Citat:
Ursprungligen postat av
P944
Fick det att fungera tillslut. Jag fick inte Dvd Shrink (tack fr lnk) att komprimera min iso rakt av men efter att jag slagit ihjl ison till Video_Ts med Power iso och s funkade det. Winrar ville inte veta av filen fr att den var skrivskyddad.
Funkade inte heller att brnna ison rakt av med Clone-dvd. Men med Video-ts filerna gick det bra.
Provade att kopiera en dvd rakt av men det kom upp att Clone-dvd inte brnner skrivskyddade skivor.
Trodde det var vitsen med det.
Med Cd burnerXp kom det upp att det stdjer inte min brnnare.
Har provat Dvd Fab men efter att jag startat rippningen igr kvll och det stod att det var 316 timmar kvar i morse och kande s la jag ner det, kan kanske bero p jag inte har rtt codec p maskinen.
Fr nog investera i en dl eller blueray-brnnare, nn som har tips p sn?
Har du en alldeles ny brnnare s kan du behva uppdatera firmwaren p den.
Kolla p tillverkarens hemsida.
Vidare s r det fiffigt att ladda hem och installera VLC Media Player, som innehller mnga vrdefulla codecs gratis, och de installeras automatiskt.
De anvnds sedan i mnga andra program som hanterar media i datorn.
Omstart kan behvas efter installation av CD Burner XP.
Citat:
Ursprungligen postat av
P944
Har provat Dvd Fab men efter att jag startat rippningen igr kvll och det stod att det var 316 timmar kvar i morse och kande s la jag ner det, kan kanske bero p jag inte har rtt codec p maskinen.
Fr nog investera i en dl eller blueray-brnnare, nn som har tips p sn?
Det r med skerhet lsfel p din skiva. Kolla efter om du kan skaffa rengringskit eller en maskin som polerar skivytan.
Har ASUS och Plextor BluRay brnnare, de fungerar finfint.
De r dock mycket mtliga eftersom de r sk slimline-enheter.
Om det r en obrnd skiva fr det absolut inte finnas smuts p skivan, brnningen kan liksom inte backas och brja om igen. Utan den mste brnnas i ett svep.
Om du brnner frn en Laptop s mste du kolla att den inte gr ner i vilolge/vntelge p Kontrollpanelen/Energialternativ, fr d
skiter sig brnningen.