2024-11-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
https://www.regeringen.se/globalasse...ruari-2024.pdf
du kanske även borde läsa den här för förstå det nya kontakförbudet är utformat för kunna delas ut oftare.

Du kanske borde läsa det där själv eftersom det där alltså är utredningen för förslag om ändring i lagen.
Rapporten beskriver varför de anser att det behövs en förändring för att göra det lättare, det är alltså saker som kanske kommer i en framtida lag, inte saker som gäller i dagens lagstiftning som senast ändrades 2021.
Citera
2024-11-25, 00:35
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det har jag inte hävdat en enda gång, du saknar tydligen totalt läsförmåga.
Jag har frågat om du har belägg för att påstå att det var svårare "förr".
Det har du inte get några som helst belägg för.
Jag har ingen aning om hur ofta det beviljades på 80-talet. Jag har inte hittat någon sådan statistisk.
Jag har däremot hävdat att det inte är någon skillnad sedan början av 2010-talet, vilket jag också bevisat med statistik.

Din länk är en rapport som syftar till förslag till framtida ändringar i lagen. Har inget med diskussionen att göra alls.
Uppenbart att du bara slänger upp länkar till saker du inte vet vad det är och hoppas att folks inte orkar kolla vad det är utan tror att det styrker dina påståenden.
Pinsamt.
Det är ändringar som gått igenom, och jag har redogjort flera gånger om varför ett kontakförbud idag är lättare få än ett besöksförbud på 80 talet som du hävdar är identiskt med den lagstiftningen vi har idag, och det är ett tydligt tecken på okunskap, att du har några efterblivna kompisar som du kallat in i tråden betyder inte det du har mera rätt för det, hur kan du missat hur jag förklarat hur många gånger som helst det är lättare få ett kontakförbud idag? då kan inte du vara vidare läskunnig eller så läser du bara sådant som tilltalar dig, du har ju inte ens läst igenom något jag postat utan avisar det som osanningar innan du gjort det det är inget tecken på hög förståelse direkt, nu har jag inte tid med dig mera du får fortsätta lura i dina mindre begåvade vänner lagen är densamma som på 80 talet och att inga brott ökat bara anmälningsgraden. Lycka till
Citera
2024-11-25, 00:41
Medlem
Citat:
Det är ändringar som gått igenom, och jag har redogjort flera gånger om varför ett kontakförbud idag är lättare få än ett besöksförbud på 80 talet som du hävdar är identiskt med den lagstiftningen vi har idag, och det är ett tydligt tecken på okunskap, att du har några efterblivna kompisar som du kallat in i tråden betyder inte det du har mera rätt för det, hur kan du missat hur jag förklarat hur många gånger som helst det är lättare få ett kontakförbud idag? då kan inte du vara vidare läskunnig eller så läser du bara sådant som tilltalar dig, du har ju inte ens läst igenom något jag postat utan avisar det som osanningar innan du gjort det det är inget tecken på hög förståelse direkt, nu har jag inte tid med dig mera du får fortsätta lura i dina mindre begåvade vänner lagen är densamma som på 80 talet och att inga brott ökat bara anmälningsgraden. Lycka till

Det är absolut inte lagändringar som gäller.
Gällande lag är senast uppdaterad 2021, SFS 2021:1109.
Ser du enkelt på riksdagens hemsida: LÄNK
Citat:
Utfärdad: 1988-05-26
Ändrad: t.o.m. SFS 2021:1109

Du har PÅSTÅTT att det är lättare nu. Du har inte på något sett styrkt detta.
Jag har INTE påstått att hela lagen är identiskt idag. Du är uppenbart inte läskunnig.
Citera
2024-11-25, 00:45
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:

Vilka kallar du efterblivna? Skäms du inte?
Aramir2 har rätt och du kan inte ge statistik på det du säger.
Lagförslag eller ändringar därav finns det ingen statistik på eftersom det du hänvisar till
inte träder ikraft förrän Juli 2025 om det antas.
Citera
2024-11-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Vilka kallar du efterblivna? Skäms du inte?
Aramir2 har rätt och du kan inte ge statistik på det du säger.
Lagförslag eller ändringar därav finns det ingen statistik på eftersom det du hänvisar till
inte träder ikraft förrän Juli 2025 om det antas.

Varför hakar ni upp er på om det går igenom eller inte. Att nån ens ansökt om det o h blivit tagen på tillräckligt mycket allvar av polisen att de i te slänger det i papperskorgen direkt. Eller förresten. Att nån ENS VILL ha det gentemot fig betyder att du borde skämmas arslet av dig, varexdig det går igenom eller inte.
Citera
2024-11-25, 00:52
Medlem
Citat:
Exakt jag förstår läget allting var klart innan, du kom dit ellerhur? Fick du skriva under ett papper med?
Yes jag va där och fick en riktigt dumt ledande fråga som löd ”Vet du vad ett kontaktförbud innebär och hade du accepterat det?”

Svarade givetvis bara ”Ja men tycker inte det behövs..”

Det va la därför dem la den så enkelt, får de om det blir hävt nu.

Håller alla tummar & tår😃
Citera
2024-11-25, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoh0list
Varför hakar ni upp er på om det går igenom eller inte. Att nån ens ansökt om det o h blivit tagen på tillräckligt mycket allvar av polisen att de i te slänger det i papperskorgen direkt. Eller förresten. Att nån ENS VILL ha det gentemot fig betyder att du borde skämmas arslet av dig, varexdig det går igenom eller inte.
Fast att ens föredetta får panik & polisanmäler efter kontakten har upphört är väll ingenting som går att hjälpa?

Framförallt inte med argument som att kontakten varit oönskad sedan i mars.
Dessutom fått lika mycket samtal & sms tillbaka under hela tidsperioden som hon har sagt va ”oönskad kontakt”.

Det är för mig helt sjukt.
Citera
2024-11-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerkeLL34
Fast att ens föredetta får panik & polisanmäler efter kontakten har upphört är väll ingenting som går att hjälpa?

Framförallt inte med argument som att kontakten varit oönskad sedan i mars.
Dessutom fått lika mycket samtal & sms tillbaka under hela tidsperioden som hon har sagt va ”oönskad kontakt”.

Det är för mig helt sjukt.

Men om du gått sms tillbaka så har du ju inget att oroa dig för. Varken för polisen eller din egen stolthet/ värdighet.
Citera
2024-11-25, 01:03
Medlem
Citat:
Men om du gått sms tillbaka så har du ju inget att oroa dig för. Varken för polisen eller din egen stolthet/ värdighet.
Beror på hur hårt hon gråtit i förhör.
Men nej är inte så oroad, blir bara chockad av hur enkelt dem utfärda det innan man fått motbevisa saker & ting!
Citera
2024-11-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerkeLL34
Beror på hur hårt hon gråtit i förhör.
Men nej är inte så oroad, blir bara chockad av hur enkelt dem utfärda det innan man fått motbevisa saker & ting!

Beroende på vilket perspektiv man har i frågan så är det långt ifrån vad du säger. Det ska krävas MYCKET. FÖR mycket tycker bog vissa.
Citera
2024-11-25, 03:25
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är absolut inte lagändringar som gäller.
Gällande lag är senast uppdaterad 2021, SFS 2021:1109.
Ser du enkelt på riksdagens hemsida: LÄNK

Du har PÅSTÅTT att det är lättare nu. Du har inte på något sett styrkt detta.
Jag har INTE påstått att hela lagen är identiskt idag. Du är uppenbart inte läskunnig.
det är ändringar jo, och självklart är det lättare få ett kontakförbud för det är mera omfattande än ett besöksförbud på 80 talet, är det verkligen så svårt förstå det här?
Citera
2024-11-25, 03:28
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
De är förmodligen kvinnomisshandlare så de avskyr väl det nya kontakförbudet som använts emot dem vid flertalet tillfällen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in