tala mig ur det.
Håller förresten med om att sitta här och läsa/skriva är på gott och ont. Ibland ger det en tröst att få prata med andra som genomgår liknande saker, men ofta blir man påmind om sin egen situation, och då börjar grubblet igen.
Jag fick i början av våren reda på att jag är sjuk, haft en hjärtklaff som alltid läckt lite, och med all stress och ångest men levt med förr så har det gjort att hjärtat inte är i full kondition.
Det var svårt för mej att acceptera, och jag visste inte hur jag skulle berätta det för mitt ex..tiden gick och man ville hitta rätt tillfälle.
Ju mer tiden gick ju mer rädd var man för att hon skulle försvinna pga en sån sak, vet inte varför jag fick för mej det men så var det
Så man kan säga att jag såg inte skogen för träden stod i vägen, hon gjorde saker och och sa saker men jag hade siktet inställt på att INGET fel fick hända..
Jag ville mer och mer berätta och blev frustrerad och kvävde henne så smått, det började bli bråk för jag blev mer och mer rädd och frustrerad...så jag stötte bort henne en del kan man säga.
Saker hände som jag egentligen inte skulle reagerat på, jag är inte svartsjuk och har aldrig varit, men en sak hon gjorde fick mej att bli lite svartsjuk, jag förklarade ändå att det var ok att hon träffade honom för det var en kompis och jag kan aldrig och skulle aldrig förbjuda henne at umgås med killkompisar.
Men på sättet hon gjorde och drog en vit lögn fick mej att reagera starkt.
Så i efterhand när vi pratade igenom allt så kunde hon inte svara direkt på vad det var som gjorde att det tog slut, jag hade varit en underbar/bra pojkvän, snäll och förstående på all sätt..
Men det var som hon sa mycket kombination av allt som hände oss sista tiden som tryckte bort hennes känslor, och hon önskade att känslorna kunde finnas där, eller ett litet hopp i henne om oss för jag skulle fått reda på det direkt i så fall.
För min del känns det skönt att jag vet att hon svara om jag hör av mej, så det gör väl på så sätt att man kanske lugnar sej, det blir lite lättare när man vet att man har förmånen att hon svarar.. men bara för att jag vet att hon svarar kan jag inte höra av mej hela tiden heller.
Ja det är på gott och ont här inne, sitter mest och skummar igenom inläggen för skojs skull, nu jag har kommit en bit och nu kan jag bidra med lite positivt också