Citat:
Ursprungligen postat av
P944
Fick det att fungera tillslut. Jag fick inte Dvd Shrink (tack för länk) att komprimera min iso rakt av men efter att jag slagit ihjäl ison till Video_Ts med Power iso och så funkade det. Winrar ville inte veta av filen för att den var skrivskyddad.
Funkade inte heller att bränna ison rakt av med Clone-dvd. Men med Video-ts filerna gick det bra.
Provade att kopiera en dvd rakt av men det kom upp att Clone-dvd inte bränner skrivskyddade skivor.
Trodde det var vitsen med det.
Med Cd burnerXp kom det upp att det stödjer inte min brännare.
Har provat Dvd Fab men efter att jag startat rippningen igår kväll och det stod att det var 316 timmar kvar i morse och ökande så la jag ner det, kan kanske bero på jag inte har rätt codec på maskinen.
Får nog investera i en dl eller blueray-brännare, nån som har tips på sån?
Har du en alldeles ny brännare så kan du behöva uppdatera firmwaren på den.
Kolla på tillverkarens hemsida.
Vidare så är det fiffigt att ladda hem och installera VLC Media Player, som innehåller många värdefulla codecs gratis, och de installeras automatiskt.
De används sedan i många andra program som hanterar media i datorn.
Omstart kan behövas efter installation av CD Burner XP.
Citat:
Ursprungligen postat av
P944
Har provat Dvd Fab men efter att jag startat rippningen igår kväll och det stod att det var 316 timmar kvar i morse och ökande så la jag ner det, kan kanske bero på jag inte har rätt codec på maskinen.
Får nog investera i en dl eller blueray-brännare, nån som har tips på sån?
Det är med säkerhet läsfel på din skiva. Kolla efter om du kan skaffa rengöringskit eller en maskin som polerar skivytan.
Har ASUS och Plextor BluRay brännare, de fungerar finfint.
De är dock mycket ömtåliga eftersom de är sk slimline-enheter.
Om det är en obränd skiva får det absolut inte finnas smuts på skivan, bränningen kan liksom inte backas och börja om igen. Utan den måste brännas i ett svep.
Om du bränner från en Laptop så måste du kolla att den inte går ner i viloläge/vänteläge på Kontrollpanelen/Energialternativ, för då
skiter sig bränningen.