Citat:
Läskunnighet kära du, läskunnighet.
Citat:
Aha. Så dessa banberäkningar du talat dig så varm om och tror att dessa är allt som behövs, behövs inte "idag". Intressant. Det här är väldigt intressant, för det visar så tydligt att du inte läser eller inte förstår vad du läser. Du vet aldrig vad du svarar på och hur du konstant skjuter dig själv i foten. Nu har vi alltså fått reda på att den förutsägbara banan inte alls behöver förutsägas och vidare kan man skjuta iväg ett valfritt skott en gång och kommer att träffa. För det här med verkligheten, toleranser i mekaniska system, avdrifter och precision, etc, är tydligen helt oväsentligt.
Citat:
Så nu är vi tillbaka till ballistiska robotar generellt, inte längre ICBMs? För att det passar dig? Som vanligt då, när jag specifik berör ICBMs så gäller det inte, för vi pratar generellt, men när vi pratar generellt så menar du bara ICBMs. Hederligt av dig, må jag säga...
Citat:
Varför är det bättre om LV-roboten kan "själv" göra alla beräkningar? Var någonstans har jag framställt det som ett "krav"? Återigen, läsförståelse. Jag har tvärt om varit väldigt tydlig med att LV-roboten i detta fall gör minimalt med beräkningar själv, t.ex. kan den inte avgöra avstånd.
Citat:
Så med andra ord har du inga svar utöver att stjäla det jag redan berättat? Det här med ruttprogrammering och waypoints är något jag har skrivit om. Men du läser ju inte eller förstår inte. Återstår för dig att förklara varför detta skulle göra det så svårt att bekämpa, när banan typiskt är rak (radar)horisont till (radar)horisont, men framförallt att LV-robotar liksom är målsökande.Det beror på vem som kodade programmet. Jag har sett många missiler i Ukraina som använt olika alternativa rutter för samma målområde, d.v.s robotar som angrep ex. Kiev flög olika rutter även om de avfyrades från samma plats vid samma tillfälle och om du kodat mer än "hello world" så fattar du hur enkelt det är i sammanhanget om du väl har grunsystemet färdigt.
Citat:
Ah, du tror fortfarande att "beräkningarna" är grejen här och om man bara kan göra dessa rätt så klaffar allt annat? Du förstår med andra ord inte det mest fundamentala här. Och dessutom, den som har ögon kan notera en liiiiiten självmotsägelse här då du har tjatat dig blå om "ballistisk" och inte verkar inse att just specifikt V1 inte var ballistisk (och V2 kunde inte skjutas ner och nej, det berodde inte på beräkningarna).
Nej jag har aldrig använt ordet EKV. Jag diskuterar kontrabanor. En LV-kanon från AVK kunde skjuta ner V1-robotar med hjälp av mekaniska avståndsräknare vilket är precis samma sak som digitala avståndsräknare men långsammare. D.v.s kan man skjuta ner en långsam missil utan datorer så kan man givetvis skjuta ner en snabbare missil med datorer.
Citat:
...och detta "svar" hade alltså ingenting med att göra med mitt svar på något du skrivit som inte heller hade något med saken att göra. Du kan inte "finta bort" mig genom dylikt svammel. Bara för att du inte kan hålla sammanhang i huvudet och så svårt brister i läsförståelse så får du inte göra misstaget att vi andra inte kan...Men, kontentan av vad du skriver är alltså att nu behöver inte ens banan läsas in, det "behövs inte idag". Samtidigt behöver ABM-system inte någon form av styrning alls. Vilket är märkligt då ABM-system tenderar att använda sig av tämligen mycket radars och beräkningskraft på marken och faktiskt göra beräkningar. Fast inte av det slag du tycks tro. Ingen har någonsin påstått något annat än att detta med att "beräkna banan" är trivialt enkelt matematiskt. Det är inte där svårigheten ligger, för sjuttonde gången.