Igår, 20:14
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Varför tror du att vi vill rösta på Tidö som alternativ mot ÖP, vi gick ifrån SD, M för att rösta på ÖP.
SD,M Har inte vänster ekonomi som ÖP har. Vi vill ha Höger i socialpolitik och vänster i ekonomi/välfärd.

Eftersom Öp inte kommer in i riksdagen blir resultatet av din röst en röst mindre på Tidö och därmed gynnas socialisterna. Tycker du verkligen att en regering med V och Mp är lika dålig som en regering med Tidö?
Citera
Igår, 20:30
  #422
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Eftersom Öp inte kommer in i riksdagen blir resultatet av din röst en röst mindre på Tidö och därmed gynnas socialisterna. Tycker du verkligen att en regering med V och Mp är lika dålig som en regering med Tidö?


Ja då får det hända, för jag avskyr när Svantesson och Jimmie ger sig på akassan till sina rika vänner i näringslivet och kapitalisterna som driver skolor,vård omsorg och ägarna sitter utomlands och snor våra skattemdel. Nu vill Moderaterna gå in och förstöra lönetagarens akassa ännu mer, för att spara in dessa miljarder så hon kan sänka skatten lite mer för sina rika miljardärer och lobbyister.

Den arbetaren som kämpat och betalat sin försäkring och skatt i 40 år ska inte få ut sin riktiga försäkring som denne har rätt till, det ska svantesson spara in på och skicka vidare till utländska ägare som driver riskapitalistbolag.

Snart river Moderaterna ner mer i välfärden.
På tur står

-Facket
-Anställningskyddet (LAS)
-Mer privatisering i vård, omsorg, skola. Alltså rika utländska riskapitalister.

SD sitter i knäet och lyder sin hund. Inget vinsttak i skolor och omsorg.
Målet med Moderatpoltik är att bli som USA, där allt ska privatiseras och försäkringar behövs för vård och inkomst.

Invandringen har inte minskat i den utsträckningen de lovade och Jimmie är nöjd nu. Vart är paradigmskiftet?

Jag går inte på akassa vill jag påpeka, men när högern ger sig på arbetstagaren fick jag nog!
__________________
Senast redigerad av Driftstopp Igår kl. 20:49.
Citera
Idag, 08:24
  #423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Ja då får det hända, för jag avskyr när Svantesson och Jimmie ger sig på akassan till sina rika vänner i näringslivet och kapitalisterna som driver skolor,vård omsorg och ägarna sitter utomlands och snor våra skattemdel. Nu vill Moderaterna gå in och förstöra lönetagarens akassa ännu mer, för att spara in dessa miljarder så hon kan sänka skatten lite mer för sina rika miljardärer och lobbyister.

Den arbetaren som kämpat och betalat sin försäkring och skatt i 40 år ska inte få ut sin riktiga försäkring som denne har rätt till, det ska svantesson spara in på och skicka vidare till utländska ägare som driver riskapitalistbolag.

Snart river Moderaterna ner mer i välfärden.
På tur står

-Facket
-Anställningskyddet (LAS)
-Mer privatisering i vård, omsorg, skola. Alltså rika utländska riskapitalister.

SD sitter i knäet och lyder sin hund. Inget vinsttak i skolor och omsorg.
Målet med Moderatpoltik är att bli som USA, där allt ska privatiseras och försäkringar behövs för vård och inkomst.

Invandringen har inte minskat i den utsträckningen de lovade och Jimmie är nöjd nu. Vart är paradigmskiftet?

Jag går inte på akassa vill jag påpeka, men när högern ger sig på arbetstagaren fick jag nog!

Exakt min anledning att rösta på Örebropartiet. Jag hade kunnat rösta vänster för att rösta bort vinster i välfärden och rösta bort vidriga Kristerssons maffia-parti som skor sig själva på skattemedel. Men jag vill inte rösta på idioter som daltar med grova brottslingar som skadar andra människor, eller som kallar alla rasister på felaktiga grunder, eller som själva finansierar Hamas.
Sen skiter jag i om min röst inte räcker för att få in dem i riksdagen, jag har iallafall använt MIN röst och MIN röst tillhör Örebropartiet.
För mig är det pest eller kolera om höger eller vänsterblocket vinner. Båda block har aspekter som jag gillar men båda har också aspekter jag hatar och vill ha bort.
Jag uppskattar KD:s ställning mot antisemitism i en tid när det är livsfarligt att stå emot Palestina-aktivisters rasism. Samtidigt betyder 4 år till med TIDÖ en skitdålig politik för skola och förskola och att man godkänner att Kristersson använder sin roll som statsminister för att berika sig själv och sin skenheliga fru som mer är en satanist (ego, personligt berikande) än kristen.
Jag hade gärna haft gratis kollektivtrafik och 6 timmars arbetsdag, åtminstone unnar jag alla i arbetaryrken detta, eller alla som arbetar inom vård, skola och omsorg.
Men som sagt, det finns fruktansvärda aspekter på vänsterblocket som jag absolut inte vill ge mitt stöd.
Det här bihanget av att dalta med och försvara grova brottslingar, hylla Hamas, vara antisemiter osv, det finns ingenting som säger att det måste höra till en ekonomisk vänsterpolitik. Det är exakt det som gjort att vänstern tappat röster i hela västvärlden och att så kallade högerextrema eller högerpopulistiska partier fått vinning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in