2024-11-23, 03:47
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Snälla till alla er tjejer som vägrar ha deodorant under armarna ni stinker och ni stinker rejält äckligt, jag förstår att ni kanske är allergiska eller inte vill ha kemikalier under armhålorna.

Jag vill hjälpa er, när jag var yngre så brukade jag använda bikarbonat som jag gnuggade efter dushen om jag hade slut på deo det funkar hela dagen och dödar bakterier och odör

Rekommenderar starkt, anledningen till varför jag skriver detta är för att min syster kom hem efter jobbet och ville spy hon var gråtfärdig med.

Jag ber er tjejer snälla visa lite hygien runtomkring er, tack.

Det finns värre ställen dom kan lukta illa på än under armarna.
Vad ska du under deras armar och göra förresten?
Citera
2024-11-23, 04:04
Medlem
Citat:
Det är skillnad på deo och persp ja
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
I princip alla deodoranter innehåller antiperspiranter, oftast aluminiumklorid plus hjälpämnen.
Fungerar utmärkt för de flesta.
Deodorant kan vara med eller utan antiperspiranta ämnen.
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
De flesta deodoranter som säljs i Sverige är antiperspiranta.
Inser att jag måste ge mig.

Deodoranter kan vara antiperspiranta eller inte.

Jag har antagligen bara drömt att det är två olika produkter.
Citera
2024-11-23, 04:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Inser att jag måste ge mig.

Deodoranter kan vara antiperspiranta eller inte.

Jag har antagligen bara drömt att det är två olika produkter.

Autism kan leda till det här det är okej
Citera
2024-11-23, 07:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfghanMupp
Nej svettdoft är inte trevligt då svettiga män och kvinnor luktar likadant.

Fast som kvinna tycker jag att svettdoft från en man är rätt sexigt. Doften är liksom… ja trygghet och omhändertagande. Doftar manligt. Älskar det faktiskt. När min man varit i skogen en hel dag och arbetat så blir jag som galen! Mums. Och han brukar reagera likadant när jag precis kommer in från en ridtur, stått i det varma köket och bakat eller liknande som fått mig att svettas.

Har en teori att väldigt feminina kvinnor tänder på män som luktar svett och väldigt maskulina män tänder på kvinnors kroppsdofter. Men många idag äter så mycket mediciner och hormoner så de är inte maskulina eller feminina längre och vill att allt bara ska lukta kemikalier och parfym.
Citera
2024-11-23, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fast som kvinna tycker jag att svettdoft från en man är rätt sexigt. Doften är liksom… ja trygghet och omhändertagande. Doftar manligt. Älskar det faktiskt. När min man varit i skogen en hel dag och arbetat så blir jag som galen! Mums. Och han brukar reagera likadant när jag precis kommer in från en ridtur, stått i det varma köket och bakat eller liknande som fått mig att svettas.

Har en teori att väldigt feminina kvinnor tänder på män som luktar svett och väldigt maskulina män tänder på kvinnors kroppsdofter. Men många idag äter så mycket mediciner och hormoner så de är inte maskulina eller feminina längre och vill att allt bara ska lukta kemikalier och parfym.

Jag är en feminin man då kanske när jag tänker på ett par kvinnliga anställdas svettlukt. Den ena var kollega till mig när jag var brevbärare. "Otroligt sexigt att stå bredvid denna kvinna, som dessutom inte har några attraktiva drag alls, och känna den där söta svettlukten från hennes armhålor och tröja". Samma lukt jag kan känna från mig själv varje gång jag begriper att nu är det nog läge att ta en dusch igen och polera framförallt armhålorna med deo.
Citera
2024-11-23, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Svenskar äter alldeles för mycket ost, vad man stoppar i sig är minst lika viktigt som att tvätta sig om man inte vill lukta illa.

Äter man glass och dricker mjölk bör man borsta tänderna efteråt, om jag får säga min mening, om man nu därefter ska prata med någon och stå tätt intill.
Citera
2024-11-23, 09:20
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Börjar misstänka att TS och några andra skribenter i tråden är utskickade av big deo.

Ska vi fucka upp flickor och kvinnor ännu mer?
Jag känner kvinnor som tar 90 minuter på sig varje morgon för att upplevas som fräscha.

Nu är jag för visso man och jag använder deodorant.
Men jag önskar fan att jag var modig nog att fasa ut skiten.

Kosmetik och "hygien" måste vara de branscher som tjänar allra mest pengar på onödiga produkter.

Vad fan är ni för män föresten?
" usch och blä, hon kuktade inte rosos och jasmin. Hon luktade naturligt och mänskligt! BLÄÄÄÄ"
Vad fan är du för sönderanpassad vekling? Dina förfäder hade förmodligen sällan råd att parfymera sig och att duscha varje dag är ett jävligt sent påfund.

TRAMS!
Citera
2024-11-23, 09:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Snälla till alla er tjejer som vägrar ha deodorant under armarna ni stinker och ni stinker rejält äckligt, jag förstår att ni kanske är allergiska eller inte vill ha kemikalier under armhålorna.

Jag vill hjälpa er, när jag var yngre så brukade jag använda bikarbonat som jag gnuggade efter dushen om jag hade slut på deo det funkar hela dagen och dödar bakterier och odör

Rekommenderar starkt, anledningen till varför jag skriver detta är för att min syster kom hem efter jobbet och ville spy hon var gråtfärdig med.

Jag ber er tjejer snälla visa lite hygien runtomkring er, tack.

Jag har aldrig träffat en kvinna någonsin som luktat illa under armarna så detta kan knappast vara ett stort problem.
Citera
2024-11-23, 11:39
Medlem
Public Enemys avatar
Tvål och vatten luktarinte illa, och håller heladagen om man inte svettats något förjävligt, men då är det ju bara att gå in på muggen och tvätta sig igen.
Det som luktar värst är om man inte byter kläder tillräckligt ofta.
Citera
2024-11-23, 15:17
Medlem
Kvinna här. Min svettlukt har förändrats sen jag fick postcovid, blev smittad innan vaccinet.
Det kan bero på att luktsinnet fortfarande är skevt. Kan t.ex. inte äta lök i någon form längre, luktar och smakar vidrigt. Känner även konstiga lukter jag aldrig känt innan och som ingen annan känner.
Jag måste skrubba armhålorna med flytande tvål och borste, vanlig duschkräm hjälper inte, för att få bort svettlukten. Den är konstig och hänger sig liksom kvar.
Jag kan även störa mig på andra människors svettlukt på ett sätt som jag inte gjort tidigare.

Funderar på om viruset på nåt sätt ligger kvar i kroppen och orsakar mer cytokiner i blodet så det påverkar lukten.

Men det har blivit bättre dom senaste månaderna.

Studie om ämnet här: https://www.su.se/nyheter/tecknen-so...andra-1.519018
Citera
2024-11-23, 21:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Börjar misstänka att TS och några andra skribenter i tråden är utskickade av big deo.

Min kompis som är tjej har ingen lukt. Hon blaskar sig under armarna och har neutral deo, duschar en gång i veckan. Sedan vet jag folk som duschar varje dag och luktar. Alla är unika. Och som någon sa, det hänger mycket på kläderna. Naturmaterial och byta ofta. Syntet på sommaren stinker. TS nämner inte tvätt, bara deo. Det verkar sjukt. Man ska ju inte ha deo om man inte tvättat sig. Då luktar man ändå.
Citera
2024-11-24, 00:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Min kompis som är tjej har ingen lukt. Hon blaskar sig under armarna och har neutral deo, duschar en gång i veckan. Sedan vet jag folk som duschar varje dag och luktar. Alla är unika. Och som någon sa, det hänger mycket på kläderna. Naturmaterial och byta ofta. Syntet på sommaren stinker. TS nämner inte tvätt, bara deo. Det verkar sjukt. Man ska ju inte ha deo om man inte tvättat sig. Då luktar man ändå.
Ok så hon duschar en gång /v och hon luktar inget. Då vet vi att du inte har knullat henne iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in