• 7
  • 8
2024-11-26, 18:35
Medlem
kan dert vara så att mellanösternkvinnor äter mat med starka kryddor och luktar därefter? får väl spreya lite parfym på. bling bling
Citera
2024-12-22, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Snälla till alla er tjejer som vägrar ha deodorant under armarna ni stinker och ni stinker rejält äckligt, jag förstår att ni kanske är allergiska eller inte vill ha kemikalier under armhålorna.

Jag vill hjälpa er, när jag var yngre så brukade jag använda bikarbonat som jag gnuggade efter dushen om jag hade slut på deo det funkar hela dagen och dödar bakterier och odör

Rekommenderar starkt, anledningen till varför jag skriver detta är för att min syster kom hem efter jobbet och ville spy hon var gråtfärdig med.

Jag ber er tjejer snälla visa lite hygien runtomkring er, tack.
Men män som luktar svett får mer än gärna fortsätta med det. Bara kvinnor ska sluta göra det.
Citera
2024-12-22, 06:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Kvinna här. Min svettlukt har förändrats sen jag fick postcovid, blev smittad innan vaccinet.
Det kan bero på att luktsinnet fortfarande är skevt. Kan t.ex. inte äta lök i någon form längre, luktar och smakar vidrigt. Känner även konstiga lukter jag aldrig känt innan och som ingen annan känner.
Jag måste skrubba armhålorna med flytande tvål och borste, vanlig duschkräm hjälper inte, för att få bort svettlukten. Den är konstig och hänger sig liksom kvar.
Jag kan även störa mig på andra människors svettlukt på ett sätt som jag inte gjort tidigare.

Funderar på om viruset på nåt sätt ligger kvar i kroppen och orsakar mer cytokiner i blodet så det påverkar lukten.

Men det har blivit bättre dom senaste månaderna.

Studie om ämnet här: https://www.su.se/nyheter/tecknen-so...andra-1.519018
Det är nog ditt luktsinne som har förändrats. Ingen annan känner att du luktar svett, utan det är du.

Helt sjukt att du nämner det där. Jag hade samma problem när jag tog Isotretinoin (det som tidigare hette Roaccutan, dvs läkemedel för acne). Tog tre kurer och under alla kurer var jag jättekänslig mot talglukt. Kunde känna på folk som gick förbi om de hade massa talgfett i jackan, otvättat hår t ex. Det här var lite smått kväljande ibland. Vissa tvättar inte sina vinterjackor och så, och de luktar inte svett men talgfett.

I övrigt funkade luktsinnet som vanligt, och var inte mer känsligt mot andra lukter. Så fort jag la ned så slutade detta, men är liiite känslig fortfarande (antagligen psykiskt).

Det är viruset som har förstört receptorerna i din näsa.
Senast redigerad av AbstinentKanin 2024-12-22 kl. 06:25.
Citera
2024-12-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Det är nog ditt luktsinne som har förändrats. Ingen annan känner att du luktar svett, utan det är du.

Helt sjukt att du nämner det där. Jag hade samma problem när jag tog Isotretinoin (det som tidigare hette Roaccutan, dvs läkemedel för acne). Tog tre kurer och under alla kurer var jag jättekänslig mot talglukt. Kunde känna på folk som gick förbi om de hade massa talgfett i jackan, otvättat hår t ex. Det här var lite smått kväljande ibland. Vissa tvättar inte sina vinterjackor och så, och de luktar inte svett men talgfett.

I övrigt funkade luktsinnet som vanligt, och var inte mer känsligt mot andra lukter. Så fort jag la ned så slutade detta, men är liiite känslig fortfarande (antagligen psykiskt).

Det är viruset som har förstört receptorerna i din näsa.

Talglukt är nog fan det värsta alltså. Tror inte många tänker på den.
Jag tycker den hålls i schack bättre när håret är färgat eller blekt i botten, för håret blir lite sprödare och mer fluffigt eller vad man ska säga. Det blir inte fett och ligger inte mot hårbotten.
Det pratas för lite om om talglukten. (Uäk, mår illa av bara ordet)
Citera
2025-02-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det är nog fel på ditt luktsinne, kvinnosvett luktar trevligt. Massor av feromoner.

Nej, det är fullständigt avtändande. Blä!
Citera
2025-02-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det blir dyrt efter att man har betalat av viktiga saker. Sverige är på gränsen till svår fattigdom och med detta innebär dålig hygien i samhället.
En burk deo på ÖoB kostar 19 sek. https://www.xn--ob-eka.se/skonhet--h...d-ltd-3610433/
https://www.xn--ob-eka.se/skonhet--h...sport-3605762/

Räcker minst en månad.
Citera
2025-02-13, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Vilka är det som luktar svett? Kvinnor i burka ?
Ja inte har de bomull i alla fall. 100% polyester
Citera
2025-02-13, 19:51
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelolsson
Nej, det är fullständigt avtändande. Blä!

Det betyder att du är bög
Citera
2025-02-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det betyder att du är bög

Aha, då förstår jag. Men, vänta nu. Jag tycker ju armsvett från killar också är vedervärdigt. Nästan värre. 🤔
Citera
2025-02-15, 11:44
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelolsson
Aha, då förstår jag. Men, vänta nu. Jag tycker ju armsvett från killar också är vedervärdigt. Nästan värre. 🤔

Killar luktar mera än ni flickor, men det varierar en del mellan folk
Citera
2025-04-19, 15:31
Medlem
Klimakteriet kan också jävlas, duscha, torka, nästan dags för tvätt igen innan deo.
INGEN deo rår på klimakteriet.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in