Citat:
Ursprungligen postat av
Vecklor
Nu kommer vintern snart, och kanske blir det snökaos på det sätt som hänt innan.
Jag har läst en del om att förvara filtar, kex, ljus etc i bilen ifall man blir ståendes natten igenom på en väg någonstans. Men hur gör man med vatten? Det fryser ju i bilen, och tar säkert en stund för att tina upp. Har ni några bra tips på hur man löser det problemet, eller är det helt omöjligt? Det enda jag kommer på är sprit, men det känns inte så smart eftersom det snarare är uttorkande. Och så skulle iaf inte jag vilja köra vidare på fyllan i vinterväglag när kön väl börjar röra på sig. (Vill förstås inte köra full öht) Hur gör ni andra med vätska i bilen?
Vanligt folk ringer en bärgningsbil. Har du ingen försäkring?
Är det snökaos och bärgningsbilen inte tar sig fram, så kanske du kan prova att äta lite snö om du är på väg att dö av törst? Ingen normal människa lagrar dricksvatten i bilen.
Ett bra tips är annars att kolla på väderprognosen innan du ger dig ut på långtur. Har det varit ett enda snökaos i modern tid som det inte har varnats för innan det inträffade?